Gå til innhold

Spørsmål fra en kommende brud.. Mange

Anbefalte innlegg

Skrevet

1) skal håret være nyvasket når jeg kommer til frisøren? Pga avstand skal jeg sannsynligvis ikke ha prøvetime. Har langt bølgete hår. 

2) er frisørtime til forloveren min en god nok forlovergave? Eneste hun gjør er å signere papir og å skulle hjelpe meg på do,kanskje. 

3) Må jeg pynte kirken? Planlegger å ha hagehortensia i to krukker på kirketrappen, etter inspirasjon fra andre. Desse skal stå utenfor lokalet senere på dagen. 

4) skal ha ekte blomster på bordene. Er det fy-fy å ha plastikkblomster på gavebord, kakebord osv? Kan slike blomster doneres til sykehus når vi er ferdig? Eller blir det støvsamlere der, og derfor ikke bra? 

5) hvor mange servitører trenger jeg til 75 gjester? 

6) Hvor mangr vin trenger jeg til 3retters middag? Ca 60 drikker alkohol. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1. Jeg vasket håret dagen før, tror «2nd day hair» uten produkter er der beste. 

2. Ja, jeg synd det. 😊

3. Nei, vi hadde bare to buketter på alteret, fordi presten mente det var ålreit. 

4. Neida. Vi hadde ikke blomster noen av stedet, det ble for fullt. Vi donerte alle snittblomster til sykehjem i nærheten. Ville nok heller gått for det framfor sykehus. Det ble tatt veldig godt i mot. 

5. Tror tommelfingerregelen er 10 per servitør, så 7-8 stk da?

6. 5 enheter vin per flaske ca, så si 30 flasker per servering. 

Anonymkode: f930a...6e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Jeg vasket håret dagen før, tror «2nd day hair» uten produkter er der beste. 

2. Ja, jeg synd det. 😊

3. Nei, vi hadde bare to buketter på alteret, fordi presten mente det var ålreit. 

4. Neida. Vi hadde ikke blomster noen av stedet, det ble for fullt. Vi donerte alle snittblomster til sykehjem i nærheten. Ville nok heller gått for det framfor sykehus. Det ble tatt veldig godt i mot. 

5. Tror tommelfingerregelen er 10 per servitør, så 7-8 stk da?

6. 5 enheter vin per flaske ca, så si 30 flasker per servering. 

Kun 10 personen pr servitør? Er ikke 12 et bedre tall, siden servitørene bærer 3 og 3 tallerker? Det blir totalt 4 turer pr servitør, omtrent? På ryddingen klarer dei jo enda flere tallerkener? 

Blomster med alteret var en god ide 😊

Skal ha veldig korte roser på border, så tror dessverre ikke de passer så godt å donere bort? 

Anonymkode: b786b...3e2

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kun 10 personen pr servitør? Er ikke 12 et bedre tall, siden servitørene bærer 3 og 3 tallerker? Det blir totalt 4 turer pr servitør, omtrent? På ryddingen klarer dei jo enda flere tallerkener? 

Skal ha veldig korte roser på border, så tror dessverre ikke de passer så godt å donere bort? 

12 er mange om de ikke er proffe!

Anonymkode: 709e0...a5c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

12 er mange om de ikke er proffe!

Servitører som er vant med å bære tre i slengen, klarer vel 12?

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Servitører som er vant med å bære tre i slengen, klarer vel 12?

Ditt bryllup, men jeg ville ikke hatt 12 per servitør. De skal mer enn bare sette ut tallerkener.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde møte med kokk og hovmester i forkant, og de sa at en servitør per 10 gjester var vanlig. Og dette var proffe folk. Det er jo ikke bare servering av mat, men påfyll av drikke og henvendelser fra folk.

Om du har ha inn «amatører» (dattera til venninna til mamma, ei på jobben til pappa osv), ville jeg kanskje til og med gått for en per 8 gjester. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde møte med kokk og hovmester i forkant, og de sa at en servitør per 10 gjester var vanlig. Og dette var proffe folk. Det er jo ikke bare servering av mat, men påfyll av drikke og henvendelser fra folk.

Om du har ha inn «amatører» (dattera til venninna til mamma, ei på jobben til pappa osv), ville jeg kanskje til og med gått for en per 8 gjester. 

Det er snakk om servitører jeg har jobbet med før, og dei er kjempeflinke. Jeg har hatt selskap på 20 stk alene, uten at det har vært noe problem. 2 personer på 40 personer osv. Bryllup er så enkelt, nesten litt kjedelig jobb. Har derfor håpt at maks 6 servitører burde holde. Det blir to kokker, så servitørene ikke må hjelpe med å legge opp maten 😊

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Sokkar skrev:

1) skal håret være nyvasket når jeg kommer til frisøren? Pga avstand skal jeg sannsynligvis ikke ha prøvetime. Har langt bølgete hår. 

2) er frisørtime til forloveren min en god nok forlovergave? Eneste hun gjør er å signere papir og å skulle hjelpe meg på do,kanskje. 

3) Må jeg pynte kirken? Planlegger å ha hagehortensia i to krukker på kirketrappen, etter inspirasjon fra andre. Desse skal stå utenfor lokalet senere på dagen. 

4) skal ha ekte blomster på bordene. Er det fy-fy å ha plastikkblomster på gavebord, kakebord osv? Kan slike blomster doneres til sykehus når vi er ferdig? Eller blir det støvsamlere der, og derfor ikke bra? 

1) vasket håret samme dag

2) forlover gave er det også noe? er ikke det å få oppgaven en ære i seg selv!?

3) kirken skal forlates lik den var før dere ankom så da har dere knapt med til, det vanlige er å IKKE pynte kirken selv.

4) kanskje det er greit å ta hensyn til eventuelle allergikere slik at det ikke florerer av blomster? Det holder jo med brudebuketten, brudepikebukett, blomst i skjortelomma på brudens far, brudgommens far, brudgommens forlover, brudgommen og blomst i hårklemme på brudens forlover?

5) jeg brukte familie til dette men så hadde vi laks&reker til forrett, fårikål til hovedrett og is med jordbær til dessert (ville ha noe som VI LIKTE). Ellers til 75 ville jeg hatt minst 5-6servitører.

6) hva skal du med vin når du kan kjøpe herljunga på europris?

Anonymkode: 9a83f...9ff

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

3) kirken skal forlates lik den var før dere ankom så da har dere knapt med til, det vanlige er å IKKE pynte kirken selv.

4) kanskje det er greit å ta hensyn til eventuelle allergikere slik at det ikke florerer av blomster? Det holder jo med brudebuketten, brudepikebukett, blomst i skjortelomma på brudens far, brudgommens far, brudgommens forlover, brudgommen og blomst i hårklemme på brudens forlover?

5) jeg brukte familie til dette men så hadde vi laks&reker til forrett, fårikål til hovedrett og is med jordbær til dessert (ville ha noe som VI LIKTE). Ellers til 75 ville jeg hatt minst 5-6servitører.

Har du langt hår, siden du kunne vaske samme dag? 

Jeg skal ikke pynte kirken. Det ville i såfall noen andre fått i oppgave å gjøre. Men får høre med presten hva hun sier 😊

Takk for svar 😊

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, Sokkar skrev:

1) Jeg fikk beskjed om å vaske håret kvelden før. Bedre hold for frisyre enn å vaske samme morgen 

2) Frisør var min gave til min forlover. Tenker det er fin gave :)

3) Du bestemmer selv hvor mye pynt du vil ha i kirken 

4) Kan ha plastikk

5) Vi fikk beskjed om 1 servitør per 15 gjester

6) Ville beregnet rundt 25 flasker per servering til middag

Anonymkode: 8b570...353

• Liker 1
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1) Jeg fikk beskjed om å vaske håret kvelden før. Bedre hold for frisyre enn å vaske samme morgen 

2) Frisør var min gave til min forlover. Tenker det er fin gave :)

3) Du bestemmer selv hvor mye pynt du vil ha i kirken 

4) Kan ha plastikk

5) Vi fikk beskjed om 1 servitør per 15 gjester

6) Ville beregnet rundt 25 flasker per servering til middag

Anonymkode: 8b570...353

Holdt det med 1 servitør pr 15 gjester? Har jobbet som servitør, og verste som finnes er når en går for mange og takker, samtidig er det synd dersom noen må vente for lenge på maten. 

Hvordan sov du med håret? Jeg har bølger, og får veldig ustyrlig og krusete hår dersom jeg har det løst. Pleier å sove i hestehale, men da får jeg hestehalebulk. Flette eller noe annet kan være et alternativ 😊

Endret av Sokkar
La til litt
AnonymBruker
Skrevet

Eg vasket håret samme dag. Kort hår. 

Det er en veldig fin gest til forloveren din å ha frisørtime sammen med henne. 

Anonymkode: bc51f...841

AnonymBruker
Skrevet
På 4.6.2019 den 21.27, AnonymBruker skrev:

En ære å få jobbe ekstra for deg, uten noen form for kompensasjon eller oppmerksomhet? Altså de fleste hjelper sine venner støtt og stadig, uten å forvente noe. Men å kalle det en ære er litt naivt tror jeg.. 

Ts: Ang. håret så kan du sove med en god kur to netter før, skylle og lufttørke det dagen etter og så sove med flette. Jeg gjør det før det styles. Kuren jeg bruker er Oliplex. 

Anonymkode: f6530...134

• Liker 3
Skrevet

Fikk beskjed av min frisør om å vaske kvelden før med produkter uten silikon. 

Skrevet
På 4.6.2019 den 13.54, Sokkar skrev:

Det er lettest å style hår som ikke er helt nyvasket med mindre det  blir veldig fort fett

En forlover forventer ikke gave, men det er hyggelig at du spanderer hårstyling på henne.

Litt blomster i kirken er hyggelig, men det er kanskje noe kirken ordner hvis du betaler litt?

Ville unngått plastikk, få hjelp av venner til å plukke skogsblomster eller kjøp billige roser på Rema.

Ville hatt minst 8 servitører til så mange, mye uforutsett som kan skje og det er kjekt å være mange. 

Ville regnet minst 5 enheter til hver for en treretters.  Jeg ville kjøpt 75 flasker vin så jeg visste at det var nok, alltid noen som drikker litt mer. 

Skrevet
På 4.6.2019 den 18.57, AnonymBruker skrev:

Selv om rosene har kort stilk, kan en jo donere dem for det.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Honey Dew skrev:

Selv om rosene har kort stilk, kan en jo donere dem for det.

Jepp. Vi donerte rubbel og bit. Da kan sykehjemmene bestemme selv hvordan de skal bruke det. 😊

Skrevet
På 4.6.2019 den 13.54, Sokkar skrev:

1.De ringte fra frisørsalongen min og sa vi skulle møte opp med nyvasket hår. Begge skulle ha krøller, ikke oppsatt så det har gjerne noe å si.

2. Jeg spanderte taxi, frisørtime og senere en middag ute på forloveren min. Hun fikk også med seg både kake og blomster hjem dagen etter bryllupet. 

3. Kirken står for blomster på alteret, ønsker du noe mer må du ordne det selv.  

4.Jeg ville ikke brukt plastblomster i et bryllup. Her hadde vi ikke blomster på gave og kakebord unntatt brudebuketten min, men det var friske blomsterbuketter på alle småbordene. Jeg fikk blomsterforretningen til å levere til hotellet og servitørene satte de ut når bordene var dekket. De av gjestene som hadde hjulpet til med for eksempel åpne gavene eller ta med ei kake, fikk en bukett med seg hjem når de gikk for kvelden, resten gav jeg til de ansatte på hotellet som hadde vært våre kontaktpersoner. 

4. Mellom 8 og 10. 

5. Skal dere kjøpe inn vinen selv? Da ville jeg gått for 60 flasker rett og slett. De flaskene som eventuelt blir til overs kan byttes inn igjen på vinmonopolet. Jeg ville også kjøpt inn et par gode alkoholfrie viner, vi hadde en fantastisk god cava for oss som ikke drakk, og eplemost/brus til ungene. (Vi kjøpte ikke inn selv, men det regnes 5 enheter per flaske, og det er vanlig med påfyll under hovedrett)

Skrevet (endret)
7 minutter siden, ~white lady~ skrev:

1.De ringte fra frisørsalongen min og sa vi skulle møte opp med nyvasket hår. Begge skulle ha krøller, ikke oppsatt så det har gjerne noe å si.

2. Jeg spanderte taxi, frisørtime og senere en middag ute på forloveren min. Hun fikk også med seg både kake og blomster hjem dagen etter bryllupet. 

3. Kirken står for blomster på alteret, ønsker du noe mer må du ordne det selv.  

4.Jeg ville ikke brukt plastblomster i et bryllup. Her hadde vi ikke blomster på gave og kakebord unntatt brudebuketten min, men det var friske blomsterbuketter på alle småbordene. Jeg fikk blomsterforretningen til å levere til hotellet og servitørene satte de ut når bordene var dekket. De av gjestene som hadde hjulpet til med for eksempel åpne gavene eller ta med ei kake, fikk en bukett med seg hjem når de gikk for kvelden, resten gav jeg til de ansatte på hotellet som hadde vært våre kontaktpersoner. 

4. Mellom 8 og 10. 

5. Skal dere kjøpe inn vinen selv? Da ville jeg gått for 60 flasker rett og slett. De flaskene som eventuelt blir til overs kan byttes inn igjen på vinmonopolet. Jeg ville også kjøpt inn et par gode alkoholfrie viner, vi hadde en fantastisk god cava for oss som ikke drakk, og eplemost/brus til ungene. (Vi kjøpte ikke inn selv, men det regnes 5 enheter per flaske, og det er vanlig med påfyll under hovedrett)

1.Jeg skal ha litt krøller, men har bølger og krøller i tillegg. Men er noe med at krøllene aldri er like fra dag til dag, så må nok krølles litt

4. Fin ting å gi blomster til dei som har oppgaver i bryllupet 😊

5.Alkoholfritt har jeg planlagt en veldig god eplemost til forrett, og en som er blandet med eple og solbær (solbær i rødvinen til middagen). Så de får god drikke de også 😊 er så mange alkoholfrie den kvelden, at de må få skikkelig drikke, dessuten er juicen så god at vi ser på det som en bonus dersom det er mer igjen etter bryllupet 😊 dei eldste barna får brus 

Endret av Sokkar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...