Gå til innhold

Feirer alle barnebursdag- 4 år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I bhg er det aldersrene avdelinger. Vårt barn er det som fyller år først. Vårt første barn. Neste gang blir barnet fire år. Er veldig usikker på om det er da man begynner å feire barnebursdager? Ingen har feira (så vidt jeg vet) 3- årsdagen. 

Jeg har ikke noe i mot og vente, men om alle de andre skal feire vil jeg jo at mitt barn også skal det.. Kan jo bli sårt for han om alle feirer 4 årsdag, men ikke han. 

Feirer alle når de blir 4? 

Anonymkode: 4a200...aad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Varierer litt her. Noen gjør det, men ikke alle. De fleste femåringene feirer (men ikke absolutt alle da heller).

Anonymkode: 83c49...7fe

Skrevet

Vi feiret fra ett år. Men ikke alle gjør det. Beste er vel enten at du spør foreldre i bhg, eller at du gjør sånn som du vil 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gjort det, vanlig i vår barnehage fra 4 år. Alle har feiret fireårsdagen på vår avdeling. Vi var også først ute, og skulle vi ikke feiret ville vårt barn ha vært den eneste. Bursdagsfeiringen var virkelig stor stas :) sjekk gjerne mulighetheten for å leie barnehagens lokaler også, veldig praktisk dersom dere kan det! 

Anonymkode: 2754a...66c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, alle feirer ikke. Men jeg har inntrykk av at det til 4-årsdagen er vanlig å begynne med barnehagefeiring. 

I barnehagen til mine barn var det ingen som feiret før 4-års dagen, de fleste begynte til 4-års dagen og en begynte til 5-års dagen. Det er også en del som aldri har invitert til barnehagebursdag. Hvor vidt de barna uten bhg.feiring har følt det som dumt, har fått annen feiring el vet jeg ikke. Men, mine barn har hvertfall aldri spurt eller sagt noe om at X og Y ikke har invitert. 

Anonymkode: 45ed6...46a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo gjerne høre med FAU, de har gjerne en formening om hva som er normen i barnehagen til ditt barn?

Anonymkode: 45ed6...46a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De fleste begynner med feiring på fireårsdagen her :) selvfølgelig noen som aldri feiring, da

Anonymkode: 306c8...e4f

• Liker 1
Skrevet

10 av 12 på min datters avdeling feiret 4 års dagen. 

AnonymBruker
Skrevet

Men er alle komfortable med å ha bursdagen hjemme? Tenker på de med liten plass eller av andre grunner.. 

Anonymkode: 4bf7a...9d7

AnonymBruker
Skrevet

Var vanlig til 4-årsdagen hos oss og. Ingen som feiret 3 år...

Anonymkode: 7d54d...dfe

AnonymBruker
Skrevet

TS: Jeg skal høre med barnehagen, om det er mulig å være der! Ellers har vi ikke plass til de 13 barna som er på avdelingen i tillegg til foreldre! Det er forresten i januar, så bursdag ute, kan jo være litt vel kaldt....

Anonymkode: 4a200...aad

Skrevet

Hittil i år har alle på avdelingen hennes feiret 4 års dagen sin. Noen feiret også i fjor men ikke vi.

Skrevet

I vår barnehage er det mange som har feiret 4 år, men ikke alle. Mine barn har bursdag tidlig på året, og vi feiret ikke 4-årsdag. Veldig mange barn her er født på sommeren og en del på høsten, og vi hadde nok feiret om barna våre hadde bursdag da. Da blir det jo gjerne en forventning, siden flere har feiret allerede. Mens ingen av mine barn spurte om feiring av 4 år, mange av gjestene ville være nylig fylt 3 og alle ville måtte ha med foreldre. Jeg syns 5-årsdag har vært mer håndterlig, fordi noen da har med foreldre, men ikke alle. Om man må være inne, blir det fort mye folk om man vil invitere begge kjønn f.eks. og alle skal ha med en forelder. Men man kan feire ute i hagen om sommeren, tenker man kanskje annerledes om det. 

AnonymBruker
Skrevet

I vår barnehage er det vanlig å be først til femårsdagen. Hadde neppe orket barnebursdag med barnehagekompisene noe tidligere enn det.

Jeg ville spurt de andre foreldrene hva de tenker, så blir det høvelig likt for alle.

Anonymkode: 84394...3ce

AnonymBruker
Skrevet

Vi har aldri feiret bursdagen til våre barn.

Anonymkode: 47e75...1be

AnonymBruker
Skrevet

Vi har invitert til 4 årsdag med våre. Invitert hele årskullet, de har bare vært 12-13 barn. Yngste blir 4 år neste år, og de er 25 på årskullet, så da blir det nok kun guttene. 

Eldste ble 4 på høsten, og der var kun ene barnet som hadde med en forelder. Da hadde alle andre feiret bursdag tidligere på året og de var godt kjent. 

Mellomste var tidlig på sommeren, og første som feiret med alle. Da hadde alle med en forelder. Glad vi kunne være ute for å si det slik. 

Hos oss kan man låne en avdeling på barnehagen viss man inviterer alle på avdelingen eller de av samme kjønn

Anonymkode: 94123...f3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...