Gå til innhold

Snart 3 år og vekt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye stiger vekten på deres 3 åringer? Har et barn som blir 3 om 1 mnd, veide 13,4 kg for ca 3 uker siden og nå veier h*n 12,9. Har vært syk en ukes tid i forrige uke med dårlig matlyst, så er nok derfor vekten har gått ned litt. Skal til legen i slutten av uka for sjekk av andre ting så nevner det for legen da, men tenkte å høre her så lenge hvordan deres erfaringer med vektstigning er i denne alderen?

Anonymkode: 65aea...4ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det renne fort av på desse små når dei er sjuke, men som regel så er dei også dyktige til å ta det igjen også. Ikkje noko å uroe seg for per no tenke eg. Bruk augene dine meir enn vekta.

Eg har ikkje vegd mine så mykje så veit ikkje korleis vektutviklinga var mellom kontrollane, men vekta gjekk sakte oppover. Ikkje 200 gram i veka som på babyar😅 (heldigvis😂)

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er normalt at det svinger litt, hvert fall noen hundre gram. Jeg ser at vekten til min 3-åring svinger spesielt når han er syk og spiser minimalt. 

Forøvrig veier min 3-åring 20 kg.. Forskjell på unger gitt. Han er veldig høy også da, men jeg klarer knapt å løfte han lengre. 

Anonymkode: a8f08...87a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min er 3,5. Tror ikke han har gått opp så mye som 1. kilo det siste året. Er ca 13,5 kg nå. Litt under snittet i høyde også. 

Matlysten varierer, men er lite syk, så det har lite innvirkning. Barnehagen sier han spiser veldig bra der, hjemme er det så som så, syns han spiser i minste laget til tider. 

Anonymkode: b5c12...3d3

Skrevet

Min veier ca det samme. God matlyst i barnehagen som regel, men verre hjemme. Varierer litt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei som veier 11,5 kg. Blir tre om en måned. 

Anonymkode: 15aff...29d

AnonymBruker
Skrevet

Har en 3åring i hus om ca 1 mnd. Hun veier vel mellom 10,5-10,8 kg. 85cm

Undervekt grad 3 i følge barnelegen 🙊men hun er nye syk, vi forsøker å feite henne opp. Legene er ikke veldig bekymret, men vi har resept på næringsdrikker 😅

Anonymkode: fea51...633

Gjest Trynefaktor
Skrevet

Min 3-åring er også rundt 13 kilo, går fort ned når hun er syk. Tar seg sakte, men sikkert opp igjen når hun blir frisk. 

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye stiger vekten på deres 3 åringer? Har et barn som blir 3 om 1 mnd, veide 13,4 kg for ca 3 uker siden og nå veier h*n 12,9. Har vært syk en ukes tid i forrige uke med dårlig matlyst, så er nok derfor vekten har gått ned litt. Skal til legen i slutten av uka for sjekk av andre ting så nevner det for legen da, men tenkte å høre her så lenge hvordan deres erfaringer med vektstigning er i denne alderen?

Bruk app: Growth

Anonymkode: e6a87...0ed

Skrevet

Har ei på 3,5 og hun veier nå ca 14 kg. Lagt på seg 2 kg siden 2årskontroll. 

Hun spiser ikke mye, 1 skive til brødmåltid + evt frukt/grønt/yoghurt 

1/2 potet , 1 kjøttkake + grønnsaker feks , liker best grønnsakene😉 

men hun følger vekstkurven på vekt og ligger litt over på høyde

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen, da høres det ganske normalt ut. Sliter også med at hn spiser mindre hjemme enn i barnehagen til vanlig.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruk app: Growth

Anonymkode: e6a87...0ed

Takk for tipset.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Er vel innafor med de kioene ja. Handler vel mer om at det ikke er bra dersom det går uker uten å spise eller få i seg næring.

Anonymkode: 451cc...01c

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min er 3,5. Tror ikke han har gått opp så mye som 1. kilo det siste året. Er ca 13,5 kg nå. Litt under snittet i høyde også. 

Matlysten varierer, men er lite syk, så det har lite innvirkning. Barnehagen sier han spiser veldig bra der, hjemme er det så som så, syns han spiser i minste laget til tider. 

Anonymkode: b5c12...3d3

Min er helt lik

Anonymkode: 5596d...f98

Skrevet

Jenta her er 3 år om to uker. Veier rundt 16,5 kg +- og er 101 cm. Helsesøster mener hun har litt mage og gjerne kan holde igjen litt. Ja, hun kan finne på å spise fire knekkebrød på rappen, men dagen etter orker hun plutselig et halvt. Veldig varierende menge på maten altså, men sånn er vel folk flest. 

Jeg er heller ikke veldig bekymret i og med at hun er så lang. Bruker 110/116 i overkroppen og 110 i bukser.  

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Tror han veide rundt 13-14 kg. Han er nå 4 og ca. 17 kg. Er slank, men veldig atletisk og lang. Kjøper str. 116/122 ellers blir det for kort. 

Er vanskelig å si hva som er «normalt» for de er jo bygd så forskjellig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...