Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser at man kan velge forskjellige kategorier for hvordan de gir deg jobb.

Hvem skal jeg velge? Jeg har verken fått sparken, er mellom jobber, ung, eller uerfaren...

Anonymkode: 4ca23...251

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til luke nummer 2.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

De gir deg ikke jobb, du må selv søke, men det hender de anbefaler deg sånn at du lettere kommer i jobb.

Anonymkode: 048cb...fdf

• Liker 5
Skrevet

Nav gir deg da ikke jobb. De har noen forskjellige tiltak, som diverse kurs og noen ganger mulighet for praksisplass. Men nav har aldri gitt noen en jobb (bortsett fra om du søker jobb I nav da, men det var vel ikke det du tenkte på). 

Du er en ordinær arbeidssøker, uten krav til at de skal gjøre noe ekstra for deg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så hva gjør NAV da?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk tilbud om arbeidstrening mot dagpengeutbetaling. Er utdannet, og hadde en del erfaring fra arbeidslivet, men jeg ble oppsagt grunnet nedbemanning. Arbeidstrening endte med fast jobb i staten. Hopp på de mulighetene du får!

For meg satt det litt langt inne å skulle begynne i arbeidstrening, men jeg har ikke sett meg tilbake siden.

Anonymkode: ccd26...178

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hva gjør NAV da?

Gjør de syke syjere. Arbeidsledige finner noe når de blir leie nok av nav, og får napp et sted.

Anonymkode: d5831...998

AnonymBruker
Skrevet

Tror du har missforstått.

Du må melde deg arbeidsledig, så søke om dagpenger.

Etter dette får du en plan på hvor mange jobber du skal søke på, etterhvert blir du tvunget på jobbklubb i 6uker. Der du får høre at du er 12år gammel, ikke kan skrive en cv og søknad.

Anonymkode: 75e24...3d1

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gjør de syke syjere. Arbeidsledige finner noe når de blir leie nok av nav, og får napp et sted.

Anonymkode: d5831...998

Gjør de tiltaksløse mer tiltaksløse fordi de forventer at nav skal komme med fast jobb og millioninntekt tenker jeg heller at vi sier...

Anonymkode: 24665...560

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

https://veiledearbeidssoker.nav.no/?sprak=nb

Til pynt denne siden altså?

Du må for guds skyld ikke tro at alt du trenger å gjøre er å sitte i sofaen så ordner nav en jobb. Du må søke jobber og være engasjert selv. Nav kan sysselsette deg i korte perioder feks på utplassering men det er aldri permanent tenkt og du vil fortsatt lønnes av nav. Søk jobber i hele landet og vær villig til å flytt fra mamma og pappa så får du jobb. De som vil ha jobb får stort sett jobb. Men det må være tak i deg

Anonymkode: 24665...560

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...