Gå til innhold

Jeg koser meg så mye i hagen. Flere som gjør det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Elsker å kjenne gresset under føttene. Det er så godt . Hjelper å komme ut i hagen når jeg føler meg dårlig. Jeg bodde i leilighet å jeg likte det ikke. Savnet alltid en hageflekk.

Anonymkode: 249fe...a85

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg gjør :hjerte: Jeg har en liten hage og der går jeg rundt og steller med noe til stadighet. Jeg planter, luker, kniper visne blomster, knepper bladlus, klipper snegler :ninuskapus:

Hagearbeid er terapi for meg og så lenge hagen er av en størrelse som er overkommelig, så bidrar den bare med positive ting for meg.

Anonymkode: 2d5d3...fb1

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Koser meg mer i byen, med asfalt og betong under skosålen.

Anonymkode: 14a19...742

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker hagen min! Kan også sulle der i timevis, ofte bare med å se på staudene og planlegge, knipe litt , luke en tust og dille. Terapi. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

BAre om sommeren/våren, haha. Ikke så mye å gjøre i hagen om vinteren ;)

Anonymkode: 8f06f...a85

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Bor i bygård da 🙂 i bakgården har vi plantet både blomster og busker og sådd frø ❤️ jeg elsker å gå ut hver morgen og drikke kaffen og sjekke tilstanden til det som spirer og gror! Jeg har oppbevart frø i vinter, og når jeg plantet de ut, og de spirer og gror er det så utrolig fint å se 🙂 elsker det! Ti sekunder unna er porten ut til asfalt og trafikk, så får alt i en pakke. Liker det såå godt! Vokste opp i en bygård og elsker den tilværelsen jeg da. Her vokser og gror det veldig nå. Vi er tre i gården som holder alt ved like pga interessen. Alle i gården er velkomne til å både plukke blomster og urter pluss de få grønnsakene vi har. Kjempekoselig! 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Koser meg mer i byen, med asfalt og betong under skosålen.

Anonymkode: 14a19...742

Trenger ikke å være en motsetning det da 🙂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja men er litt lei av sukkermaur og skogsmaur. Tror det er skikkelig år for dem i 2019. Samt lei av unyttig ugress som hundekjeks, bjørnekjeks og krypsoleie. 

Ellers er det kos ja. Noen som vet om en urt eller spiselig plante som kan konke ut de mer ugunstige artene? Altså noe som sprer seg uhemmet i kantene etc.

Anonymkode: 358fc...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange i min alder bytter ut hus og hage med sentral og lettvint leilighet.  Det passer ikke for meg.  Hage er mye arbeid, men det er arbeid som gjør godt for kropp og sjel. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja men er litt lei av sukkermaur og skogsmaur. Tror det er skikkelig år for dem i 2019. Samt lei av unyttig ugress som hundekjeks, bjørnekjeks og krypsoleie. 

Ellers er det kos ja. Noen som vet om en urt eller spiselig plante som kan konke ut de mer ugunstige artene? Altså noe som sprer seg uhemmet i kantene etc.

Skvallerkål fyller alle kriteriene: Den er spiselig, utkonkurrerer det meste og sprer seg ganske uhemmet. Men jeg vil ikke akkurat anbefale deg å dra den inn i hagen om den ikke allerede er der. :P

Anonymkode: e6828...709

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg elsker å være i hagen og slappe av. Bare så synd det ofte ødelegges av at jeg kikker rundt meg og legger merke til hvor mye som må gjøres før jeg får drømmehagen. Skulle ønske jeg hadde tett filter på slikt, og bare kunne nyte det å være ute. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja jeg elsker å være i hagen! Har noen urter og grønnsaker, og ellers ville blomster, er ikke så glad i disse striglede hagene, er mest opptatt av å få en natur-følelse, og å kunne spise det som vokser der. Jeg har også bodd i leilighet og mistrivdes noe forferdelig. Jeg mister liksom kontakten med meg selv når jeg ikke får gå rett ut på gresset og stikke fingrene i jorda. Helt essensielt for min mentale helse. Har også mye natur rundt meg, bor nesten midt i skogen :) 

Anonymkode: 7373d...745

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:jolie:Gressklipperen ligger opp\ned der den skar seg, i fjord,  -om ingen har stælt den, -ikke sett ut på helvete. 

Får vel få noen til å pløye opp driten, hive på en rulle-plen før visning...

a.

Endret av Sliten&kjørt51
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg storkoser meg i hagen min. Har levd uten hage en liten periode tidligere i livet og kan med det si jeg klarer ikke å leve uten. Pusler rundt hele ettermiddagen og tar morgenrunden med kaffikoppen, snakker litt med plantene også. 

Eneste jeg kunne vært foruten er gresset som gror som ugress siden marken ikke er helt i vater. Og skvallerkålen. 🤣

Anonymkode: 08af8...53a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg er helt motsatt. Jeg følte meg ofte kvalt av hagen, av tanken på alt som måtte gjøres, gress som måtte klippes, planter som måtte stelles, hekk som måtte stusses, for ikke å snakke om husmaling, vedlikehold av tak og hele sulamitten som følger med et hus med hage. Jeg har en travel jobb og to barn, og livet var altfor fullt av plikter allerede. Pluss at jeg bor i Bergen, hvor det regner såpass mye at hagen ofte sto ubrukt gjennom store deler av året uansett.

Elsker å bo der vi bor nå, i en romslig bygårdsleilighet uten ansvar for annet vedlikehold enn inne i selve leiligheten. Elsker å være ute i naturen og drar på fjelltur nesten hver helg, men godt å slippe å ha noe ansvar.

Anonymkode: 4271e...3d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker hager, men jeg bor i blokk så jeg har ikke hage selv, selv om jeg skulle ønske jeg hadde en hage og om jeg hadde hat en hage så ville jeg nok ha tilbrakt en del tid der.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Markjordbær! 

Storkenebb, forglemmegeisøster, bispelue og marikåpe er fint innimellom. Ha masse løkblomster om våren som dekker til det som spirer, og så tar staudene over. Utenom markjordbærene, som spirer opp gjennom holka 🤭 

Anonymkode: 879e2...86a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...