AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #1 Skrevet 4. juni 2019 Jeg har fått et krav per sms på over 1000,- kr fra melin collectors for en regning jeg aldri har fått. Jeg fikk også et lignende krav på ca 400kr i begynnelsen av året. Da var jeg usikker på om vi kunne ha glemt å betale egenandel for bruk av utstyr (ca 50-100kr) etter en legetime for et av barna. Vi hadde da nettopp flyttet, så jeg tenkte at regningen kunne ha forsvunnet i posten. Jeg betalte derfor regningen til tross for at jeg ikke hadde fått faktura, og til tross for at mesteparten trolig var gebyrer, og håpte at saken ville være ute av verden. Denne gangen har jeg ikke lyst å betale, for dette mener jeg er feil. Legekontoret, posten og folkeregisteret har riktig adresse på meg, og jeg har altså aldri fått noen faktura. Melin mener selvfølgelig at jeg skal betale, og legekontoret vet ikke hvilken regning det gjelder da de ikke har noe med innkreving å gjøre. Noen her som har erfaringer eller tips til hvordan jeg kan forholde meg til dette? Anonymkode: f966f...34e
Jdz Skrevet 4. juni 2019 #2 Skrevet 4. juni 2019 Inkassoselskapet skal i alle fall kunne sende deg kopi av kravet. Kan de ikke dokumentere kravet har de jo ingen sak. 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #3 Skrevet 4. juni 2019 Du har ikke fått den på mail? Her sendes regning på mail eller digipost. Har brent meg på dette før og er utrolig surt. Men Melin er stygge på sånne saker. For det står ingen steder at regningen sendes på andre måter enn post. Anonymkode: 7c8e4...7b2 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #4 Skrevet 4. juni 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen her som har erfaringer eller tips til hvordan jeg kan forholde meg til dette? Send de en skriftlig meddelelse hvor du gjør det klart at du er uenig i kravet. Samtidig ber du om kopi av all dokumentasjon i saksgangen. Faktura, eventuelle betalingsoppfordringer etc. Sjekk adressen de har brukt opp mot den som var registrert hos legekontoret da faktura ble sendt etc. Dersom du mener de har gjort rett - betal. Dersom du fortsatt mener det er feil, stå fast på at du er uenig i kravet, og forbered deg til et eventuelt forliksrådsmøte. Anonymkode: 72b1c...b65 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #5 Skrevet 4. juni 2019 Første du må gjøre er å ringe dem og bestride kravet. Da stopper evt renter, gebyrer etc. Så ber du om kopi av saksgangen, fakturaer, purringer etc. Om de ikke kan oppdrive dette, har de ingen sak Anonymkode: 1d4bd...f7e
Million Skrevet 4. juni 2019 #6 Skrevet 4. juni 2019 Jeg har kun fått faktura fra Melin Collectors en gang, det var da sønnen min var hos legen første gang alene, og gikk ut uten å tenke på å betale. Den fakturaen kom tre dager senere på sms. Altså, hele "fakturaen" med kid nr og alle opplysninger kom bare som en vanlig sms. Ingen papirfaktura overhodet. Betalte den straks, og det var det. Kan du ha fått fakturaen som sms og glemt det i en stresset hverdag? Sjekk over telefonen din, alle gamle sms'er og se om du finner noe?
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #7 Skrevet 4. juni 2019 Jeg fikk de der masende på nakken. En privat legeklinikk i Oslo betalte jeg egenandel til etter en konsultasjon. Etter at jeg gjorde opp og betalte der og da fikk regning etter regning hver måned fra de. Det viste seg at de legekontoret kun trengte å gi beskjed til Melin, men det hadde d- ikke legekontoret gjort. Klikka litt på legekontoret på telefon og fikk fortgang i saken. Fikk sletta kravet 👍🏽 Anonymkode: 0e999...eff
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #8 Skrevet 4. juni 2019 Jeg har ikke fått noe på mail eller sms. Legekontoret sier de har riktig adresse på meg. I følge melin collectors har de sendt meg fire brev om saken til riktig adresse, men jeg har ikke fått disse. Anonymkode: f966f...34e
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #9 Skrevet 4. juni 2019 Så ikke de tre siste meldingene før jeg postet. Takk for råd. Anonymkode: f966f...34e
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #10 Skrevet 4. juni 2019 Et mer tvilsomt inkassobyrå skal man lete lenge etter. Jeg opplevde det samme, fikk plutselig faktura over et år senere. Tok kontakt og de påsto at jo, de hadde sendt ved flere anledninger. Merkelig at det tilfeldigvis kun var brev fra Melin Collectors som aldri endte opp i postkassa mi. Har i ettertid fått vite at man må spørre etter faktura på legekontoret, ellers går det rett til Melin Collectors. Jeg betalte, det blir nærmest umulig å ta opp kampen mot et stort inkassobyrå som privatperson. Søker du litt rundt, vil du finne veldig mange lignende hendelser. Anonymkode: ae263...6f7 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #11 Skrevet 4. juni 2019 Du vet vel selv om du har vært til lege uten å betale? Det et ditt ansvar å sørge for at regningene blir betalt. Hvis jegf.eks ikke mottar strømregninga en måned så er det jo mitt ansvar å ringe strømselskapet for å etterlyse fakturaen hvis den ikke dukker opp. Jeg får jo ikke gratis strøm den måneden. Nå mottar jeg strømregninga på e-faktura, men du skjønner sikkert eksempelet. Regningene blir ikke bare «borte» selv om de ikke dukker opp. Hvis du har såpass dårlig kontroll kan du tenke på å skaffe en hjelpeverge. Anonymkode: acc64...ee3 6
Jadzia Skrevet 4. juni 2019 #12 Skrevet 4. juni 2019 Vi er flere her inne som har hatt samme problem. Var en tråd om det nylig fra noen andre, og jeg har selv opplevd det flere ganger. Helt utrolig hvordan de holder på. Men det kommer vel inn en del ekstrainntekter ved gebyrer når de holder på sånn.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #13 Skrevet 4. juni 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke fått noe på mail eller sms. Legekontoret sier de har riktig adresse på meg. I følge melin collectors har de sendt meg fire brev om saken til riktig adresse, men jeg har ikke fått disse. Anonymkode: f966f...34e om inkassobyrået har sendt deg brev og du ikek har fått dem så har dessverre inkassobyrået gjort det de skal. at posten ikke kommer frem faller ikke på inkassobyrået Anonymkode: 521ea...401
FantasDick Skrevet 4. juni 2019 #14 Skrevet 4. juni 2019 Be om å få kopi av fakturaene de har sendt pr post, der står det hvilken dato og lege du har vært hos, så kontakter du legekontoret. Jeg har holdt på et år (!) med disse for en konsultasjon da jeg hadde frikort og for rundt to uker siden gav de endelig og slettet kravet. De er så useriøse at jeg har ikke ord. Sendte de først en formell epost hvor jeg bestridet kravet slik at renter o.l skulke fryses mens vi kranglet, men det ignorerte de glatt.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #15 Skrevet 4. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du vet vel selv om du har vært til lege uten å betale? Det et ditt ansvar å sørge for at regningene blir betalt. Hvis jegf.eks ikke mottar strømregninga en måned så er det jo mitt ansvar å ringe strømselskapet for å etterlyse fakturaen hvis den ikke dukker opp. Jeg får jo ikke gratis strøm den måneden. Nå mottar jeg strømregninga på e-faktura, men du skjønner sikkert eksempelet. Regningene blir ikke bare «borte» selv om de ikke dukker opp. Hvis du har såpass dårlig kontroll kan du tenke på å skaffe en hjelpeverge. Anonymkode: acc64...ee3 Snakk om å kaste stein i glasshus. Du har ALDRI i hele ditt liv glemt en regning? Spist godteri i ukedagene? Tatt en pils i parken? Hopp ned fra hesten, du trenger ikke hjelpeverge på grunn av et krav fra melin collectors. Les nyhetene. Og alt ts skriver.. Ser ut som du har fått mange gode råd her ts, lykke til! Anonymkode: 938cd...a0a 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #16 Skrevet 4. juni 2019 Melin er notoriske på dette. Vil faktisk gå så langt som å si at dette er en del av forretningsmodellen deres. Anonymkode: ba195...237
Million Skrevet 4. juni 2019 #17 Skrevet 4. juni 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: om inkassobyrået har sendt deg brev og du ikek har fått dem så har dessverre inkassobyrået gjort det de skal. at posten ikke kommer frem faller ikke på inkassobyrået Anonymkode: 521ea...401 Men problemet med nettopp dette ene inkassofirmaet, er at de uvanlig ofte PÅSTÅR at de har sendt det ene brevet etter det andre, men pussig nok kommer de aldri frem... Det skjer så ofte med Melin Collectors at folk har begynt å tvile på om de faktisk sender det de sier de har sendt. Kanskje dette inkassobyrået bare er ute etter å inkassere mest mulig renter og gebyrer (som de jo lever av) og derfor bare påstår det, uten å faktisk ha sendt det? Den du siterte hadde faktisk ikke mottatt NOEN av de 4 (!) brevene Melin Collectors hevder å ha sendt. Er ikke det litt for mange til at det høres sannsynlig ut? EN faktura kan komme bort, ja, men ikke fire....fra samme avsender attpåtil? Nei, her er det noe som stinker når det gjelder Melin Collectors! Endret 4. juni 2019 av Million 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #18 Skrevet 4. juni 2019 Betal for deg når du er hos legen så er problemet løst. Så enkelt er det faktisk. Anonymkode: 5ce37...061 2
FantasDick Skrevet 4. juni 2019 #19 Skrevet 4. juni 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Betal for deg når du er hos legen så er problemet løst. Så enkelt er det faktisk. Anonymkode: 5ce37...061 Mener du at dette gjelder de som har frikort, men likevel får Melin på nakken? Det skjedde nemlig meg. 2 ganger. 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #20 Skrevet 5. juni 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Betal for deg når du er hos legen så er problemet løst. Så enkelt er det faktisk. Anonymkode: 5ce37...061 Nei, så enkelt er det faktisk ikke. Tror du ikke Melin har tenkt på dette? Største seddel du kan betale med er f.eks 200 kr. Er automaten nede? Synd, trist, leit. Anonymkode: ba195...237
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå