AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #1 Skrevet 3. juni 2019 Spoiler Flere med syke svigermødre her. Hun prøver å ødelegge forholdet mellom meg og samboer. Snakker ofte til han som om det er meg det er noe galt med, selv når sønnen hennes gjør store tabber som setter hele familien på spill. Kommer ofte på besøk og hun prøver å gi oss/samboer dårlig samvittighet for at vi ikke har tid til å besøke henne hele tiden. Hun skal bli bestemor, og hun virker mer bekymret for at sønnen hennes skal få en egen familie enn at hun skal bli bestemor, Er flere måneder på vei, og hun snakker aldri om barnet når hun er her. Snakker bare om byturene hun er på, og hvor mye vin hun drakk i helgen. Jeg synes hele kvinnemenneske er tragisk! Hun har vært singel hele livet, og hun klarer ikke å være i et seriøst forhold fordi hun er får sær som samboer sier. Ingen menn holder ut med henne, og det forstår jeg meget godt! Hun er sykelig grådig. Hun la ut 100kr for meg en gang, og gjett om hun maset om de pengene i ettertid.. Selv har jeg spandert på henne rett som det er. Hun er så grådig at det er flaut!! Hun går hele tiden og henter gratis ting på Finn, og hun spør oss hele tiden om det er noe vi skal kaste eller fornye. Hun har fått designer møbler til tusenvis av kroner av meg, fordi hun har mast seg til deg da jeg egentlig skulle selge de på Finn. Sist hun var her spurte hun samboer om sykkelen som sto ute i gården skulle kastes, fordi hun ville gjerne ha den. Og hun hadde spanet inn i bilen der det lå en ovn, fordi hun ville ha ovnen selv om broren min skulle få den.. Samboer er alt hun har, da hun verken har kontakt med mor, far til samboer, tanter eller onkler på sin familie. Hun er alltid på samboer sitt lag, og hun nekter å innse at min samboer har/hadde et alvorlig rusproblem selv om han ble lagt inn til behandling osv.. Hun mener det er jeg som overdriver, og det er jeg som er kontrollerende siden jeg reagerte på at han drakk seg dritings hver helg mens jeg gikk hjemme høygravid. Gutten må jo få lov til å leve livet som hun sa😏 Hun irriterer meg ofte, fordi hun slenger små kommentarer til meg som sårer. Jeg kan slå enda hardere tilbake, men jeg har holdt meg for god så langt. Nå driver jeg å samboer på å vurderer å flytte, og hun skal blande seg opp i det også. Hun mener jeg aldri blir fornøyd, da vi bare har bodd en plass tidigere.. Anonymkode: 6f8be...67a
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #2 Skrevet 4. juni 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vis skjult innhold Flere med syke svigermødre her. Hun prøver å ødelegge forholdet mellom meg og samboer. Snakker ofte til han som om det er meg det er noe galt med, selv når sønnen hennes gjør store tabber som setter hele familien på spill. Kommer ofte på besøk og hun prøver å gi oss/samboer dårlig samvittighet for at vi ikke har tid til å besøke henne hele tiden. Hun skal bli bestemor, og hun virker mer bekymret for at sønnen hennes skal få en egen familie enn at hun skal bli bestemor, Er flere måneder på vei, og hun snakker aldri om barnet når hun er her. Snakker bare om byturene hun er på, og hvor mye vin hun drakk i helgen. Jeg synes hele kvinnemenneske er tragisk! Hun har vært singel hele livet, og hun klarer ikke å være i et seriøst forhold fordi hun er får sær som samboer sier. Ingen menn holder ut med henne, og det forstår jeg meget godt! Hun er sykelig grådig. Hun la ut 100kr for meg en gang, og gjett om hun maset om de pengene i ettertid.. Selv har jeg spandert på henne rett som det er. Hun er så grådig at det er flaut!! Hun går hele tiden og henter gratis ting på Finn, og hun spør oss hele tiden om det er noe vi skal kaste eller fornye. Hun har fått designer møbler til tusenvis av kroner av meg, fordi hun har mast seg til deg da jeg egentlig skulle selge de på Finn. Sist hun var her spurte hun samboer om sykkelen som sto ute i gården skulle kastes, fordi hun ville gjerne ha den. Og hun hadde spanet inn i bilen der det lå en ovn, fordi hun ville ha ovnen selv om broren min skulle få den.. Samboer er alt hun har, da hun verken har kontakt med mor, far til samboer, tanter eller onkler på sin familie. Hun er alltid på samboer sitt lag, og hun nekter å innse at min samboer har/hadde et alvorlig rusproblem selv om han ble lagt inn til behandling osv.. Hun mener det er jeg som overdriver, og det er jeg som er kontrollerende siden jeg reagerte på at han drakk seg dritings hver helg mens jeg gikk hjemme høygravid. Gutten må jo få lov til å leve livet som hun sa😏 Hun irriterer meg ofte, fordi hun slenger små kommentarer til meg som sårer. Jeg kan slå enda hardere tilbake, men jeg har holdt meg for god så langt. Nå driver jeg å samboer på å vurderer å flytte, og hun skal blande seg opp i det også. Hun mener jeg aldri blir fornøyd, da vi bare har bodd en plass tidigere.. Anonymkode: 6f8be...67a Ikke snakk om flytting med henne. Om hun spør sier dere at dere har lagt planene på is, så får dere planlagt i fred. hva sier samboer? Har du fortalt han din opplevelse? Hva er ditt forhold til samboer egentlig? Tipper dere er ennå unge siden han ta seg frihet til festing mens du gikk gravid? Får han behandling for sitt rusproblem? Ser du en fremtid med han? Anonymkode: 7df3f...c48 6
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #3 Skrevet 4. juni 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Vis skjult innhold Flere med syke svigermødre her. Hun prøver å ødelegge forholdet mellom meg og samboer. Snakker ofte til han som om det er meg det er noe galt med, selv når sønnen hennes gjør store tabber som setter hele familien på spill. Kommer ofte på besøk og hun prøver å gi oss/samboer dårlig samvittighet for at vi ikke har tid til å besøke henne hele tiden. Hun skal bli bestemor, og hun virker mer bekymret for at sønnen hennes skal få en egen familie enn at hun skal bli bestemor, Er flere måneder på vei, og hun snakker aldri om barnet når hun er her. Snakker bare om byturene hun er på, og hvor mye vin hun drakk i helgen. Jeg synes hele kvinnemenneske er tragisk! Hun har vært singel hele livet, og hun klarer ikke å være i et seriøst forhold fordi hun er får sær som samboer sier. Ingen menn holder ut med henne, og det forstår jeg meget godt! Hun er sykelig grådig. Hun la ut 100kr for meg en gang, og gjett om hun maset om de pengene i ettertid.. Selv har jeg spandert på henne rett som det er. Hun er så grådig at det er flaut!! Hun går hele tiden og henter gratis ting på Finn, og hun spør oss hele tiden om det er noe vi skal kaste eller fornye. Hun har fått designer møbler til tusenvis av kroner av meg, fordi hun har mast seg til deg da jeg egentlig skulle selge de på Finn. Sist hun var her spurte hun samboer om sykkelen som sto ute i gården skulle kastes, fordi hun ville gjerne ha den. Og hun hadde spanet inn i bilen der det lå en ovn, fordi hun ville ha ovnen selv om broren min skulle få den.. Samboer er alt hun har, da hun verken har kontakt med mor, far til samboer, tanter eller onkler på sin familie. Hun er alltid på samboer sitt lag, og hun nekter å innse at min samboer har/hadde et alvorlig rusproblem selv om han ble lagt inn til behandling osv.. Hun mener det er jeg som overdriver, og det er jeg som er kontrollerende siden jeg reagerte på at han drakk seg dritings hver helg mens jeg gikk hjemme høygravid. Gutten må jo få lov til å leve livet som hun sa😏 Hun irriterer meg ofte, fordi hun slenger små kommentarer til meg som sårer. Jeg kan slå enda hardere tilbake, men jeg har holdt meg for god så langt. Nå driver jeg å samboer på å vurderer å flytte, og hun skal blande seg opp i det også. Hun mener jeg aldri blir fornøyd, da vi bare har bodd en plass tidigere.. Anonymkode: 6f8be...67a Svigermonstre heter det.Tro meg.Det blir ikke bedre etter fødsel. Snakk med mannen din så du ikke står alene oppi alt. Anonymkode: 6c870...b95 3
Prøver18 Skrevet 4. juni 2019 #4 Skrevet 4. juni 2019 Høres ut som dere har 1/3 av skylden hver. Du må si ifra, samboer må si ifra, svigermor må få konsekvenser 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #5 Skrevet 4. juni 2019 Forklaringen kom du med selv. Samboeren din er alt hun har. Hun er nok deprimert og livredd for å miste han. Anonymkode: 85588...741 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #6 Skrevet 4. juni 2019 Jeg tror ikke løsningen er å skyve henne unna. Da blir jo alt bare værre. Ang penger, hun er vel fattig? Og det kan godt hende hun er mildt psykisk utviklibgshemmet. Jeg vet ikke hva som er løsningen ts. Det er jo litt synd på henne også Anonymkode: 53195...7bd 4
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 4. juni 2019 #7 Skrevet 4. juni 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Vis skjult innhold Flere med syke svigermødre her. Hun prøver å ødelegge forholdet mellom meg og samboer. Snakker ofte til han som om det er meg det er noe galt med, selv når sønnen hennes gjør store tabber som setter hele familien på spill. Kommer ofte på besøk og hun prøver å gi oss/samboer dårlig samvittighet for at vi ikke har tid til å besøke henne hele tiden. Hun skal bli bestemor, og hun virker mer bekymret for at sønnen hennes skal få en egen familie enn at hun skal bli bestemor, Er flere måneder på vei, og hun snakker aldri om barnet når hun er her. Snakker bare om byturene hun er på, og hvor mye vin hun drakk i helgen. Jeg synes hele kvinnemenneske er tragisk! Hun har vært singel hele livet, og hun klarer ikke å være i et seriøst forhold fordi hun er får sær som samboer sier. Ingen menn holder ut med henne, og det forstår jeg meget godt! Hun er sykelig grådig. Hun la ut 100kr for meg en gang, og gjett om hun maset om de pengene i ettertid.. Selv har jeg spandert på henne rett som det er. Hun er så grådig at det er flaut!! Hun går hele tiden og henter gratis ting på Finn, og hun spør oss hele tiden om det er noe vi skal kaste eller fornye. Hun har fått designer møbler til tusenvis av kroner av meg, fordi hun har mast seg til deg da jeg egentlig skulle selge de på Finn. Sist hun var her spurte hun samboer om sykkelen som sto ute i gården skulle kastes, fordi hun ville gjerne ha den. Og hun hadde spanet inn i bilen der det lå en ovn, fordi hun ville ha ovnen selv om broren min skulle få den.. Samboer er alt hun har, da hun verken har kontakt med mor, far til samboer, tanter eller onkler på sin familie. Hun er alltid på samboer sitt lag, og hun nekter å innse at min samboer har/hadde et alvorlig rusproblem selv om han ble lagt inn til behandling osv.. Hun mener det er jeg som overdriver, og det er jeg som er kontrollerende siden jeg reagerte på at han drakk seg dritings hver helg mens jeg gikk hjemme høygravid. Gutten må jo få lov til å leve livet som hun sa😏 Hun irriterer meg ofte, fordi hun slenger små kommentarer til meg som sårer. Jeg kan slå enda hardere tilbake, men jeg har holdt meg for god så langt. Nå driver jeg å samboer på å vurderer å flytte, og hun skal blande seg opp i det også. Hun mener jeg aldri blir fornøyd, da vi bare har bodd en plass tidigere.. Anonymkode: 6f8be...67a Den sterkeste grenen bøyer seg. Drit i svigermor.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #8 Skrevet 4. juni 2019 Ikke involver henne i flytteplaner. Hold henne litt på avstand, prøv å holde kontakten litt overfladisk. Slutt å gi henne ting, er det broren din som skal få noe av deg, så ikke la deg overtale til å gi det til svigermor. Jeg har ei sånn utgave av svigermor jeg og, heldigvis er jeg og samboeren min «på lag», men i perioder hvor det er mye sliter det på forholdet. Anonymkode: 6f6b6...238 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #9 Skrevet 4. juni 2019 Ts her Jeg er jo glad i henne innerst inn, men jeg vet ikke hvor jeg har henne. Hun virker skremmende kald, distansert og veldig merkelig/sær. Hun jobber mye, har høyere utdanning så tviler på at hun er mildt psykisk utviklingshemmet da hun er oppegående. Men jeg tror hun er veldig sjalu på meg, fordi jeg har tatt ifra henne alt hun hadde. Hun har store problemer med andre, og det må jo være en grunn til at hun går singel år etter år når hun selv ønsker seg mann. Det at hun ikke snakker noe om barnebarn er greit nok, men hun bør ikke forvente seg masse besøk fra oss når barnet kommer. Vi er ikke interessert i det! Jeg kommer heller til å hyre en barnevakt som kan komme hjem til oss å passe på babyen. Hun skal ALLTID ha noe igjen føler jeg.. Hun tar mye plass, nekter å innse at hennes sønn har/hadde alvorlige rusproblemer å mener stadig at det er jeg som er problemet, fordi det er jo vanlig å drikke seg full hver helg.. Jeg ga samboer et ultimatum enten meg eller festing, og han har nå ikke drukket på 1 måned! Svigermor synes sikkert det er kontrollerende, men her i familien setter man familie og verdier høyere en ravfyll! Hun har også vært skremmende lite støttende når jeg har trengt hjelp. Hadde en tragisk hendelse i familien for ikke så lenge siden, og hun snakket ikke med meg, eller brydde seg. Jeg opplevde også å miste et nært familiemedlem men hun later som om ingenting har skjedd.. Anonymkode: 6f8be...67a 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #10 Skrevet 4. juni 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Forklaringen kom du med selv. Samboeren din er alt hun har. Hun er nok deprimert og livredd for å miste han. Anonymkode: 85588...741 Men som jeg har sagt tidligere. Kan hun ikke skaffe seg en mann om hun er så ensom.. Hennes sønn er 30 år, og han synes moren hans maser og gnåler alt for mye om besøk hele tiden.. Han er også drittlei!! Synes fryktelig synd på henne, men hun må kutte navlestrengen en gang. Hun har hvert år reist på ferie med samboer fram til nå, og nå har jeg satt ned foten! Nå er det meg han skal reise med, og ikke minst barnet framover. Moren hans klikket når jeg ikke ble med de på ferie sist, fordi hans familie reiser jo sammen hvert år.... Anonymkode: 6f8be...67a 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #11 Skrevet 4. juni 2019 Jeg har snakket med svigermor tidligere om at vi ikke er så veldig sosial av oss. Vi trenger mye ro, og vi orker ikke familieselskaper hele tiden. Har sagt at hun gjerne må komme på besøk, men ikke hele tiden, noe hun virket til å forstå. Men så glir det ut igjen. Anonymkode: 6f8be...67a 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #12 Skrevet 4. juni 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke snakk om flytting med henne. Om hun spør sier dere at dere har lagt planene på is, så får dere planlagt i fred. hva sier samboer? Har du fortalt han din opplevelse? Hva er ditt forhold til samboer egentlig? Tipper dere er ennå unge siden han ta seg frihet til festing mens du gikk gravid? Får han behandling for sitt rusproblem? Ser du en fremtid med han? Anonymkode: 7df3f...c48 Jeg og samboer har vært venner i mange år, så ble vi samboere. Ja, det er oss to. Han forstår at moren hans tar for mye plass, og han har fortalt henne at jeg er i dårlig form og at hun derfor må trekke seg litt unna. Men så blir hun litt bitter og sur da vetu, så lite hyggelig å ha henne her.. Anonymkode: 6f8be...67a 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #13 Skrevet 4. juni 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: un har også vært skremmende lite støttende når jeg har trengt hjelp. Hadde en tragisk hendelse i familien for ikke så lenge siden, og hun snakket ikke med meg, eller brydde seg. Jeg opplevde også å miste et nært familiemedlem men hun later som om ingenting har skjedd Det kan være hun ikke vet hva hun skal si. Er hun typen som prater om følelser? Samtidig sã bor man i det minate vise litt medfolelse..Min svigermor er litt som din, men var også den som strøk mg på ryggen mens jeg gråt etter å ha mista mamma. Mange andre greide ikke det. jeg tror du ts har litt hormoner nå og er ekstra sliten og irritert på prsonen som blander seg inn i din business og som ikke talker at du er nå kvinnen i manmen din sitt liv. Det blir ikke lettere videre da hun blir sikkert mer intens og du får enda mer hormoner. Du får forberese deg mentalt og prøve å være sterk. Husk hun er moren til mannen og bestemor til ditt barn. Hun er jo familie Anonymkode: 53195...7bd
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #14 Skrevet 4. juni 2019 Vi slo opp nesten 2 uker siden (forholdet var nok over før da egentlig), og en ting jeg er så glad for at jeg slipper å forholde meg til hans foreldre og søster (broren er kjempe årleit), vi var sammen 2 og 2 mnd pluss 3 mnd dating. Det har vært 1 år og 3 mnd hvor foreldre har gjort alt de kan for vise at du er ikke velkommen i familien og vil liker deg, nå i år har søsteren begynt å også oppføre seg på samme måte. De bor langt fra oss så, så vi hadde ikke så mye kontakt med de på hverdager, vi vet de baksnakker og snakker negativ om alle. Anonymkode: 3728a...130
tussi84 Skrevet 4. juni 2019 #15 Skrevet 4. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ts her Jeg er jo glad i henne innerst inn, men jeg vet ikke hvor jeg har henne. Hun virker skremmende kald, distansert og veldig merkelig/sær. Hun jobber mye, har høyere utdanning så tviler på at hun er mildt psykisk utviklingshemmet da hun er oppegående. Men jeg tror hun er veldig sjalu på meg, fordi jeg har tatt ifra henne alt hun hadde. Hun har store problemer med andre, og det må jo være en grunn til at hun går singel år etter år når hun selv ønsker seg mann. Det at hun ikke snakker noe om barnebarn er greit nok, men hun bør ikke forvente seg masse besøk fra oss når barnet kommer. Vi er ikke interessert i det! Jeg kommer heller til å hyre en barnevakt som kan komme hjem til oss å passe på babyen. Hun skal ALLTID ha noe igjen føler jeg.. Hun tar mye plass, nekter å innse at hennes sønn har/hadde alvorlige rusproblemer å mener stadig at det er jeg som er problemet, fordi det er jo vanlig å drikke seg full hver helg.. Jeg ga samboer et ultimatum enten meg eller festing, og han har nå ikke drukket på 1 måned! Svigermor synes sikkert det er kontrollerende, men her i familien setter man familie og verdier høyere en ravfyll! Hun har også vært skremmende lite støttende når jeg har trengt hjelp. Hadde en tragisk hendelse i familien for ikke så lenge siden, og hun snakket ikke med meg, eller brydde seg. Jeg opplevde også å miste et nært familiemedlem men hun later som om ingenting har skjedd.. Anonymkode: 6f8be...67a Drakk samboeren din noe i hverdagene før, eller var det bare hver helg? Du har satt forbud mot festing.. Jeg er enig med deg i at det å feste hver helg ikke passer seg når enn venter barn, eller har barn, men å nekte enn voksen mann for resten av livet å drikke, eller ta seg en fest av og til det er å være kontrollerende. Er han alkoholiker blir det noe annet, og du har rett til å stille dette kravet. Dog så er det vanskelig for meg og andre bedømme om han har problemer med alkohol siden du sier at han kun festet i helgene. Det er mange som fester hver eneste helg, og drikker store mengder av alkohol, men på hverdagene er de helt edru. Stort sett gjelder dette folk som er noe yngre enn 30 år og oppover, men de finnes i alle aldere. Han har jo klart å holde seg unna nå en mnd sier du, og det tyder jo på at det mulig ikke er noen alkohol problem der.. I tillegg på bakgrunn av det du nevner så høres dette forholdet veldig turbulent ut, svigermor er bare noe som kommer i tillegg. Forholdet kan risikere å bli enda verre når barnet kommer, da de første årene er veldig krevende for dere begge. Det blir ikke så mye tid til dere to som før, og sexlivet vil reduseres betraktelig. I tillegg så vil dere diskutere og evt krangle om barneoppdragelsen, det vil bli mindre tid til bare dere, og hverdagen blir helt noe annet. Jeg tenker at dere kunne Kanskje hatt godt av litt hjelp uten ifra, slik at dere får forholdet på rett spor igjen. Det virker som noen av problemene her handler om tillit og kommunikasjon, samt forventninger. Lykke til 1
Gjest O.G. Skrevet 4. juni 2019 #16 Skrevet 4. juni 2019 Dere venter barn.... Altså det er ikke en unge der enda, men du forventer at hun skal snakke om den?
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #17 Skrevet 4. juni 2019 1 minutt siden, O.G. skrev: Dere venter barn.... Altså det er ikke en unge der enda, men du forventer at hun skal snakke om den? 🙄 Anonymkode: 3728a...130 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #18 Skrevet 4. juni 2019 3 minutter siden, tussi84 skrev: Drakk samboeren din noe i hverdagene før, eller var det bare hver helg? Du har satt forbud mot festing.. Jeg er enig med deg i at det å feste hver helg ikke passer seg når enn venter barn, eller har barn, men å nekte enn voksen mann for resten av livet å drikke, eller ta seg en fest av og til det er å være kontrollerende. Er han alkoholiker blir det noe annet, og du har rett til å stille dette kravet. Dog så er det vanskelig for meg og andre bedømme om han har problemer med alkohol siden du sier at han kun festet i helgene. Det er mange som fester hver eneste helg, og drikker store mengder av alkohol, men på hverdagene er de helt edru. Stort sett gjelder dette folk som er noe yngre enn 30 år og oppover, men de finnes i alle aldere. Han har jo klart å holde seg unna nå en mnd sier du, og det tyder jo på at det mulig ikke er noen alkohol problem der.. I tillegg på bakgrunn av det du nevner så høres dette forholdet veldig turbulent ut, svigermor er bare noe som kommer i tillegg. Forholdet kan risikere å bli enda verre når barnet kommer, da de første årene er veldig krevende for dere begge. Det blir ikke så mye tid til dere to som før, og sexlivet vil reduseres betraktelig. I tillegg så vil dere diskutere og evt krangle om barneoppdragelsen, det vil bli mindre tid til bare dere, og hverdagen blir helt noe annet. Jeg tenker at dere kunne Kanskje hatt godt av litt hjelp uten ifra, slik at dere får forholdet på rett spor igjen. Det virker som noen av problemene her handler om tillit og kommunikasjon, samt forventninger. Lykke til Svigerforeldre har ingenting med å bestemme regler som er hjemme hos "barnet" sitt. Svigerforeldre har ingenting med sur over regler i andres hjem, selvom det er "barnet" sitt. Svigerforeldre har ingenting med å legge den skylden på den ene parten, når det er en felles beslutning, Svigerforeldre har ingenting med å oppføre seg dårlig ovenfor den parten fordi de ikkke liker regler eller hvordan de bestemmer hvordan de skal leve sitt eget liv, selvom det er "barnet" deres. Anonymkode: 3728a...130 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #19 Skrevet 4. juni 2019 Har ingen råd å komme med, men føler med deg ts. Ex svigermoren min var forferdelig, ville kaste henne på sjøen hele jævla tiden. Var ei ond heks uten like.. Anonymkode: 32054...064 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #20 Skrevet 4. juni 2019 1 time siden, tussi84 skrev: Drakk samboeren din noe i hverdagene før, eller var det bare hver helg? Du har satt forbud mot festing.. Jeg er enig med deg i at det å feste hver helg ikke passer seg når enn venter barn, eller har barn, men å nekte enn voksen mann for resten av livet å drikke, eller ta seg en fest av og til det er å være kontrollerende. Er han alkoholiker blir det noe annet, og du har rett til å stille dette kravet. Dog så er det vanskelig for meg og andre bedømme om han har problemer med alkohol siden du sier at han kun festet i helgene. Det er mange som fester hver eneste helg, og drikker store mengder av alkohol, men på hverdagene er de helt edru. Stort sett gjelder dette folk som er noe yngre enn 30 år og oppover, men de finnes i alle aldere. Han har jo klart å holde seg unna nå en mnd sier du, og det tyder jo på at det mulig ikke er noen alkohol problem der.. I tillegg på bakgrunn av det du nevner så høres dette forholdet veldig turbulent ut, svigermor er bare noe som kommer i tillegg. Forholdet kan risikere å bli enda verre når barnet kommer, da de første årene er veldig krevende for dere begge. Det blir ikke så mye tid til dere to som før, og sexlivet vil reduseres betraktelig. I tillegg så vil dere diskutere og evt krangle om barneoppdragelsen, det vil bli mindre tid til bare dere, og hverdagen blir helt noe annet. Jeg tenker at dere kunne Kanskje hatt godt av litt hjelp uten ifra, slik at dere får forholdet på rett spor igjen. Det virker som noen av problemene her handler om tillit og kommunikasjon, samt forventninger. Lykke til Min samboer var rusavhengig, spesielt slitt med alkohol i mange år. Har vært på avrusning tidligere, men hans mor vet ikke noe om det. Han har ikke fortalt noe. Så nei, det er nok han som har problemet og ikke meg. Så begynte han å drikke masse igjen, og det var øl, sprit i hverdagene og alt ble bare kaos. Gjorde masse rart i fylla, og jeg satt hjemme alene. Svigermor fikk vite det meste, men hun trodde ikke at hennes sønn hadde slike problemer. Nå går det mye bedre, da jeg satte ned foten. Jeg har inget ønske om å nekte han fest, moro, og gøy, men det passer ikke nå mens vi venter et lite barn, og han bør nok få enda mer terapi for rusbehandlingen før han kan drikke normalt igjen. Jeg og samboer har er godt forhold, da vi er bestevenner, og ikke minst kjærester. Men hans alkoholproblem har nok vært et problem fram til da han fikk hjelp. Ellers har vi opp og nedturer, men det er oss to❤️ Anonymkode: 6f8be...67a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå