Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2005 #1 Skrevet 28. april 2005 Hvordan lager jeg dette?? Spiste det på resturant i Bergen, utrolig godt. Kan tenke meg at det er olivenolje og kanskje balsamico? Hjelp
NullHull Skrevet 29. april 2005 #2 Skrevet 29. april 2005 Er det sånn bakt i folie du mener? Det er iallfall nammenamm! Jeg fant denne på engelsk: http://www.eatgreektonight.com/recipe.cfm?...=1&RecipeID=131 Kanskje den kan være til hjelp?
ashera Skrevet 29. april 2005 #3 Skrevet 29. april 2005 Har en nydelig salat med bakt feta: Skjær fetaen i skiver og dander den utover en ildfast tallerken. Settes under grillen i 2 -3 minutter, følg med, den skal såvidt være litt gyllen i kantene. Garner med soltørkede tomater i strimler, ristede pinjekjerner og lollo rosso evt. eikebladsalat (skyll salaten godt, disse salattypene her det lett for å sette seg sand eller jord i). Ringle en blanding av olivenolje og balsamico over. Mange liker å redusere balsamico før bruk, dvt. at man koker den inn til ca. halv mengde. Da blir den fyldigere og mer konsentrert, nesten sirupsaktig i konsistensen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå