AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #1 Skrevet 4. juni 2019 Jeg har egentlig aldri hatt så mange venner. Jeg er introvert, trives ikke i for store grupper og elsker alenetid. Men nå er jeg endelig på et sted i livet der jeg er relativt lykkelig og har venner som jeg ønsker å tilbringe tid med. "Problemet" er at de fleste av mine venner ikke kjenner hverandre og at jeg trives best med å være med dem en og en, i alle fall i små grupper. Mine venner er i tillegg ganske forskjellige, så mange av dem hadde nok ikke kommet godt overens. Det jeg sliter med er å ha nok tid til alle vennene mine, man skal jo treffest jevnlig, helst. Jeg har opplevd at folk har blitt sure på meg fordi jeg ikke har tatt kontakt på over en måned. Men jeg sliter som sagt med å finne tid i en travel hverdag, med skole og jobb og behovet for å være alene. Jeg har også nylig fått meg kjæreste som jeg også ønsker å tilbringe tid med alene, det virker som om normen er at man skal treffest flere ganger i uka, men vi treffest maks to ganger i uka, pga vi ikke har tid til mer. Jeg skjønner nesten ikke hvordan folk klarer å ha flere titalls med venner..., er dere i en gjeng kanskje? For da kan jeg forstå det. Jeg har kanskje 10-12 stk relativt nære relasjoner jeg prøver å vedlikeholde, men det er vanskelig, spesielt når ikke alle går så godt sammen og jeg trives best alene med dem. I tillegg er det jo familierelasjoner som jeg prøver å vedlikeholde. Anonymkode: c729b...b6b 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #2 Skrevet 4. juni 2019 Slik jeg har forstått det så er det normale for mennesker å ha 3-5 nære relasjoner. Over 7 gjør det vanskelig å opprettholde kvalitet, men det kommer sikkert også veldig ann på hvordan person du er. Men det spiller ingen rolle. Det viktigste er at du gjør det som passer best for deg. Jeg har alltid tenkt at hvis et vennskap er blitt et ork, er det da egentlig så viktig? Anonymkode: 7c7ba...f6f
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #3 Skrevet 5. juni 2019 Har du sagt til dem at du ikke alltid har tid? Jeg treffer venner ca 2 ganger i måneden, og da ikke alle, så det går ofte litt tid mellom hver gang. Men vi skriver ofte litt innimellom. Anonymkode: 02d5f...573
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå