Gå til innhold

Karneval, Luciafeiring, Nissefest og lignende i barnehagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det foreldrene som kjøper inn f.eks. Luciadrakt ,kostymer og slikt, eller har barnehagene ting som dette liggende som barne kan låne? Og hva med forkle til baking, og smekker og spiseforkler til de minste?

Ser også at de på Barnas Hus selger slike gule vester som barna bruker når de er på tur. Er det noe man må kjøpe selv eller har barnehagen slike til utlån?

Har lest igjennom barnehagens info men det står ingenting om dette. 

Anonymkode: 196d8...b86

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vår barnehage: smekker, vester osv har de liggende til låns.

Kostymedrakter, Luciadrakter osv må man kjøpe, men mange som velger rimelige løsninger også (røde klær til nissefest osv).

Anonymkode: 64e44...5ba

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Luciadrakt og karnevalstøy kjøper du selv. Gule vester, smekker og forklær har de som regel i barnehagene. 

Anonymkode: 1c833...89d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt 3 barn i barnehagen, i den barnehagen barna mine gikk i måtte vi ordne utkledning selv, de gule vestene hadde de i bhg. Smekke, forkle og utstyr tror jeg de hadde i bhg.

Anonymkode: ecb03...2ea

AnonymBruker
Skrevet

Tror nok dette varierer fra barnehage til barnehage. Jeg har erfaring fra tre barnehager og har følgende erfaring

Refleksvester: barnehagen står for dette

Lucia antrekk: har alltid måtte stille med dette selv, men har hørt fra venner at noen barnehager har dette liggende. Alle barnehagene jeg har vært borti har imidlertid kun bedt om hvite/lyse klær, feks en foreldres hvite t-shirt. Minimalt med kjøpepress

nissefest: en barnehage ba om nisselue og penklær.  De to andre har bedt om røde, julete klær. Altså nokså vidt spekter. Barna har kommet i alt fra fullt nissejente kostyme til rød genser over jeans. 

Karneval: ene barnehagen hadde ett år «skikkelig» kostyme hvor barna dukket opp i prinsessekjoler, kaptein Sabeltanns osv. Året etter har barnehagen laget kostymer selv, og har bedt foreldre ta med klær som kan ødelegges/males på (gamle strømpebukser, genser osv). I de to andre barnehagene var det også selvlagde kostymer hvor barnas egne klær ble brukt. 

17 mai: en barnehage ba barna ha med et lite flagg til 17.mai tog, samt litt fine klær. 

Ut fra den erfaringen vi har er det svært lite press på kjøp av andre ting enn vanlige inne og uteklær, samt sko

Anonymkode: e45d8...d00

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I vår barnehage har de luciadrakter, bakeutstyr ,vester osv. De som har bakeutstyr o.l. hjemme kan ta det med på bakedagene.

Karnevalsklær er vel det eneste de må ha med seg selv. På nissefester/juletrefesten har alle på seg vanlige penklær.

Anonymkode: 379da...843

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...