Gå til innhold

Fikk resept på hyllevare, hvorfor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
8 timer siden, Splittbinders skrev:

Man kan noen ganger få en annen dosering på resept enn det som står i veiledningen i pakningsvedlegget. At man feks kan få større dose eller bli bedt om å ta medisinen med kortere intervall enn det som er oppgitt i pakningsvedlegget.

Reseptvarer kan også kjøpes på nett ja, da må du logge inn med feks bank-id.

Det var nøyaktig samme dosering på etikketen, som den var oppgitt på eske og i pakningsvedlegget. Men kanskje det var like lett for legen å skrive ut en resept, som å skrive en lapp med merke og dose. Å kanskje hun har andre pasienter hun har erfart skaper merarbeid. En lapp kunne jo blitt rotet bort, mens resepten er jo digital.. Ble bare så paff da jeg hadde stått en stund i reseptkø, min tur, å så henter dama bak skranken varen ute på hyllen i butikken, istedenfor der bak de oppbevarer reseptpålagte legemidler.. 

Ts. 

Anonymkode: 4c361...638

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er nøyaktig samme tablett, bare at du får større pakning, samt at det holder å ta en tablett istedetfor to. De fleste tar to Paracet på 500mg, så er det noe man har behov for å bruke er det bedre å kunne ta en tablett istedet

Anonymkode: e8098...458

Njaa. Vil nå tro at det ikke er nøyaktig det samme.. 

Altså, jeg innbiller meg at det er mer skånsomt for mage, tarm osv, det å ta en 1 g istedet for det å ta to 500 mg. 

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er nøyaktig samme tablett, bare at du får større pakning, samt at det holder å ta en tablett istedetfor to. De fleste tar to Paracet på 500mg, så er det noe man har behov for å bruke er det bedre å kunne ta en tablett istedet

Anonymkode: e8098...458

Og så er det masse billigere. Jeg fikk det da jeg hadde kroniske smerter og betalte ikke særlig mye for en 100-boks med 1 gram paracet i stedet for sånn 10 tbl med 500 mg til sånn 50 kr reseptfritt. 

Anonymkode: 78e66...3ae

AnonymBruker
15 minutter siden, Forundret.. skrev:

Njaa. Vil nå tro at det ikke er nøyaktig det samme.. 

Altså, jeg innbiller meg at det er mer skånsomt for mage, tarm osv, det å ta en 1 g istedet for det å ta to 500 mg. 

Nei, det er nøyaktig det samme uansett hva du innbiller deg :)

• Liker 1

Annonse

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er nøyaktig det samme uansett hva du innbiller deg :)

Virkestoffet er nøyaktig det samme i 1g som to 500mg. Men de andre stoffene er det vel mer av? 

AnonymBruker

Flere ting som er reseptfritt nå har tidligere vært reseptfritt. Eks Diflucan (mot sopp infeksjon) var reseptbelagt tidligere. Det er også max grense på 1 pakke pr kjøp. Ikke så rart det ble skrevet resept. Man kan få kremer osv som selges over kassen på resept og, riktig nok til en redusert pris.. 

Anonymkode: c3105...c80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...