Gå til innhold

Enda en svigermortråd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en svigermor som gjør ting vanskelig for oss. Hun sier mye stygt til meg som er helt uakseptabelt. Andre har kontaktet meg i ettertid for å fortelle at de har reagert. Min mann har sagt fra til henne det hjalp litt, men ikke veldig. Svigermoren min er sleip og sier en del nedsettende ting til meg når ikke andre er tilstede. Eller sier ting kamuflert. Små stikk her og der. Jeg er blir lei meg og er lei av at ingen helt ser og forstår hvor ile det er for meg. Å si fra på en vanlig voksen måte tror jeg ikke går. Altså hun vet godt jeg blir lei meg. Jeg tror enste måten å få henne til å slutte er å gjøre alle klar over hvordan hun behandler meg, sette oppførselen hennes i et dårlig lys. Å gå rundt å fortelle folk i ettertid hva hun har sagt vil bare få meg til å virke gal. Noen med lignede erfaringer, med svigermødre/kolleger/venner etc som oppfører seg sånn? Hva gjorde dere for å få slutt på oppførselen? Jeg vil bare være i fred, er ikke langsur eller ute etter hevn. 

Anonymkode: 983eb...6f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bryr all kontakt. Hvorfor i all verden har du et sånt menneske i livet ditt 

AnonymBruker
Skrevet

Eksempler på hva hun sier? 

Strategien er uansett å overse, Evt svar kort og konsist tilbake med et lite stikk. « Selv takk søte/snille du»

Anonymkode: b7015...94d

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye hun sier som er helt uakseptabelt.

-kommentarer om at jeg er overvektig 

-hvor heldig jeg er som er sammen hennes sønn (sagt med et spydig tonefall)

og mye mye mer og enda mer personlig kritikk 

Anonymkode: 983eb...6f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...