AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #1 Skrevet 4. juni 2019 Når du er med en veninne med barn hele dagen og dere ender til slutt hos henne. De skal snart spise middag som vanlig. Du må jo også ha middag etterhvert. Skal du da si hade og gå hjem og spise middag? Eller skal du tilby å gå i butikken og kjøpe ekstra mat? Hvis de ikke sier noe selv, så vil man ikke forvente at det skal være middag til en til....? Man vil jo forsatt være sammen med veninnen en time eller to til, men mat må man ha. Litt rart å spise noe take away imenst de andre spiser middagen sin ...? Anonymkode: c69c3...2fb
heipådegsann Skrevet 4. juni 2019 #2 Skrevet 4. juni 2019 Spør venninnen kanskje? Spør om det passer best om du drar hjem, eller om dere skal lage mat sammen? Jeg ville nok ofte gjerne ønsket at venninnen min ble lengre, men samtidig har jeg sjeldent nok mat i fryseren enn flere til oss selv. Så tror jeg ville blitt litt usikker som vertskap også 😅 2
funginger Skrevet 4. juni 2019 #3 Skrevet 4. juni 2019 Ikke noe rart i å lage middag sammen, vel. Redet behov for handling får noen gå på butikken.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #4 Skrevet 4. juni 2019 7 minutter siden, heipådegsann skrev: Spør venninnen kanskje? Spør om det passer best om du drar hjem, eller om dere skal lage mat sammen? Jeg ville nok ofte gjerne ønsket at venninnen min ble lengre, men samtidig har jeg sjeldent nok mat i fryseren enn flere til oss selv. Så tror jeg ville blitt litt usikker som vertskap også 😅 Så da er det bra å tilby seg å kjøpe en ekstra kjøttdeig? Så kan jeg spise middag sammen med familien? Anonymkode: c69c3...2fb
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #5 Skrevet 4. juni 2019 For en rar tråd, du ser an verten blir du invitert spiser du med de, blir du ikke invitert, takker du for en hyggelig dag, jeg hadde synes det hadde merkelig om du hadde tilbydd å stikke i butikken for å kjøpe en kjøttdeig, er noe annet om hun sier la oss handle inn til middag. Anonymkode: bf405...c48 7
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #6 Skrevet 4. juni 2019 Av og til er det veldig herlig å være alene når man spiser middag eller rett etterpå. Så jeg liker best å avslutte "mens leken er god" og heller finne på noe sammen en annen dag Hvis jeg vil ha besøk lengre så spør jeg selv. Har jeg ikke nok mat så klarer jeg alltid lage noe av det vi har eller sper på med brød eller noe. Anonymkode: 9eb99...690 7
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #7 Skrevet 4. juni 2019 Hvis du blir invitert blir du værende, hvis ikke går du hjem. Anonymkode: 3c4d1...e6e 8
Muskath Skrevet 4. juni 2019 #8 Skrevet 4. juni 2019 Du sier hadet og går hjem og spiser middag. Med mindre du blir veldig tydelig invitert til å bli og spise med dem. 3
Gjest O.G. Skrevet 5. juni 2019 #9 Skrevet 5. juni 2019 Etter en hel dag med venninne og barna deres er det utrolig trivelig å komme hjem til seg selv og lage middag alene.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #10 Skrevet 5. juni 2019 Jeg ville foretrukket om du gikk hjem. Middagstiden er familietid for oss. Med mindre du blir invitert, ville jeg sagt du bør gå. Anonymkode: e9df6...a19
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #11 Skrevet 5. juni 2019 Men har du tenkt på at venninnen din, kanskje ønsker at du går hjem. Jeg er veldig glad i mine venninner, og da barna var små, så var vi jo mye sammen med barna, men jeg orket ikke hele dagen sammen. Jeg vil ha tid alene og. Så jeg hadde sett det som naturlig, at du gikk da vi skulle ha middag. Anonymkode: 8bc8a...7d3 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #12 Skrevet 5. juni 2019 Tusen takk for svar. Da tenker jeg at vi må avtale litt før middagstid om vi skal spise sammen, og hvis jeg er hos henne når det nærmer seg middag og mann og skolebarna hennes er hjemme så kan jeg takke for meg. 🙂 På 4.6.2019 den 16.32, AnonymBruker skrev: For en rar tråd, du ser an verten blir du invitert spiser du med de, blir du ikke invitert, takker du for en hyggelig dag, jeg hadde synes det hadde merkelig om du hadde tilbydd å stikke i butikken for å kjøpe en kjøttdeig, er noe annet om hun sier la oss handle inn til middag. Anonymkode: bf405...c48 Ja, jeg har isolert meg noen år, og trener på små sosiale situasjoner som for mange er lett å forstå. Men tusen takk for svar. Anonymkode: c69c3...2fb 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #13 Skrevet 5. juni 2019 Har man vært sammen hele dagen er det på tide å takke for seg. Får jeg besøk av en venninne som blir hele dagen og aldri kommer seg hjem så blir det alt for mye for meg. Være sammen to-tre timer er nok. Særlig når man har barn, da har man mye annet å gjøre i løpet av en dag. Anonymkode: 186cf...f6f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå