AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #1 Skrevet 3. juni 2019 Sønnen min har en klassekamerat han er mye sammen med. La oss bare si at de er mellom 8 og 11 år. Leker seg fint ilag. Begge er med hverandre hjem. I perioder hver dag. Når de er hos oss kommer alltid klassekamerat og spør om middag. Jeg opplever også at barnets mor tekster meg og spør om barnet kan spise hos oss av og til. Han får alltid lov. Greia er at min sønn aldri får mat når han er hos dem. Ikke om han spør pent heller. Han får beskjed om å dra hjem for middag. Jeg forventer ikke at han skal serveres hver eneste gang, men er det ikke litt rart at han aldri får spise hos vennen sin når vennen alltid spiser hos oss? Er jeg urimelig hvis jeg setter ned foten og sier nei neste gang klassekameraten spør? Og før noen drar opp økonomi: den andre familien sitter godt i det og blir ikke spist ut av huset om sønnen min får middag der en gang eller to i mnd.. Anonymkode: 50969...6f0 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #2 Skrevet 3. juni 2019 Dette synes jeg var merkelig. Men jeg synes ikke du skal si nei til barnet. Dette må du jo ta opp med foreldrene. Anonymkode: eda1a...312 11
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #3 Skrevet 3. juni 2019 Si heller nei når det er moren som spør. Anonymkode: a5614...915 21
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #4 Skrevet 3. juni 2019 Ville tatt en prat med moren til klassekameraten om dette. Da jeg var liten sa en forelder nei til meg så ofte og krast at jeg følte meg uvelkommen og dro dit aldri igjen. Det ødela vennskapet mellom meg og venninnen. Anonymkode: a14ab...f40 6
Ariam Skrevet 3. juni 2019 #5 Skrevet 3. juni 2019 Svar med at du syns det er greit at det går begge veier med middag neste gang moren spør selv, og se hva du får til svar? 15
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #6 Skrevet 3. juni 2019 Her kan det være en misforståelse, for kanskje du kan spørre hans foreldre som moren gjør til deg? Noen vil jo ikke at barna skal spise hos andre heller, så mulig de tenker sånn. Er enig i at det er noe merkelig da, men ikke bli like kjipe! Når noen oppfører seg rart eller ufint, så er det ikke meningen at vi skal bli likedan. Vi skal være dem vi er uansett innenfor rimelighetens grenser. Du gir begge barna gode minner ved å være rausere, fortsett med det. Anonymkode: 33246...eda 6
kisskissbangbang Skrevet 3. juni 2019 #7 Skrevet 3. juni 2019 Jeg hadde ikke straffa gutten for det, men jeg er enig i at det er spesielt. 5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #8 Skrevet 3. juni 2019 Spør moren om hvorfor det er slik. Anonymkode: 6bf2c...557 1
MammaMums Skrevet 3. juni 2019 #9 Skrevet 3. juni 2019 Enig med de over her; bare spør : du, innimellom når barnet mitt er hos dere- kan han da få lov å spise middag med dere? Så slipper de å kutte leken på en måte? Barnet ditt spiser jo middag her med oss innimellom- og det er bare koselig det 😊? Eller noe sånt? Spør rett ut. Ikke lag mer fuss ut av det.👍 Keep it simple 5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #10 Skrevet 3. juni 2019 Det er da fullt mulig at guttens mor ikke er klar over at han spør og spiser middag hos dere så ofte. Du får heller snakke med mor og si nei til gutten når han spør på eget intiativ. Hvis du ikke vil si nei, så sier du at han/du må høre med foreldrene først, om det passer. Om du ønsker at ditt barn skal spise der av og til, så kan du bare spørre moren om det passer x dag. Så lenge ikke annet er avtalt og du/din sønn ikke spør, så sender hun han hjem, for noen av oss er det normalen. Anonymkode: 4bbe5...ee5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #11 Skrevet 3. juni 2019 Her hadde jeg sendt hjem gutten for å spise middag hos seg selv, og det hadde jeg også svart hans mor i melding. Anonymkode: 57789...b20 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #12 Skrevet 3. juni 2019 Ikke si nei når gutten spør. Si nei når moren spør. Hun trenger denne lærepengen, ikke gutten. Anonymkode: 8781a...210 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå