Gå til innhold

Anatomi & orgasme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Etter å ha ligget med "en neve" kvinner har jeg gjort en liten betraktning jeg tenkte jeg skulle dele med dere og kanskje få andres syn på saken. Det kan tenkes at jeg tar fullstendig feil men la oss se...

Så, til saken. Jeg er SVÆRT opptatt av at både min partner og jeg får orgasme, ser på det som en æressak. Selvsagt har man ansvar for sin egen seksualitet så jeg legger ikke hele byrden på meg selv, men er på tilbudssiden og klar med alle mine "verktøy". Noen kommer ganske lett av "vanlig" ligging, andre krever litt kombinasjonsstimulering og atter noen har veldig vanskelig for annet enn en skikkelig vibrator. Det var en gang i livet jeg følte på det siste og trodde jeg ikke var tilstrekkelig, men nå vet jeg bedre.

Uansett, jeg mener å ha notert en korrelasjon mellom orgasme & anatomi. De kvinner som har kommet ganske lett har hatt en fremtredende klitoris og de som har vært litt vanskeligere har hatt mindre klitoris og også kanskje noe "høyere" festet, altså lenger fra åpningen. Det siste er kanskje spekulasjon, det har jo ikke foregått på et legekontor men i seng/på kjøkkenbenk/sofa/gulv/gressplen osv men størrelsen er det ingen tvil om. Stor klitoris (altså den utvendige delen, jeg vet godt at det er den minste biten og jeg når den på innsiden også med mine fingre) = lettere for orgasme, mer tilbaketrukket klitoris = vanskeligere for orgasme. 

Hva tror dere om dette? Vi gutta har jo forskjellige størrelser på våre så hvorfor ikke på dere jenter? Og er det ikke rimelig at det henger sammen? Ofte har vaginal orgasme skjedd når hun rir meg og da er det nok mest klitoris-rubbing og innsiden mer av et komplement, tror jeg.

Jeg har aldri diskutert dette med noen før, og who knows, kanskje er dette selvsagt for dere. Eller så er det det ikke, og da har jeg gjort meg en (iofs totalt meningsløs) observasjon...hva den skal brukes til vet jeg ikke, men kanskje en eller annen mann leser dette, treffer en jente med en "liten en" og vet med en gang at her gjelder det å jobbe mye på utsiden og på den måten overrasker henne og gjør henne så lykkelig at de gifter seg og får 4 barn og flytter til Portugal som gamle og forelsket....

Kjør debatt!

Anonymkode: 434d5...fbb

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hm dama har liten og det er sinnsykt vanskelig å gi henne orgasme... Vet ikke om jeg gidder det her mer, har ingen glede av sex lenger. Bare endeløs slitsom jobbing.

Hvis det er som du sier skal jeg være bevisst på det når jeg leter 😁 Orker ikke et liv med så meningsløs sex som jeg har nå. 

Anonymkode: 99e29...c6c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er stor forskjell på om man gjør det selv eller at en annen gjør det, det tror jeg er den største årsaken til at kvinner bruker lang tid. Menn styrer mye av dette selv da det er penishodet som trenger stimulanse og det får den ved penetrering. De fleste kvinner trenger stimulanse av klitoris. Og det å vite nøyaktig hvordan hun ønsker det, selv når hun sier det, er nesten umulig. Hvor hardt og fart har veldig mye å si og alle kvinner har forskjellige behov.

Jeg bruker under ett minutt når jeg gjør det selv. Mannen min bruker sikkert 20 minutter, derfor er det jeg som gjør det. 

Anonymkode: 650f5...8d9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trur definitivt det er noe i det du sier.

Anonymkode: d78b5...f0e

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er stor forskjell på om man gjør det selv eller at en annen gjør det, det tror jeg er den største årsaken til at kvinner bruker lang tid. Menn styrer mye av dette selv da det er penishodet som trenger stimulanse og det får den ved penetrering. De fleste kvinner trenger stimulanse av klitoris. Og det å vite nøyaktig hvordan hun ønsker det, selv når hun sier det, er nesten umulig. Hvor hardt og fart har veldig mye å si og alle kvinner har forskjellige behov.

Jeg bruker under ett minutt når jeg gjør det selv. Mannen min bruker sikkert 20 minutter, derfor er det jeg som gjør det. 

Anonymkode: 650f5...8d9

Ja, så du bruker 1 minutt og mannen 20.  Litt sånn har jeg det også nå. På egenhånd er hun ganske kjapp men når jeg gjør det tar det lenger tid....MEN, jeg får høre at når jeg har kjempet på så bygger det seg opp en mye kraftigere orgasme, nettopp fordi jeg ikke er like kirugisk eksakt som henne. Så med meg blir hun teaset og nesten frustrert før "tyngdekraften" gjør sitt og hun ikke klarer å holde igjen orgasmen. Og den er mye dypere enn en 60-sekunders fix. Jeg som mann kjenner igjen det. Jeg kan ta en kjapp runk og få en orgasme, men den blekner sammenlignet med om jeg kommer samtidig med min kjære etter en lang og deilig runde. Vi opererer med soloskala og parskala, fra 1 til 10. 10 på soloskalan er 0,1 på parskalan...også rapporterer vi alle solo-orgasmer til hverandre. Det er deilig.

TS

Anonymkode: 434d5...fbb

• Liker 1
Skrevet

Litt interessant. Men her har jeg dårlig sammenligningsgrunnlag; hva er en 'liten' eller 'stor' klitoris? Jeg har ikke sett så mange, og mine partnere har aldri sagt noe om hvor min er på akkurat den skalaen... :)

AnonymBruker
Skrevet

Den største forskjellen på kvinner som får orgasme og kvinner som ikke får orgasme sammen med en mann er:

1) At hun får orgasme på egen hånd. Veldig mange kvinner gjør ikke det, de har ikke utforsket selv og er da sjanseløse med partner. Eller de har ikke kommet "over kneika", og vet ikke hva en orgasme er.

2) Komfort med partner, nok til å fokusere på det. De fleste faker heller.

3) At hun vil ha orgasme. Kvinner trenger ikke få orgasme hver gang, og dersom man kommer skikkelig skjer det sjelden hele tiden. De fleste kvinner vil heller bli tatt hardt av en mann de er tente på selv om det ikke ender der, enn å bli slikket til orgasme av en mann de ikke respekterer. Det er bare den essensielle forskjellen mellom menn og kvinner.

Anatomi er sekundært til alt over. Jeg vil si det er ganske lite viktig i en kvinnes sexliv, i totalen.

Anonymkode: 601c9...a4d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror 90% av orgasmen handler om å "gi seg hen" og nyte, altså klare å koble ut alt andre og bare tenke på å være og kjenne og tilfredsstille eller tilfredsstilles. En mental tilstedeværelse. Jeg selv klarte ikke å få orgasme på mange år, da hodet heller var fylt av "hva skal vi ha til middag i morgen" og "har ungene reint tøy til barnehagen". Akkurat nå har jeg en elsker som har funnet nøkkelen min til total nytelse, og kan gi meg mange orgasmer på rad - og jeg bare elsker det!

Anonymkode: 05993...c0f

Skrevet (endret)
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

"hva skal vi ha til middag i morgen" og "har ungene reint tøy til barnehagen"

Akkurat dette tenker jeg også på, men det er fordi jeg ikke skal komme for fort😅

Det er nok ikke for ingenting at de som nyter sex, og ikke har en stresset hverdag, har lettere med å få orgasmer...

Men at kvinner med liten inntrukket klitt har vanskeligere med å få orgasme, har jeg ikke opplevd enda, den trenger bare en litt annen behandling. Hvis det tar for lang tid? nyt det heller istedet for å klage, det er ingen som har det for travelt🤫

Klitoris og penishodet kan sammenlignes ja, men at det er forskjellen på anatomien som gjør at vi lettere får orgasme, er jeg ikke så sikker på. Orgasmen sitter i hjernen, den utløsende delen kan være tanker, fantasier, lukt, syn etc. og ikke bare berøring av kjønnsorganet. Hvorfor orgasmen uteblir for noen, kan være mangler av disse utløsende signalene hjernen tar imot

Endret av museslikker69
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hm dama har liten og det er sinnsykt vanskelig å gi henne orgasme... Vet ikke om jeg gidder det her mer, har ingen glede av sex lenger. Bare endeløs slitsom jobbing.

Hvis det er som du sier skal jeg være bevisst på det når jeg leter 😁 Orker ikke et liv med så meningsløs sex som jeg har nå. 

Så dama di har ikke noe glede av sex fordi hun ikke får orgasme???

Jeg har aldri hatt orgasme med en mann, men ELSKER sex! Hadde en date en gang, en skikkelig rundbrenner, han mente at jeg var den beste han hadde ligget med, fordi jeg var så all in og nøt så veldig. Dette er ikke bare noe han sa, han har prøvd seg tusen ganger etter dette, men jeg vil ikke mer.

Så at dere har elendig sex har ikke noe med hennes orgasme å gjøre.

Anonymkode: a9f38...41c

• Liker 3
Skrevet

Anatomi spiller visstnok inn, men da handler det om plassering av klitoris i forhold til urinrøret. Ikke om størrelse på klitoris. Iallefall ikke den delen som er synlig. Den delen som ikke er synlig har det ikke blitt forsket stort på når det gjelder orgasme. 

Når det gjelder mine egne erfaringer, har jeg ikke merket meg plassering av klitoris, da det er helt andre ting jeg da er opptatt av. Men størrelse på klitoris har jeg alltid sett på som fascinerende, at den også kan variere stort. Her har både den største og den minste vært i gruppen av de som kommer raskest. Det er derimot helt andre ting som jeg har merket meg. En viktig faktor er hvordan de møter meg i senga. Hva er reaksjonen deres når de ser at jeg har en liten penis? Blir de skuffet? Tar de utfordringen? Er de negativt innstilt på forhånd, er det sjeldent det blir bra. Det viktigste i mine øyne handler rett og slett om det mentale. Den seksuelle kjemien. Lidenskapen. Evnen til å slippe seg løs og bare nyte. I tillegg handler det om hvor aktive vi begge er, og hennes muskelbruk er selvsagt også en faktor. Alt har en sammenheng. Jo mer hun har lent seg tilbake og forventet at jeg skal gjøre jobben, jo mer negativ har hun vært til størrelsen min. Til slutt er det også enkelte som har nevnt at jeg har truffet så godt der inne. 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri hatt orgasme med en mann, men ELSKER sex! Hadde en date en gang, en skikkelig rundbrenner, han mente at jeg var den beste han hadde ligget med, fordi jeg var så all in og nøt så veldig. Dette er ikke bare noe han sa, han har prøvd seg tusen ganger etter dette, men jeg vil ikke mer.

Samme her! Og som noen her over skriver at de tenker på middagen i morgen osv. Det har jeg aldri opplevd. Jeg nyter 100% uten orgasme. Jeg kan få orgasme også om jeg går inn for det, men det er ikke en prioritet.

Anonymkode: 18891...3ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Bra for deg, høres ut som du er et catch seksuelt 🙂 Men de fleste damer ønsker jo orgasme under sex, så da er det naturligvis bedre med en dame som kommer lett. Jeg gjør mitt beste for å gi nytelse, men det er en grense for hvor mye jobb det skal være hver gang før jeg ikke får glede av det lenger.

Damer liker gjerne ikke menn som kommer fort, for menn er det typisk motsatt. Er og ydmykende å ikke gi orgasmer, er mye press på det området. 

Skrevet

Sånn forplantningsmessig sett så er det viktigere at mannen får orgasme.

Jeg er ikke helt sikker på dette med liten og stor klitoris da det skal være omtrent likt antall nerveceller uansett størrelse. Da vil de minste være mere sensitiv enn de største vil jeg tro.

Jeg tror nok mye ligger i kommunikasjon hvor trykket skal være og utførsel av den seksuelle øvelsen om man kan kalle det akkurat det.

En annen ting er tryggheten på seg selv og partner. Hovednøkkelen ligger her vil jeg tro. De som er veldig trygge kommer nok bedre og raskere enn de som ikke er trygge. Til damer ligger tryggheten i om huset er ok, de er rene nok der nede, om de er fornøyde med kroppen sin, om barna har det bra osv. Mangler ett punkt her så raser hele korthuset.

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, Hr. Aktiv said:

Sånn forplantningsmessig sett 

En annen ting er tryggheten på seg selv og partner. Hovednøkkelen ligger her vil jeg tro. De som er veldig trygge kommer nok bedre og raskere enn de som ikke er trygge. Til damer ligger tryggheten i om huset er ok, de er rene nok der nede, om de er fornøyde med kroppen sin, om barna har det bra osv. Mangler ett punkt her så raser hele korthuset.

Mulig at dette er riktig for de damene "rundt gjennomsnittet" Altså at de forsåvidt KAN komme, men bare om alt er på plass. Det vil i praksis si svært sjeldent. De virkelig kåte, heftige damene glemmer alle trivialiteter når de blir tente, og kan knulle som gudinner i et rotete hus, uten å dusje først. Men de er dessverre sørgelig få, og de andre er så altfor mange..

Generelt sett er det nok både anatomiske og psykologiske faktorer som avgjør om en kvinne har lett eller vanskelig for å komme. Min nåværende partner har rimelig stor avstand mellom klitt og vagina, og er både vid og dyp i tillegg. Selv om hun kan bli skikkelig kåt, er det umulig for meg å få henne til å komme uten at hun hjelper til selv. Noe som ikke er direkte oppbyggende for min selvfølelse, og det merker hun jo.

AnonymBruker
Skrevet

Det står noe om det i boka "gleden ved skjeden". De fleste kvinner får klitorisorgasme, men mange sliter med, eller aldri får vaginal orgasme. Det skal visstnok ha med anatomi å gjøre, for klitoris er jo "toppen av isfjellet" og noen har mindre avstand mellom klitoris og vagina. Teorien er at den delen som svulmer opp under overflata ligger nært inntil vagina og det blir da "koblet" til g-punktet. De som da har lengre avstand i mellom har da et lite eller ikke-eksisterende g-punkt. 

Anonymkode: c9442...867

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...