AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #1 Skrevet 3. juni 2019 Har testet meg for hiv 1 måned etter hendelsen og 5,7 uker altså 40 dager siden hendelsen, altså 40 dager siden jeg hadde ubeskyttet samleie. Jeg testet negativt begge gangene, men lurer på om 5,7 uker (6 uker etter) er for tidlig, kan man fremdeles være positivt? Hilsen ei stresse jente som skal bruke kondom neste gang Håper på svar😁 Anonymkode: cdb8f...af0
Gjest Loulu Skrevet 3. juni 2019 #2 Skrevet 3. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har testet meg for hiv 1 måned etter hendelsen og 5,7 uker altså 40 dager siden hendelsen, altså 40 dager siden jeg hadde ubeskyttet samleie. Jeg testet negativt begge gangene, men lurer på om 5,7 uker (6 uker etter) er for tidlig, kan man fremdeles være positivt? Hilsen ei stresse jente som skal bruke kondom neste gang Håper på svar😁 Anonymkode: cdb8f...af0 Ble mye skrivefeil ja😭
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #3 Skrevet 3. juni 2019 Sjekket du deg kun for hiv og ikke andre sykdommer siden du tross alt hadde deg med en fyr uten skrupler? Anonymkode: 58a2f...8a7
Gjest Loulu Skrevet 3. juni 2019 #4 Skrevet 3. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sjekket du deg kun for hiv og ikke andre sykdommer siden du tross alt hadde deg med en fyr uten skrupler? Anonymkode: 58a2f...8a7 Testet meg for syfilis og alt annet, og var negativ
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #5 Skrevet 3. juni 2019 Jeg var selv stresset for dette da jeg var noe yngre, ikke bare etter sex men også ved sårskader osv og har tatt uttalige hiv tester. Legene og laboratoriet forklarte meg at testene er svært sensitive og slår ut etter 10-14 dager, noen fanger litt senere, men etter 4 uker er de sikre. Så 6 uker er godt nok. Men noen anbefaler ytterligere litt lenger for å være på den sikre siden. Men som sagt, tror du skal slappe helt av Anonymkode: 705d7...243 1
Gjest Loulu Skrevet 3. juni 2019 #6 Skrevet 3. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var selv stresset for dette da jeg var noe yngre, ikke bare etter sex men også ved sårskader osv og har tatt uttalige hiv tester. Legene og laboratoriet forklarte meg at testene er svært sensitive og slår ut etter 10-14 dager, noen fanger litt senere, men etter 4 uker er de sikre. Så 6 uker er godt nok. Men noen anbefaler ytterligere litt lenger for å være på den sikre siden. Men som sagt, tror du skal slappe helt av Anonymkode: 705d7...243 Ok fordi de på olafiaklinikken sa 12 uker og hadde aldri hørt det før. Har kun hørt fire eller seks uker, så ble så redd
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #7 Skrevet 3. juni 2019 Det er veldig små sjanser for å få HIV. Anonymkode: 32bb6...102 5
isw Skrevet 3. juni 2019 #8 Skrevet 3. juni 2019 12 minutter siden, Loulu skrev: Ok fordi de på olafiaklinikken sa 12 uker og hadde aldri hørt det før. Har kun hørt fire eller seks uker, så ble så redd Hiv er egentlig det siste du burde bekymre deg for. Det er selvfølgelig lurt å bruke kondom, men neppe pga HIV. For det første er det knapt nok noen heterofile etniske nordmenn som har ubehandlet HIV. Er man medisinert er man så godt som ikke smittsom uansett. For det andre, om du skulle være så uheldig å komme bort i en slik person, er sjansen for smitte ved et engangs samleie også lik null. HIV er er lite smittsomt virus. Sjansen for å få HIV ved å ligge med en norsk heterofil mann en gang er cirka som for å vinne topp-premien i Lotto to uker på rad. Kos deg og ikke bekymre deg 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #9 Skrevet 3. juni 2019 1 time siden, Loulu skrev: Ok fordi de på olafiaklinikken sa 12 uker og hadde aldri hørt det før. Har kun hørt fire eller seks uker, så ble så redd Det var det de sa til meg også, og jeg ble også stresset av det. Det var derfor jeg sjekket mer rundt det og fikk andre svar fra laboratoriet og leger. I gamle dager snakket man om både 3 og 6 mnd da testene var dårligere, og det er nok noe av det som henger igjen for å være på sikre siden. I Danmark og USA er det 4 uker, og Sverige 6 uker, så dette går bra for deg også. Anonymkode: 705d7...243
Rotemor Skrevet 3. juni 2019 #10 Skrevet 3. juni 2019 1 time siden, Loulu skrev: Nei han var norsk og hadde dame. Da har du jo ikke HiV.
Gjest Loulu Skrevet 3. juni 2019 #11 Skrevet 3. juni 2019 1 time siden, Rotemor skrev: Da har du jo ikke HiV. Hoster litt og er kvalm svimmel og har vondt i hodet, så er litt redd
FrodeF Skrevet 3. juni 2019 #12 Skrevet 3. juni 2019 5 minutter siden, Loulu skrev: Hoster litt og er kvalm svimmel og har vondt i hodet, så er litt redd Hva har det med HIV å gjøre? 3
Rotemor Skrevet 3. juni 2019 #13 Skrevet 3. juni 2019 1 minutt siden, Loulu skrev: Herregud da. Pleier å da å bruke kondom, og bruker alltid kondom under sex, derfor jeg er stresset fordi jeg hadde ubeskyttet sex kun en gang. Lær deg å vær hyggelig mot folk eller la være å kommentere. Det er ikke hovedpoenget. Det er å være redd for HiV når du har hatt sex med en nordmann som i tillegg har kjæreste er for dumt. Da har begge de to andre HiV også.... 1
Gjest Loulu Skrevet 3. juni 2019 #14 Skrevet 3. juni 2019 Akkurat nå, Rotemor skrev: Det er ikke hovedpoenget. Det er å være redd for HiV når du har hatt sex med en nordmann som i tillegg har kjæreste er for dumt. Da har begge de to andre HiV også.... Skjønner, men jeg tenker alltid det værste. Klarer ikke ha sex lenger eller være i nærheten av fremmede fordi jeg er redd for å noe annen form for sykdom. Det å ikke bruke kondom den ene gangen har gjort meg syk 😞 og jeg er kun 19
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #15 Skrevet 3. juni 2019 Uff da. Så ekkelt å være redd for noe så alvorlig. Men: Du kan ikke gjøre noe til eller fra nå, uansett. Men du må for andres skyld bruke kondom ved seksuell kontakt inntil du vet helt sikkert. Og for egen del fortsetter du å bruke kondom også etter at du vet helt sikkert, for ikke å havne i samme vonde situasjon igjen for et øyeblikks ubetenksomhet. Men det har du vel antakelig allerede tenkt selv. Og husk at mest sannsynlig har du ikke fått HIV. Lykke til. Anonymkode: 8c2f5...2fb
Rotemor Skrevet 3. juni 2019 #16 Skrevet 3. juni 2019 51 minutter siden, Loulu skrev: Skjønner, men jeg tenker alltid det værste. Klarer ikke ha sex lenger eller være i nærheten av fremmede fordi jeg er redd for å noe annen form for sykdom. Det å ikke bruke kondom den ene gangen har gjort meg syk 😞 og jeg er kun 19 Jeg skjønte også at du var ung. Ha sex med single menn og bruk kondom. Du har ikke HiV. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #17 Skrevet 4. juni 2019 Ble anbefalt å teste ved 4 og 8 uker for å være sikker. Før fire uker er fortidlig. Samme med hepatitt b Anonymkode: 91109...fae
Gjest Loulu Skrevet 4. juni 2019 #18 Skrevet 4. juni 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ble anbefalt å teste ved 4 og 8 uker for å være sikker. Før fire uker er fortidlig. Samme med hepatitt b Anonymkode: 91109...fae Har testet meg nå og nå har det gått 10,2 uker siden hendelsen og er negativ så er glad
Christina82 Skrevet 5. juni 2019 #19 Skrevet 5. juni 2019 Ryddet for brukerdebatt, spekulasjoner og tilsvar. Ninab82, mod 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #20 Skrevet 5. juni 2019 På 3.6.2019 den 23.17, Loulu skrev: Skjønner, men jeg tenker alltid det værste. Klarer ikke ha sex lenger eller være i nærheten av fremmede fordi jeg er redd for å noe annen form for sykdom. Det å ikke bruke kondom den ene gangen har gjort meg syk 😞 og jeg er kun 19 Det er ulovlig for noen som har HIV å ha sex med noen som ikke vet at vedkommende har HIV, og uansett er smittefaren ved ubeskyttet samleie med en person med HIV på 0,2%, så vi kan konkludere med at det har du ikke. Hadde vært mer bekymret for svangerskap om jeg var deg Anonymkode: cf0f8...22e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå