AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #1 Skrevet 4. juni 2019 Er det flere her som jobber fordi de vil og ikke fordi de økonomisk er avhengig av det ? Selv er jeg sykepleier og synes det å jobbe er en fin måte å fylle dagene med både faglig og sosialt. Anonymkode: 6c1a7...10a 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #2 Skrevet 4. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det flere her som jobber fordi de vil og ikke fordi de økonomisk er avhengig av det ? Selv er jeg sykepleier og synes det å jobbe er en fin måte å fylle dagene med både faglig og sosialt. Anonymkode: 6c1a7...10a Kunne ikke tenkt noe annet av og til? En fri uke hver mnd? Selv synes jeg balansen mellom jobb og livet er det vanskelige. Jobben stjeler for mye tid og energi. Så drømmen er fri annenhver uke. Elsker å være fri, i naturen eller på reise. Men pengene dreper oss. Anonymkode: 0c48d...c98 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #3 Skrevet 4. juni 2019 Jeg elsker jobben min og gleder meg til å gå hver dag! Er sykehuslege. Til tider så travelt at jeg føler meg dement når dagen er slutt, for ikke å glemme helsebyråkratiet, men alltid gode kollegaer og spennende pasienter. Mestringsfølelse og adrenalin. Kunne ikke tenke meg noe annet🙃 Anonymkode: 5800b...72e 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #4 Skrevet 4. juni 2019 Jeg liker også jobben min og kunne ikke tenkt meg å slutte enda, selv om økonomien tillot det. Er lenge til jeg er pensjonist. Kunne av og til tenkt meg å redusert til 80% pga stressende ettermiddager, men det er vanskelig i den type jobb jeg har, så da velger jeg å takle dette så godt jeg kan. Anonymkode: a4143...e50
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #5 Skrevet 4. juni 2019 Jobber med psykisk utviklngshemmede og gleder meg til å dra på jobb. Er utrolig heldig som får jobbe med mennesker. Men i den perfekte verden, ville jeg jobbet 1 uke og hatt 1 uke fri, slik jeg kunne reist mer mens jeg enda kan. Anonymkode: a24fa...520
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #6 Skrevet 4. juni 2019 Dersom jeg hadde fått akkurat samme summen for ikke å jobbe så hadde jeg valgt å jobbe for pengene. Elsker jobben min! Anonymkode: 19c23...21f 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #7 Skrevet 4. juni 2019 Har prøvd å være arbeidsledig mellom to jobber, og det trivdes jeg ikke noe med! Ferie i flere uker, OK. Men du verden så godt jeg egentlig har det med jobb og hverdag også. Hadde jeg hatt så mye penger at jeg slapp å jobbe, så måtte jeg funnet noe annet å fylle dagene med, som også ga noe mentalt og sosialt. Anonymkode: 1114e...45a
Gjest hind Skrevet 4. juni 2019 #8 Skrevet 4. juni 2019 Jeg skal jobbe til jeg blir 90 hvis jeg lever og helsa holder. Jobb og interesser går hånd i hånd her, så jeg kan ikke tenke meg et liv uten jobb. Det er en livsstil for min del. Jeg skjønner ikke at folk orker å gå hjemme, jeg. Altså, jeg elsker mannen og ungene, men jeg kjeder meg ihjel hjemme når sommerferien går mot slutten. Gleder meg alltid til å komme tilbake på jobb.
Minlillesky Skrevet 4. juni 2019 #9 Skrevet 4. juni 2019 (endret) Jeg jobber fordi jeg vil, ikke fordi jeg må. Jeg jobber 75 prosent fast, og starter tidlig på morgenen, og er ferdig på jobb 12.30 hver eneste ukedag. Det er så deilig å ha resten av dagen på seg til fritid. Tjener jo mindre, men det betyr ingenting for min del. Jeg er avhengig av å ha noe fast å gå til i ukedagene. Men jeg er og opptatt av at livet ikke skal fylles med bare jobb. Så nå har jeg en kombinasjon som passer meg perfekt. Endret 4. juni 2019 av Minlillesky 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #10 Skrevet 4. juni 2019 1 minutt siden, Minlillesky skrev: Jeg jobber fordi jeg vil, ikke fordi jeg må. Jeg jobber 75 prosent fast, og starter tidlig på morgenen, og er ferdig på jobb 12.30 hver eneste ukedag. Det er så deilig å ha resten av dagen på seg til fritid. Tjener jo mindre, men det betyr ingenting for min del. Fin den ja 🙂 Deilig å slutte før kaoset som startet kl 15-16. Der alle skal hjem. Jeg elsker å ha fri på dagtid! Anonymkode: 0c48d...c98
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #11 Skrevet 4. juni 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det flere her som jobber fordi de vil og ikke fordi de økonomisk er avhengig av det ? Selv er jeg sykepleier og synes det å jobbe er en fin måte å fylle dagene med både faglig og sosialt. Anonymkode: 6c1a7...10a Jeg tror nok de fleste samme hvor godt de skulle like jobben sin, er avhengig av inntekten de får fra den. Anonymkode: 5f237...e96
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #12 Skrevet 4. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror nok de fleste samme hvor godt de skulle like jobben sin, er avhengig av inntekten de får fra den. Anonymkode: 5f237...e96 Ja, men det er mulig å spare/investere slik at man kan "pensjonere" seg langt tidligere enn de andre gjør. Har begynt på den biten selv, og målet er å kunne gå av med "pensjon" rundt 50 Anonymkode: 5e503...be9
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #13 Skrevet 4. juni 2019 Nei, og atter nei. Anonymkode: cfd2e...869
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #14 Skrevet 4. juni 2019 Jeg gjør det. Mannen min tjener nok til at jeg egentlig ikke hadde trengt å jobbe. Men jeg blir helt sprø av å gå hjemme i lengden (type permisjon - har vært hjemme i 1,5-2 år med to av barna), og trives best når jeg får brukt meg på jobb. Jobber i akademia. Anonymkode: feb94...029
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #15 Skrevet 4. juni 2019 Tja... Jeg liker å å jobbe. Det er sosialt, jeg får brukt hodet og jeg bidrar med min del til at samfunnet går rundt. Jeg kunne sikkert hatt litt flere feriedager og jobbet 80% hvis det ikke hadde noen betydning for muligheten til å få bidra på jobb og jeg ikke hadde vært avhengig av inntekten. Kunne også tenkt meg å studert på fulltid noen år igjen hvis jeg hadde hatt muligheten til det. Tatt en mastergrad til. Jeg kunne jobbet frivillig med å hjelpe folk, men har behov for å bruke hodet og føle at jeg gjør nytte for meg. Anonymkode: 70632...d6f
Maleficenta Skrevet 4. juni 2019 #16 Skrevet 4. juni 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det flere her som jobber fordi de vil og ikke fordi de økonomisk er avhengig av det ? Selv er jeg sykepleier og synes det å jobbe er en fin måte å fylle dagene med både faglig og sosialt. Anonymkode: 6c1a7...10a Tjener mannen din sykt bra siden du er sykepleier men likevel ikke må jobbe for å få det til å gå rundt?
Maleficenta Skrevet 4. juni 2019 #17 Skrevet 4. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjør det. Mannen min tjener nok til at jeg egentlig ikke hadde trengt å jobbe. Men jeg blir helt sprø av å gå hjemme i lengden (type permisjon - har vært hjemme i 1,5-2 år med to av barna), og trives best når jeg får brukt meg på jobb. Jobber i akademia. Anonymkode: feb94...029 Heldiggris
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #18 Skrevet 4. juni 2019 Elsker jobben min. Tenker ofte at om jeg skulle vinne eurojacpot eller en annen stor sum, hadde det ikke vært aktuelt å slutte ikke jobben. Jobber som lærer på en liten barneskole. Anonymkode: e08c6...bad
Nevian Skrevet 4. juni 2019 #19 Skrevet 4. juni 2019 Hadde jeg fått valget ville jeg jobbet kanskje to-tre dager i uka. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #20 Skrevet 4. juni 2019 Jeg er arbeidsledig og det er ikke gøy. frihet ja, men har ikke den økonomiske tryggheten til å nyte det. Jeg ville nok ha jobbet uansett, men da valgt en jobb jeg trivdes i uavhengig av lønn. Eventuelt frivillig arbeid. Ville nok ha jobbet redusert, for å ha mer tid til reise, hobbyer etc. Anonymkode: 0619b...d50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå