Gå til innhold

Homofile og pride

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pride er kjempegøy, og jeg er hetero. Det er en dag hvor vennegjengen møtes i Oslo og har en festdag. 

Anonymkode: f1a6f...11b

Er en flott tradisjon, det 😊 mye som skjer, fantastisk stemning og utrolig gøy 🌈

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi er mange 😊

Anonymkode: 1ce78...66d

Ntååå😙

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Først vil jeg si jeg har ingenting i mot homofile eller transpersoner.

Men jeg lurer på hvorfor gjøre så mye ut av det, som pride og lignende ?

Anonymkode: 60069...d92

Jeg vet ikke.. Men jeg har ingenting til overs for dette pride-greiene, det gjør ikke annet enn å bekrefte folks stereotyper samt påstander om seksualisering av barn. Har jo gått viralt en video med en 11-12 år gammel gutt som twerker.. Det er jo absolutt ikke akseptabel oppførsel.. 

Det viser ikke mangfoldet, det viser normalt sett bare en gjeng med fjoller som klær seg utfordrende for å skape debatt.. 

"Vi er så ikke spesielle at vi trenger vår egen dag/uke/pride for å vise hvor ikke-spesielle vi er".. 

Hadde det ennå vært slik at de viste at homofile, lesbiske og bifile (og andre som ikke plasserer seg i en bås slik som meg) er vanlige folk hadde det vært noe helt annet, men det er ikke det som skjer.. 

Jeg har ingen tvil om at det faktisk eksisterer en homolobby som er ute etter å seksualisere småbarn i barneskole-alder osv.. 
På en annen side mener jeg ironisk nok at det bør læres om forskjellige typer familier. 

Jeg synes det er utrolig synd at hverken Pixar, Disney osv har lagd en storfilm der hovedjenta/hovedgutten får jenta/gutten sin.. 
Minifilmen a broken heart kunne blitt en flott Pixar film hadde de bare hatt baller til det.. 

Anonymkode: 9162e...e6f

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Sokkar skrev:

Er en flott tradisjon, det 😊 mye som skjer, fantastisk stemning og utrolig gøy 🌈

Jeg antar du er venstre-lenende politisk sett? 

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei 😊 men heller ikke Frp 😊

Endret av Sokkar
  • Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke.. Men jeg har ingenting til overs for dette pride-greiene, det gjør ikke annet enn å bekrefte folks stereotyper samt påstander om seksualisering av barn. . 

Jeg synes det er utrolig synd at hverken Pixar, Disney osv har lagd en storfilm der hovedjenta/hovedgutten får jenta/gutten sin.. 
Minifilmen a broken heart kunne blitt en flott Pixar film hadde de bare hatt baller til det.. 

Elsa som lesbisk 😊

Men hva mener du med det første?

Jeg går i pride. I en kjempekul pridekjole. Mannen min i pride tskjorte. Er vi stereotypier av vanlige folk som digger pride, eller finnes det en annen bås for oss? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg antar du er høyre-lenende politisk sett?

Er det liksom så mye bedre? 😂

Anonymkode: 25827...7ad

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke.. Men jeg har ingenting til overs for dette pride-greiene, det gjør ikke annet enn å bekrefte folks stereotyper samt påstander om seksualisering av barn. Har jo gått viralt en video med en 11-12 år gammel gutt som twerker.. Det er jo absolutt ikke akseptabel oppførsel.. 

Det viser ikke mangfoldet, det viser normalt sett bare en gjeng med fjoller som klær seg utfordrende for å skape debatt.. 

"Vi er så ikke spesielle at vi trenger vår egen dag/uke/pride for å vise hvor ikke-spesielle vi er".. 

Hadde det ennå vært slik at de viste at homofile, lesbiske og bifile (og andre som ikke plasserer seg i en bås slik som meg) er vanlige folk hadde det vært noe helt annet, men det er ikke det som skjer.. 

Jeg har ingen tvil om at det faktisk eksisterer en homolobby som er ute etter å seksualisere småbarn i barneskole-alder osv.. 
På en annen side mener jeg ironisk nok at det bør læres om forskjellige typer familier. 

Seksualisering av småbarn? Hvor får du det i fra? Pride handler om mangfold, og om retten til å være den man er, og elske den man elsker. Sunn, sikker, samtykkende.

Nå har jeg strengt tatt bare vert med på tre Pride-parader. Men det var svært lite seksualisering av barn å spore. Forsåvidt svært lite seksualisering av voksne og.

Jeg sier ikke at ingen driver med seksualisering av barn, men da er det ikke Pride som er problemet, men mennesker som har usunne hensikter som ikke har noe som helst med samtykkekompetent kjærlighet og seksualitet å gjøre. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det virker mot sin hensikt. Disse paradene provoserer jo bare de som mener at homofili er galt, som igjen fører til mer "hets" o.l.

Anonymkode: 2ec93...ef3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det virker mot sin hensikt. Disse paradene provoserer jo bare de som mener at homofili er galt, som igjen fører til mer "hets" o.l.

Anonymkode: 2ec93...ef3

Hater's gonna hate uansett.

Anonymkode: f1a6f...11b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, Sokkar said:

Screenshot_20190604_140652_com.facebook.katana.jpg

At slikt skjer i Norge i 2019 er bare nok et bevis på at vi trenger Pride

Anonymkode: 23c48...a15

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig 😊

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, C8H10N4O2 skrev:

Seksualisering av småbarn? Hvor får du det i fra? Pride handler om mangfold, og om retten til å være den man er, og elske den man elsker. Sunn, sikker, samtykkende.

Nå har jeg strengt tatt bare vert med på tre Pride-parader. Men det var svært lite seksualisering av barn å spore. Forsåvidt svært lite seksualisering av voksne og.

Jeg sier ikke at ingen driver med seksualisering av barn, men da er det ikke Pride som er problemet, men mennesker som har usunne hensikter som ikke har noe som helst med samtykkekompetent kjærlighet og seksualitet å gjøre. 

Jo, pride er problemet.. Så lenge det feires å kle seg ut som femiklatter med mest mulig glitter istedenfor å oppføre seg normalt så er det pride som er problemet.

Alle på pride burde være anstendig kledd. Dvs klær på. 

Ehm.. Enough said??? 

young-boy.jpg
Prideboy1.png?fit=1200,628&ssl=1

boy-dances-in-gay-pride-parade-mom-wins-

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, egentlig ikke. Det er et bevis på at vi trenger mer opplæring i skolen.. uavhengig av hva muslimske foreldre mener.. 
DETTE er problemet.... 
https://www.theguardian.com/education/2019/mar/04/birmingham-school-stops-lgbt-lessons-after-parent-protests

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, C8H10N4O2 skrev:

Seksualisering av småbarn?  

Dette er ikke normalt!! Dette er seksualisering.. 

8-year-old-boy-dancing-pride-new-york(1)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke normalt!! Dette er seksualisering.. 

8-year-old-boy-dancing-pride-new-york(1)

Hvordan i huleste blir et barn som vil gå i kjole seksualisert? Hvorfor er et barn som vil ha på sminke seksualisert? Har det koe med øynene som ser? For min del må gutter få gå i regnbuekjoler å ha maskara, dette helt uten at jeg tenker på barnet som seksualisert, barnet vil bare pynte seg. 

Anonymkode: 90a26...f54

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal være med på pride neste år! Gleder meg masse 😄 

-Heterofil jente som syntes alle mennesker er verdt like mye. 

Anonymkode: 789be...2b0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, pride er problemet.. Så lenge det feires å kle seg ut som femiklatter med mest mulig glitter istedenfor å oppføre seg normalt så er det pride som er problemet.

Alle på pride burde være anstendig kledd. Dvs klær på. 

Ehm.. Enough said??? 

young-boy.jpg
Prideboy1.png?fit=1200,628&ssl=1

boy-dances-in-gay-pride-parade-mom-wins-

Barna danser. Er det koe vi skal be cåre barn slutte med? Blir litt satt ut over at noen tar bilder av et dansende barn, og sier sex. Finnes ikke noe seksuelt i en barnekropp, være de går nakne, danser, har på lppestift mm, de er barn.....

Anonymkode: 90a26...f54

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...