AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #1 Skrevet 4. juni 2019 hvordan opplever dere det å jobbe i barnehage når dere har barn selv? var det stor forskjell før og etter dere fikk barn? å hele tiden ha barn rundt seg Anonymkode: ebc52...091
Yrsa Skrevet 4. juni 2019 #2 Skrevet 4. juni 2019 Jeg ser det kun som positivt. Men nå er jeg kun vikar da, og jobber ikke fulltid i barnehage.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #3 Skrevet 4. juni 2019 Vet ikke med barnehage, men jeg har helt klart blitt en bedre lærer av å ha fått barn selv. Både omsorgsbiten (trøst, sende hjem syke unger, plastring og småskader) og å se klasserommet fra et foreldreperspektiv i tillegg til et pedagogisk perspektiv. Anonymkode: 0d41a...44e 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #4 Skrevet 5. juni 2019 Jeg mener at man burde ha barn for å jobbe i barnehage. Det er først da man greier å forstå og sette seg inn i situasjonene barna kommer opp i. Det er alt for mange nyutdannede uten barn som tror de kan alt. Jeg ble veldig mye mer moden og ser ganske annerledes på ting etter å fått barn. Det kan være tungt å jobbe i barnehage og ha barn hjemme. Mange ganger føler jeg at jeg tar med jobben hjem: høy lyd og høyt tempo både hjemme og på jobb. Noen ganger trenger jeg stillhet og ro når jeg kommer hjem, det kan bli mye noen ganger! Samtidig er det verdens mest takknemlige jobb, man gjør en forskjell og man blir veldig glad i barna! Anonymkode: 4cc88...19a 2
Ea08 Skrevet 5. juni 2019 #5 Skrevet 5. juni 2019 Jeg har tatt med meg mye inn i foreldresamarbeid etter jeg ble forelder selv. Men jeg synes ikke jobben er like givende lenger. Arbeidsdagen blir liksom liksom forlenget fordi jeg gjør det samme med ungene hjemme, nemlig lek og være tilstede. Jakter på en annen jobb og heller kunne bruke lekelysten og interessen på ungene mine isteden
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #7 Skrevet 21. juli 2019 Helt udramatisk. På jobb er jeg "pedagog" (er dog "bare" assistent") men hjemme er jeg pappa... To helt forskjellige ting. Anonymkode: 28201...ee9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå