Gå til innhold

Homofile og pride

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Først vil jeg si jeg har ingenting i mot homofile eller transpersoner.

Men jeg lurer på hvorfor gjøre så mye ut av det, som pride og lignende ?

Anonymkode: 60069...d92

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv lurer jeg på hvorfor nordmenn gjør så mye ut av 17. Mai 

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, stenalina skrev:

Ikke det jeg spurte om, lag din egen tråd om hvorfor nordmenn gjør så mye ut av 17.mai.

• Liker 14
Gjest Sansol
Skrevet

Fordi homofile og deres allierte har kjempet, lid og til og med død for retten til å leve et helt normalt liv! Og kampen er heller ikke over, det er mange steder i verden, også i vårt eget land, hvor det er meget vanskelig å leve som åpent homofil. Gay pride er en dag hvor man hyller kampen til de som har gått foran og også viser at man er stolt over den man er og kjenner på felleskap og aksept. Hvorfor skal de ikke gjøre mye ut av det?

Skrevet

Det er jo dessverre ikke sånn at homofile og transpersoner er spart for fordommer og hat selv i 2019, så derfor vil de vise stolthet over hvem de er. De blir jo veldig synlige og kan nok være til hjelp for mange som sliter med å komme ut med legningen de har. Tenker jeg. 

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sett deg inn i historien før du stiller deg fullstendig uforståelig. Og ikke minst hvordan dagens verden enda er mot homfilie og transe. 

Anonymkode: ce671...586

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, SoWhat? skrev:

Det er jo dessverre ikke sånn at homofile og transpersoner er spart for fordommer og hat selv i 2019, så derfor vil de vise stolthet over hvem de er. De blir jo veldig synlige og kan nok være til hjelp for mange som sliter med å komme ut med legningen de har. Tenker jeg. 

Selv syns jeg det er litt rart, å være stolt, man er da den man er, lkke en legning.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selv syns jeg det er litt rart, å være stolt, man er da den man er, lkke en legning.

For å skjønne det så må en kanskje vite litt om bakgrunnen. De har jo kjempet en kamp i veldig mange år for at homofili ol skal bli akseptert. Ja, det var jo tilmed sånn at det var forbudt, og at de ble diagnotisert liksom. Klart det er en historie her som altså fremdeles er reelt i dag! Det er forbudt enda i flere land. Det er jo temmelig drøyt. Når en har blitt, og blir undertrykt, så skjønner jeg godt at de vil vise stolthet altså. 

• Liker 12
Gjest Sansol
Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man hele livet har blitt fortalt at man er skadet/feil/ekkel pga av legning, så er det ikke rart man føler stolthet når man endelig kommer til den konklusjonen at andres negative mening om deg betyr ingenting. 

Endret av Sansol
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er for å normalisere det, men syntes de gjør for mye ut av det. Det blir ikke mer normalt av å kle seg ut og løpe rundt med regnbuer over alt. Har selv ingenting i mot homofile eller transpersoner, men velger å ta avstand fra denne feiringen. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Elizabeth89 skrev:

Det er for å normalisere det, men syntes de gjør for mye ut av det. Det blir ikke mer normalt av å kle seg ut og løpe rundt med regnbuer over alt. Har selv ingenting i mot homofile eller transpersoner, men velger å ta avstand fra denne feiringen. 

Nettopp, ser ingen grunn til å gjøre så mye ut av det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Elizabeth89 skrev:

Det er feil, det går mye dypere enn det. Selv har jeg en fetter som kommer til å bli utstøtt av familien om han forteller at han er homofil. Pride er på en måte å støtte slike som fetteren min, som ikke har en egen stemme. Jeg støtter Pride fullt ut og bare rister på hodet av folk som har et så unyansert syn på det som deg. Som hetero vil jeg aldri kunne sette meg inn i hvordan det er å leve som homofil og lesbisk i andre land.

Tenker du det er like teit med 8 mars og eller? Vi er likestilte her i Norge, så hvorfor bry seg med å gå i tog? Er ikke så nøye med kvinner i andre land som blir solgt til en 60årig slektning.. Tenke seg til å drive og normalisere urettferdighet da gitt, må skynde meg å ta avstand fra slikt. 

Anonymkode: 554e3...f13

• Liker 19
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er feil, det går mye dypere enn det. Selv har jeg en fetter som kommer til å bli utstøtt av familien om han forteller at han er homofil. Pride er på en måte å støtte slike som fetteren min, som ikke har en egen stemme. Jeg støtter Pride fullt ut og bare rister på hodet av folk som har et så unyansert syn på det som deg. Som hetero vil jeg aldri kunne sette meg inn i hvordan det er å leve som homofil og lesbisk i andre land.

Tenker du det er like teit med 8 mars og eller? Vi er likestilte her i Norge, så hvorfor bry seg med å gå i tog? Er ikke så nøye med kvinner i andre land som blir solgt til en 60årig slektning.. Tenke seg til å drive og normalisere urettferdighet da gitt, må skynde meg å ta avstand fra slikt. 

Anonymkode: 554e3...f13

Ok, du om det🙂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I 2019 er det dødsstraff for å være homofil i enkelte land. Grei nok grunn for deg til å tolerere litt markering, ts?

Anonymkode: b058d...0a5

• Liker 22
Gjest Sansol
Skrevet
25 minutter siden, Elizabeth89 skrev:

Helt uinteressant hva du synes, de skader ingen og gjør det de føler for. Å publisere noe sånt er å tråkke på noen som allerede er nede. Du skjønner at ikke alle kan være like eller? Hvorfor bryr du deg om at de gjør mye ut av Pride? 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I 2019 er det dødsstraff for å være homofil i enkelte land. Grei nok grunn for deg til å tolerere litt markering, ts?

Anonymkode: b058d...0a5

Hvor har jeg sagt noe om å tolerere eller ikke ?

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, Elizabeth89 skrev:

Med dine holdninger, skjønner eg godt at folk tek avstand frå deg. 

Anonymkode: 1ce78...66d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, stenalina skrev:

Norewegian pride festival 🇳🇴

Anonymkode: f1a6f...11b

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, Elizabeth89 skrev:

Har du VÆRT på prideparaden?

Anonymkode: f1a6f...11b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...