Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser i VG i dag om prostituerte som oppsøker menn på Karl Johans gate i Oslo for å tilby dem sex.

Flere politikere reagerer sterkt negativt - ikke fordi de synes synd på disse stakkars kvinnene som (sansynligvis tvunget av bakmenn) må nedverdige seg til å i all offentlighet tilby sex til fremmede menn for en billig penge - men fordi de prostituerte er plagsomme for menn som ferdes i gata, og fordi Oslos prektige paradegate blir tilsmusset! :klaske:

Politikerne vil ha de prostituerte bort fra Karl Johan - ikke ved å hjelpe dem ut av prostitusjonen, men ved å jage dem vekk fra gata.

Att det går an å utvise en så tragisk mangel på empati :frustrert:

Hvis dette er gjengs holdning blandt politikere - at det er viktigere å ivareta en jævla paradegates renomé og å beskytte menn fra å bli tilbudt sex, enn å hjelpe kvinner med å komme ut av en dypt tragisk og fornedrende livssituasjon - så forklarer det jo hvorfor det ikke gjøres mer for å ta bakmennene og hjelpe kvinnene ut av prostitusjon.

Jeg mener nå at man, i steden for å bare jage de prostituerte bort fra gater hvor de er til sjenanse for andre, må gjøre en skikkelig innsats for å hjelpe dem ut av den tragiske livssituasjonen de er havnet i.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Politikerne lever etter leveregelen "ute av øye, ute av sinn". Det er derfor narkomane og prostituerte flyttes fra sted til sted, for det man ikke ser eksisterer ikke. Og det man ikke ser trenger man heller ikke noe behandlingstilbud til.

Prostitusjonen vil aldri forsvinne, det har vært et marked for dette siden tidenes morgen. Men det vi ser nå er at det kommer prostituerte fra mange land hit til Norge for å tjene penger. Tidligere var det de narkomane prostituerte vi så, de som gjorde dette frivillig holdt ikke til på gata.

Ja, det burde være et opplegg for de som har havnet ufrivillig uti prostitusjonen, akkurat som det burde være et opplegg for å hjelpe de narkomane til et mere verdig liv.

Skrevet
Politikerne lever etter leveregelen "ute av øye, ute av sinn".

Helt riktig.

Men jeg er også enig i politikerne at det blir for jævli når man faen ikke kan gå i Oslo's mest travle gate uten at det står prostituerte å byr seg frem. Det ferdes utrolig mange barn og unge i denne gaten bl.a.

Greit nok, det er bakmennene som styrer, og ja, de burde gjøre noe for å ta dem og hjelpe de prostituerte ut av uføret. Men dette er ikke lett når de prostituerte selv ikke vil vitne mot noen. Det skjedde jo for et halvt års tid siden. Politiet tok en razzia. Enden på visa var at de prostituerte ble sendt ut av landet, og bakmennene gikk fri fordi ingen ville nevne noen navn. Hva skal politi og politikere gjøre da? De får ikke gjort noe som helst! Dette er ikke en TV-serie hvor man kan sende inn en spaner som skyter ned alle bakmennene! Dette er realiteten, og dersom ingen vil vitne mot bakmennene kommer de ingen vei.

Men for å komme tilbake til saken, jeg liker hvertfall ikke at de prostituerte hoper seg opp på Karl Johan. Absolutt ikke..

Gjest Bare en mann
Skrevet

Jeg jeg ble stoppet her om dagen av en nigeriansk? dame med en høflig invitt, som jeg avslo uten å betenke meg meget.

Bevares, dama var lekker hun med formene på plass og pen i tøyet og et fett glis om munnen.

Forleden dag kjørte jeg i retning Børsen ned Rådhusgate grunnet stengt vei ut fra kontoret. Bemerkelsesverdig mange negresser som henger rundt på gatehjørnene en sen aften, sammen med noen narkomane. Ingen "hvite" damer å se, så dem negressene har nok kvittet seg med sine norske konkurrenter ganske effektivt.

Leste i avisen for noen uker siden om hvordan negressene presset ut de "hvite" damene, som ble truet med juling om dem ikke fjernet seg. I minst ett tilfelle hoppet 3 negresser på en hvit dame og banket henne opp. Ikke mye rart et de norske damene velger å fjerne seg raskt.

OK for meg viss nevnte kvinnemennesker samler seg i noen få kvartaler i byen, men det er så mange av dem at de må trekke på Oslos hovedgate, og det er ikke en spesielt bra signaleffekt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Wow! Makan til rasistisk pisspreik skal man lete lenge etter. Så hvite horer er ok? Dette blir kanskje også diskriminering på arbeidsplassen, bare at her er det de hvite som ikke får jobb?

Skrevet

Utrolig fascinerende at politikerne nå er overrasket over at de ikke "forsvant" da de ble jagd bort fra Plata.

Wow!!

Skrevet
Utrolig fascinerende at politikerne nå er overrasket over at de ikke "forsvant" da de ble jagd bort fra Plata.

Wow!!

Nå var det mest narkomane som holdt til på Plata, ikke prostituerte... :wink:

Skrevet
Wow! Makan til rasistisk pisspreik skal man lete lenge etter. Så hvite horer er ok? Dette blir kanskje også diskriminering på arbeidsplassen' date=' bare at her er det de hvite som ikke får jobb?[/quote']

Kanskje rasistisk i dine øyne, men når det faktisk har skjedd vil jeg være forsiktig med å bruke ordet "rasisme" i det hele tatt.. Og om man skal bruke ordet, hvem banket opp hvem? :wink:

Skrevet

Nå var det mest narkomane som holdt til på Plata, ikke prostituerte... :wink:

Men de prostitiuerte var jo andre plasser - og problemet gjelder både narkomane og prostituerte i Karl Johan. Derfor jeg assosierte det med hverandre, problemet er jo det samme.

Skrevet

Javisst! Problemet er jo at de blir en kasteball rundt i byen.. Men jeg forventer ikke at Oslo kommune skal klare å forstå det.. Det er ikke akkurat gjengen som klarer å ta imot kritikk eller se logiske og gode løsninger..

Skrevet
Jeg mener nå at man, i steden for å bare jage de prostituerte bort fra gater hvor de er til sjenanse for andre, må gjøre en skikkelig innsats for å hjelpe dem ut av den tragiske livssituasjonen de er havnet i.

I ulke departementer (og politiet) er det ansatt flere folk som UTELUKKENDE jobber med spørsmålet om menneskehandel og prostituerte. Dette har ført til en handlingsplan, og nå kommer snart plan nr 2. Det har ført til strafferegel for bakmenn (som alt en dom er falt i), det har ført til returhjelp, reintegrering og muligheter til oppholdstillatelse i Norge. For å nevne noe.

Så staten er mao ikke blind for problemet.

http://www.dep.no/jd/norsk/tema/mennskehandel/bn.html

Skrevet

jævlig kjipt at stamstedet (Elm street) ligger mitt i sentrum av denne jævelskapen.

Skrevet
jævlig kjipt at stamstedet (Elm street) ligger mitt i sentrum av denne jævelskapen.

Hehe absolutt sant.. blir jo nærmest uglesett når man går ned sidegaten.. ;) Føles som å være tilbake på 90-tallet..

Gjest Bare en mann
Skrevet

Sorry, hvis enkeltmennesker tolker mitt innlegg som "rasistisk". Helt ærlig så var det faktisk i min villeste fantasi noe forsøk på å være nedlatende overfor nevnte negresser. I så fall var det en helt ubevisst undertone i mitt mindre vellykkede innlegg i debatten.

Som mann er det åpenbart at hvis man ønsker å benytte seg av nevnte damers tjenester, så vil vel flesteparten velge en ung sprek negresse som ikke er narkoman heller enn en noe sliten "hvit" (narko?) dame.

Mitt krystallklare poeng, som jeg forsøkte å få frem i mitt forrige innlegg, er at antallet negresser er faretruende høyt i noen få kvartaler i Oslo, og at dem sprer seg til Oslos paradegate, som jeg betrakter som negativt.

Ikke bare jager negressene de andre prostituerte bort fra området, men dem banker jo opp de damene som ikke er negresser for å få markedet for seg selv.

En "hvit" prostituert som har fått en kraftig omgang juling av noen negresser, er jo ute av markedet i mange dager. Hvis hun våger å komme tilbake, får hun vel mer juling antar jeg => Derfor må jo konsekvensen være at med flere damer i markedet, utvides området damene vanker også til å omfatte Oslos paradegate.

Skrevet

Jeg mener Norge bør forby kjøp av sex, slik som Sverige. da slutter Norge å være et attraktivt land for menneskesmuglere som smugler prostituerte, man minsker tilgjengeligheten drastisk og gjør terskelen mye høyere for at "mannen i gata" skal kjøpe sex. Sånn som det er i dag, så er det like enkelt å kjøpe sex som en kopp kaffe. DET blir litt feil.

Fant en liten artikkel om hvor den Svenske sexhandelen tar veien, nå når de har innført forbud, nemlig Oslo....

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_8917635.asp

Skrevet

verken prostitusjon eller gjenger med narkomane kommer til å forsvinne uansett hvor mye kommunen og staten og alle verdens politikere jobber med det!

å tro at det ikke blir gjort noe, at politikerne KUN flytter folk vekk uten å ha noen som helst hjelpeopplegg for narkomane som VIL ut av det, er vel også litt merkelig? jeg har da hørt om avrusningssentre, rehabiliteringssentre etc etc for de narkomane ihvertfall? dette er kanskje ikke noe det?

eller mener dere at man burde tvinge folk ut av elendigheten de er i?

de prostituerte er vel ikke akkurat lettest å hjelpe heller, men som det ble nevnt over her, så er det da vitterlig satt av egne ressurser som jobber direkte på dette området?

at det ikke er lett, og at det ikke skjer fort nok og mye nok, er en sak. at politikerne lukker øynene og ikke gjør noe, blir allikevel ikke riktig!

jeg er helt enig med politikerne i at det ikke er rett å ha horer som tilbyr tjenestene sine i hovedgaten i norges hovedstad!!

Uansett hva de gjør eller ikke gjør utenom, så synes jeg faktisk ikke det er stedet for dem å ha dem.

hvor mange hovedstader har du vært i der politikerne tillater hovedgaten å være tilholdssted for horer? uten at de prøver å gjøre noe?

Skrevet

Så staten er mao ikke blind for problemet.

Selvsagt er staten det, alle veit jo at dette skjer fordi ulikehetene mellom landene er for store og fordi menn er dumme nok til å betale kvinner for sex.

Waco

Og at bakmannen styrer er jo bare eventyr igangsatt av horene selv.

Skrevet

*nysgjerrig* Kjenner en stamgjest på Elm street...

Gjest Mann 32
Skrevet

Håper desse deilige nigerianske horene blir til jeg kommer meg til Oslo. Deilig med negerhore, og så er prisen lav også nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...