Gå til innhold

Elsker dere alle barna like høyt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette har nok sikkert vært tema flere ganger, men.. 

Jeg venter nå nr 2. Og som mange andre lurer jeg på hvordan i all verden det skal gå an å elske et barn til, like høyt som mitt første? 

Jeg så på en termimgruppe at ei skrev at det hadde med kjemi og gjøre, at man har forskjellig kjemi med de, og derfor elsker de på ulike måter. Dette er det første jeg hører som ikke er "å joda, hjertet vokser og gjør plass til en til". 

Noen som vil gi meg sine tanker? Får man et "favorittbarn"? Vil den første alltid være mer spesiell? Elsker man nr 2 like høyt? Elsker man nr 1 litt mindre når nr 2 kommer? Eller er det som alle skal ha det til, at man elsker de absolutt like mye? 🙈

Anonymkode: e9fc9...0d9

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjærlighet er ikke kake. Det blir ikke mindre pr barn selv om det er en person som gir.

Anonymkode: d2a0c...8ab

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Tenk på familien din. Mor og far. Elsker du de like mye for eksempel? 😊 

Anonymkode: 0a29c...d00

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Elsker alle like mye! Hjertet gjør plass til en til, det er helt sikkert!

Anonymkode: 86e6e...ad8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjærlighet er ikke kake. Det blir ikke mindre pr barn selv om det er en person som gir.

Anonymkode: d2a0c...8ab

Haha, neida. Men jeg prøver jo bare å forestille meg hvordan det vil bli 😂

Skrevet

Ja, jeg elsker alle like høyt. Jeg liker dem på ulike måter og av ulike grunner, men kjærligheten er den samme. :) 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjør jeg ikke 🙈 er poenget ditt at man ikke elsker barna sine like mye? Eller tok du bare for gitt at alle har to greie foreldre? 

• Liker 11
Skrevet

Da eldste rakk å bli hele 13 før jeg fikk nr.2 tenkte jeg mye på dette i svangerskapet. Kom jeg til å elske denne lille nye like mye? Og jada,det gjør jeg. De er like fantastiske begge to🥰

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre hadde hver sin favoritt, så det jevnet seg i hvert fall litt ut. 

Anonymkode: 1b80f...4d8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker begge barna mine akkurat like høyt. Jeg lurte også på det samme da jeg var gravid med nr 2. Dobbel lykke ❤ Og dobbelt så slitsomt😅 (satt litt på spissen her altså)

Anonymkode: 41e06...a54

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker begge barna mine, men de er jo ulike personer, så jeg har forskjellige forhold til dem. Følelsene for dem er kanskje litt forskjellige. Og de viser sine følelser for meg på ulike måter. 100 % likt kan det jo aldri bli. Det er kanskje mer riktig å si at de begge er like mye verd for meg.

Kan sammenlignes med foreldrene mine og søsknene mine. Er like glad i begge foreldrene mine og i begge søsknene mine, men har ulike forhold til dem og liker dem på ulike måter. 

Anonymkode: 80647...e8e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Elsker begge to mer enn ord kan beskrive, og klarer ikke velge en favoritt. Men! Tilknytningen til de to er veldig forskjellig. Eldste (2 år) fikk jeg morsfølelse for på sekundet hun var født. Hun var en klistremerkebaby og vi var uadskillelige de første månedene. Sånt gir en helt egen tilknytning. 

Nr 2 var prematur og dysmatur og barseltiden forsvant i pumping, isolasjon og bekymringer. Hun er nå 10 måneder og en frisk og fin baby, men jeg kjenner veldig på at jeg har en mer distansert tilknytning til henne som jeg har dårlig samvittighet for, og jeg har mye dårlig samvittighet for at hun ikke fikk så mye nærhet i barseltiden som det storesøster fikk. Det ble rett og slett en innmari stor kontrast når alt var så fantastisk med førstemann og så ble det helt annerledes med nestemann. 

Anonymkode: 26661...a2d

• Liker 2
Skrevet

Ja, men eg brukte nokre månadar på å elske nr to like mykje som nr 1. Følte meir at eg måtte verte kjent med nr 2. Usikker på kvifor.  Med fyrste så var kjenslene der frå augeblikket han låg på brystet mitt. Med nr 3 var kjenslene der frå fyrste stund også. Fantastiske ungane mine 🥰😊 Føle meg så heldig som har dei. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei

Anonymkode: fdba5...bd1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg elsker barna mine akkurat like høyt. Jeg pleier å si at de tar akkurat like stor plass i hjertet mitt, men det ene barnet har alltid tatt litt mer plass i hodet mitt pga. ulike utfordringer og bekymringer. 

Nå er begge barna mine tenåringer, og tar fremdeles akkurat like stor plass i hjertet mitt. Mens de bytter på å ta mest plass i hodet mitt pga ungdomstidens mange utfordringer.

Anonymkode: 5622c...046

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, de har hver sine fantastiske egenskaper og personligheter som gjør det umulig ikke å elske dem like mye. 

Anonymkode: b3d4d...932

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjør jeg ikke.

Anonymkode: cb7e1...72e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elsker begge to mer enn ord kan beskrive, og klarer ikke velge en favoritt. Men! Tilknytningen til de to er veldig forskjellig. Eldste (2 år) fikk jeg morsfølelse for på sekundet hun var født. Hun var en klistremerkebaby og vi var uadskillelige de første månedene. Sånt gir en helt egen tilknytning. 

Nr 2 var prematur og dysmatur og barseltiden forsvant i pumping, isolasjon og bekymringer. Hun er nå 10 måneder og en frisk og fin baby, men jeg kjenner veldig på at jeg har en mer distansert tilknytning til henne som jeg har dårlig samvittighet for, og jeg har mye dårlig samvittighet for at hun ikke fikk så mye nærhet i barseltiden som det storesøster fikk. Det ble rett og slett en innmari stor kontrast når alt var så fantastisk med førstemann og så ble det helt annerledes med nestemann. 

Anonymkode: 26661...a2d

Jeg håper du klarer å kvitte deg med den dårlige samvittigheten. Det fortjener du ikke å ha, for det du føler er helt normalt.

Anonymkode: cb7e1...72e

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker dem like høyt, men liker dem annerledes fordi de er annerledes som personer.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, TeamWP skrev:

Da eldste rakk å bli hele 13 før jeg fikk nr.2 tenkte jeg mye på dette i svangerskapet. Kom jeg til å elske denne lille nye like mye? Og jada,det gjør jeg. De er like fantastiske begge to🥰

Samme her. Eldste var 12 når nr 2 kom å tvilte sterkt på at jeg skulle klare å elske nestemann like høyt. Å jodda det gjorde jeg. Samme med nr 3. Kjent han i 2 mnd men elsker han like høyt som 14 åringen selv om jeg har hatt hun lengst. Alle tre barna er på helt lik linje. 

Anonymkode: a89ff...718

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...