AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #1 Del Skrevet 4. juni 2019 Jeg ser det er veldig mange byråer nå som har annonser, har litt delte erfaringer der selv. Veldig forskjell på lønn i forhold til å bli ansatt direkte i et firma. Et sted var det 40kr i forskjell, har hørt om mer også. At de kun betaler tariff, minstelønn. Så har du øst-europeiske som blir dumpet enda lenger ned, disse tørr jo ikke sifra om det pga de er redd for å miste jobben sin. Hva er din erfaring? Lønn. Anonymkode: 1c9ea...c43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #2 Del Skrevet 4. juni 2019 Jeg hadde bedre lønn enn mine kolleger, som var direkte ansatt gjennom arbeidsgiver. Vil tro det kommer an på hvor stor etterspørsel det er etter kompetansen du har. Anonymkode: 91d41...81c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #3 Del Skrevet 4. juni 2019 Flere? Anonymkode: 1c9ea...c43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #4 Del Skrevet 4. juni 2019 Er en god stund siden jeg jobbet i vikarbyrå nå, men da jeg jobbet gjennom de, så var det lavere lønn for min del. Det var ikke ekstrem dramatisk forskjell, var vel en tier per time, men når man jobbet fulltid så ble det jo litt i løpet av et år. Særlig som student før man fikk sin første "skikkelige" jobb. Anonymkode: d5af0...036 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mæn40 Skrevet 4. juni 2019 #5 Del Skrevet 4. juni 2019 Uten at jeg skal si at jeg er en ekspert på området, så mener jeg det kom et vikar-direktiv for endel år siden. Det sa at vikarer skulle ha samme lønn som de fast ansatte. Jeg ringte ihvertfall rett til mitt bemanningsbyrå og fikk høyere lønn, etter de faste hadde forhandlet for seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 4. juni 2019 #6 Del Skrevet 4. juni 2019 I mitt tilfelle er betaler vikarbyrå 63 kr mer i timen enn fast arbeidsgiver. Jeg jobber innefor helse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #7 Del Skrevet 4. juni 2019 Som sykepleier tjener man mer hvert fall. Ganske mye mer også Som student tjente jeg 20 kr mer i timen pluss at jeg fikk sommerbonus, og som sykepleier vil jeg tjene 253kr i timen. Anonymkode: 3a2c1...646 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #8 Del Skrevet 4. juni 2019 4 timer siden, Minitroll skrev: I mitt tilfelle er betaler vikarbyrå 63 kr mer i timen enn fast arbeidsgiver. Jeg jobber innefor helse. Er dette i timen direkte til vikaren, eller er det også mellomlegg til vikarbyrået? Anonymkode: 84b0d...c04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #9 Del Skrevet 4. juni 2019 I mitt tilfelle betaler vikarbyrået 83 kr mer i timen enn fast arbeidsgiver. Jeg jobber innenfor utdanning. Anonymkode: 9165d...ac6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #10 Del Skrevet 4. juni 2019 Har helt klart bedre lønn og vilkår som fast ansatt. Anonymkode: b8879...75c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #11 Del Skrevet 4. juni 2019 7 timer siden, Minitroll skrev: I mitt tilfelle er betaler vikarbyrå 63 kr mer i timen enn fast arbeidsgiver. Jeg jobber innefor helse. Hvilke byrå jobber du for? Spør fordi jeg er på jakt etter ny jobb Anonymkode: 53339...5aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #12 Del Skrevet 4. juni 2019 Jeg har ikke jobbet i ett bemanningsbyrå på flere år, men hadde høyere lønn enn de fast ansatt når jeg gjorde det. Anonymkode: 97228...482 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #13 Del Skrevet 4. juni 2019 12 timer siden, Mæn40 skrev: Uten at jeg skal si at jeg er en ekspert på området, så mener jeg det kom et vikar-direktiv for endel år siden. Det sa at vikarer skulle ha samme lønn som de fast ansatte. Jeg ringte ihvertfall rett til mitt bemanningsbyrå og fikk høyere lønn, etter de faste hadde forhandlet for seg. Det stemmer! Lønn og andre goder som feks kantineordning. Anonymkode: e15ac...518 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #14 Del Skrevet 4. juni 2019 Jeg jobber i et bemanningsbyrå og vi ønsker at vikarene våre skal ha høyest mulig lønn. Jo mer vikarene har i lønn jo mer tjener vi. Så har man lavere lønn så er det oppdragsgiver som ønsker å sette den så lavt, akkurat på det kan man ikke skylde på byråene. Anonymkode: 52e7e...03c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #15 Del Skrevet 4. juni 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i et bemanningsbyrå og vi ønsker at vikarene våre skal ha høyest mulig lønn. Jo mer vikarene har i lønn jo mer tjener vi. Så har man lavere lønn så er det oppdragsgiver som ønsker å sette den så lavt, akkurat på det kan man ikke skylde på byråene. Anonymkode: 52e7e...03c Njaaa... For et par år siden var jeg ansatt via et byrå... Og etter et par mnd gikk jeg og sa at ville ha høyere lønn, og de satt opp uten å engang prate med arb.giveren.. Jeg tror dere iblant har en del å gå på Jo mer de betaler dere og jo mindre dere betaler oss jo mer tjener dere.. Anonymkode: 5cf8b...d0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herremann Skrevet 4. juni 2019 #16 Del Skrevet 4. juni 2019 (endret) Jeg jobba for manpower noen år tilbake som varepåfyller i dagligvaren. Hadde 20-25 kr lavere lønn enn vanlige ansatte. Endret 4. juni 2019 av herremann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #17 Del Skrevet 5. juni 2019 Jobbet via Adecco i lager og for entreprenører. På lager hadde jeg rundt 30 kr bedre betalt i timen enn de som jobbet der direkte. For entreprenørselskap hadde jeg samme timelønn. Anonymkode: bf5ee...929 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #18 Del Skrevet 5. juni 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Njaaa... For et par år siden var jeg ansatt via et byrå... Og etter et par mnd gikk jeg og sa at ville ha høyere lønn, og de satt opp uten å engang prate med arb.giveren.. Jeg tror dere iblant har en del å gå på Jo mer de betaler dere og jo mindre dere betaler oss jo mer tjener dere.. Anonymkode: 5cf8b...d0a Du tar litt feil her 😉 Greia er at man i 99% av tilfellene har en fast faktor/ påslag f.eks på 1,8. Det vil si at tjener vikaren 100,- kr t timen ( for å gjøre regnestykket enkelt) så fakturerer vi oppdragsgiver 180,- kr. Da går 100 kr til vikaren, 30 kr til sosiale utgifter og 50 kr til vikarbyrået. Har vikaren 200 i timen fakturerer vi 360,- 200 til vikar, 60 kr i sosiale utgifter, og 100,- til byrået. Dette er et forenklet regnestykke, men du forstår prinsippet? Så vi har alt å tjene på å være på lag med vikarene for å få lønnen opp. Anonymkode: 52e7e...03c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #19 Del Skrevet 5. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du tar litt feil her 😉 Greia er at man i 99% av tilfellene har en fast faktor/ påslag f.eks på 1,8. Det vil si at tjener vikaren 100,- kr t timen ( for å gjøre regnestykket enkelt) så fakturerer vi oppdragsgiver 180,- kr. Da går 100 kr til vikaren, 30 kr til sosiale utgifter og 50 kr til vikarbyrået. Har vikaren 200 i timen fakturerer vi 360,- 200 til vikar, 60 kr i sosiale utgifter, og 100,- til byrået. Dette er et forenklet regnestykke, men du forstår prinsippet? Så vi har alt å tjene på å være på lag med vikarene for å få lønnen opp. Anonymkode: 52e7e...03c Jeg antar jo at dette påslaget kan modifiseres? Det som er viktig for en kunde er jo sluttprisen på faktura, ikke hva slags faktor som brukes internt mellom vikarbyrå og vikar. For min erfaring er at byrået også har mye å gå på der. Antar også at det i mange tilfeller er viktigere å gå litt ned i timepris for å i det hele tatt få et oppdrag, noe som kan være tilfelle når det ikke er veldig spesialiserte jobber som skal utføres, typisk der mange virkarbyråer kan tilby en kunde samme tjeneste. Da hjelper det jo ikke om dere som byrå insisterer på en gitt pris for å drive timeprisen opp hvis et annet vikarbyrå tilbyr lavere pris. Valget vil da stå mellom å gå ned på pris og få oppdraget eller insistere på tilbudt pris og ikke få oppdraget i det hele tatt, og jeg vet jo av erfaring godt hva vikarbyrået velger. Det er som regel å gå ned på pris (slik at vikaren også tjener dårligere) for å holde seg i markedet. Anonymkode: d5af0...036 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 5. juni 2019 #20 Del Skrevet 5. juni 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Er dette i timen direkte til vikaren, eller er det også mellomlegg til vikarbyrået? Anonymkode: 84b0d...c04 Direkte til vikaren. 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilke byrå jobber du for? Spør fordi jeg er på jakt etter ny jobb Anonymkode: 53339...5aa Vet ikke om jeg har lov til å reklamere, men dette er via Smart bemanning. Grunnen til at lønnen er mye bedre går på at på sykehuset har jeg ikke klart å forhandle etter ansennitet. I kommune og i byrået har jeg 16 års ansennitet. Så derfor lønner det seg for meg å jobbe via de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå