AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #1 Skrevet 3. juni 2019 Hei! Stekte en del strimlet kyllingfilet for en god halvtime siden, tenkte å fryse ned halvparten. Dette er første gang jeg gjør dette, som regel fryser jeg kjøtt og kylling rå. Hvordan skal jeg avkjøle den stekte kyllingen før frysing? Akkurat nå ligger det i stekepannen. Har alltid vært redd for kylling og bakterier, så vil gjøre dette riktig Takker for svar! Anonymkode: 16730...0f2
applestories Skrevet 3. juni 2019 #2 Skrevet 3. juni 2019 Lar det ligge på benken til det er kaldt nok itl å fryses? Ta det av stekepannen så går det fortere. Aldri tenkt over at det var noe å tenke over..
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #3 Skrevet 3. juni 2019 Fryser den med en gang så klart. Ligger den på benken så vokser bakteriene. Er en regel at maten skal være under 4 grader løpet av to timer for å være sikre på at bakterier ikke får god grobunn. Anonymkode: 00c9f...1d0
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #4 Skrevet 3. juni 2019 Hadde ikke fryst den når den har ligget ute så lenge. Når jeg skal kjøle ned noe raskt så putter jeg det i en kjølebag med kjøleelementer I eller i et kaldt vannbad. Anonymkode: d7def...950
Djungelvrål Skrevet 3. juni 2019 #5 Skrevet 3. juni 2019 Hiver det i frysa så fort det er lunka. Gjør ingenting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå