AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #1 Skrevet 3. juni 2019 Kan en leder fortelle andre kollegaer hvor mange ganger jeg har brukt sykt barn dager og egenmeldinger? I forbindelse med dette er det også blitt sagt at jeg ofte har syke barn og dermed ikke passer til stillingen og om ikke den eller den personen kunne tenke seg å ta over min stilling. Jeg har vært hjemme med syke barn to ganger og vært syk selv to ganger siden nyttår. Sjefen har til meg sagt at jeg må stille opp mer, men det er jo vanskelig for meg å planlegge når barna skal få vannkopper og omgangssyke og i tillegg smitte meg. hva gjør jeg i en slik situasjon? Skal sies at sjefen nekter for å ha sagt dette og beskylder heller andre kollegaer for å fortelle usannheter om han. Hva gjør jeg? Anonymkode: 33263...887 1
ViljaH Skrevet 3. juni 2019 #2 Skrevet 3. juni 2019 Så uprofft! Arbeidsmiljøloven gir deg rett til å ta vare på syke barn. Han kan bare holde smella. Du har ikke vært borte noe spesielt mye. Han kan ikke omplassere deg. 3
l86 Skrevet 3. juni 2019 #3 Skrevet 3. juni 2019 I alle dager, litt av en sjef hvis det stemmer at han har sagt disse tingene! Trodde sjefer hadde taushetsplikt om ansattes sykdom og fravær jeg? Er du fagorganisert? Da ville jeg tatt kontakt med de og forhørt meg litt der. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #4 Skrevet 3. juni 2019 19 minutter siden, ViljaH skrev: Så uprofft! Arbeidsmiljøloven gir deg rett til å ta vare på syke barn. Han kan bare holde smella. Du har ikke vært borte noe spesielt mye. Han kan ikke omplassere deg. Du vet ikke hvor mye borte TS har vært, Vært syk 2x2 , men ikke nevnt total antall dager. For alt vi verken hun ha vært borte fra 4 til 100 dager, og kulvert på jobb 20. Anonymkode: cf9c0...ceb
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #5 Skrevet 3. juni 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet ikke hvor mye borte TS har vært, Vært syk 2x2 , men ikke nevnt total antall dager. For alt vi verken hun ha vært borte fra 4 til 100 dager, og kulvert på jobb 20. Anonymkode: cf9c0...ceb 4 dager sykt barn + to dager jeg jobbet halv dag. 5 dager egen sykdom ts Anonymkode: 33263...887
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #6 Skrevet 4. juni 2019 Hvorfor skal sjefen din si til kollegaene dine hvor mye du er syk? Her jeg jobber bruker vi gat, så alle kan se hvor mye jeg er borte, samt vi vet jo når andre er syke, da det må leies inn. Anonymkode: 2ebf2...d0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå