AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #1 Skrevet 4. juni 2019 Hadde sex ved positiv EL-test. Mensen er nå 15 dager forsinket, målt etter den lengste syklusen jeg har hatt. Etter min gjennomsnittlige syklus er jeg 17 dager forsinket. Får likevel negative tester. Har prøvd både test ofte-strimlene fra RFSU og en stav fra A1. Tok en fra rfsu i går og den viser så vidt en svak strek etter en god stund, men da over de 5 min som står på pakken, så det stoler jeg ikke på. Sist jeg var gravid var testen kjempepositiv flere dager før mensen skulle kommet. Så jeg skjønner at jeg ikke er blitt gravid denne gangen. Så til spørsmålet mitt. Jeg skulle gjerne hatt igang igjen systemet slik at vi kan fortsette prøvingen. Trodde man kunne få noe for å få mensen... Snakket med legen men fikk beskjed om å gi det to uker til en måned til så lenge jeg ellers er frisk og rask. Noen som har erfaringer her som kan gi meg tips til hva jeg skal gjøre videre? Anonymkode: f08ca...b96
Havfrue8 Skrevet 4. juni 2019 #2 Skrevet 4. juni 2019 Opplevde det samme sist syklus.. Har du tempet? EL testene er ikke 100%, de viser kun at kroppen har prøvd. Det er kun blodprøver og temping som kan konstatere eggløsning. Så det er mulig at EL har vært forsinket. Det var den i mitt tilfelle. Fant ut at syklusene mine var lange fordi EL kom sent.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #3 Skrevet 4. juni 2019 Takk for svar. Har ikke tempoet, kun vanlig test på urin. Har normalt hatt stabile sykluser og tydelige tegn på eggløsning, så har ikke sett behovet. Får vurdere om jeg skal gjøre det ved neste anledning - først må jeg jo få mensen... Anonymkode: f08ca...b96
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #5 Skrevet 4. juni 2019 Selv om du får en hormontopp (som måles i urin) så trenger det ikke bety at det løsner et egg... Du kan ha sykluser uten eggløsning (noe jeg har). Det beste er å vente til du får menstruasjon og ta det derfra, eventuelt få hjelp av en gynekolog til å styre syklusene. Anonymkode: d5f00...97a
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #6 Skrevet 4. juni 2019 Men når det gjelder det jeg spurte om - er det noe man kan gjøre eller ta for å få mensen og komme i gang igjen, eller er det bare å vente? Anonymkode: f08ca...b96
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #7 Skrevet 4. juni 2019 Hvis du har tatt eggløsningstester før og har plottet dette inn i en kalender så kan du finne ut hvor lang lutealfase du har. Altså hvor lang tid det er fra eggløsning til menstruasjon. Denne bruker å være stabil. Tiden fra menstruasjon til eggløsning kan variere, er vel kanskje derfor du snakker om både 15 og 17 dager forsinket? På den måten kan du finne ut om du er på overtid eller ikke. For hvis du er gravid er det jo ikke gunstig å forsøke få menstruasjonen til å komme (jeg vet ikke om noen mulighet for å framskynde menstruasjon bare så det er sagt). Anonymkode: 0d6ce...167
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #8 Skrevet 5. juni 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Men når det gjelder det jeg spurte om - er det noe man kan gjøre eller ta for å få mensen og komme i gang igjen, eller er det bare å vente? Anonymkode: f08ca...b96 Tygge papayafrø.. Anonymkode: ae614...457
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #9 Skrevet 5. juni 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Men når det gjelder det jeg spurte om - er det noe man kan gjøre eller ta for å få mensen og komme i gang igjen, eller er det bare å vente? Anonymkode: f08ca...b96 Det er jo veldig kort tid med 2 uker da. Det er ikke sikkert du har hatt eggløsning selv ved positiv test, og da kan det ta litt tid før mensen kommer. Det er vel bare å vente! Den kommer sikkert innen noen uker. Anonymkode: 9071c...5a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå