Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye av tiden deres og hva slags ressurser brukte dere på å være nettopp "støttiser"? 

Jeg er støttisen til en veldig snill person med psykisk utviklingshemmelse, men vedkommende ringer meg mellom 4-20 ganger dagen, fra 5 om morgenen til kl 1 på natta. I tillegg jobber jeg 100%++ (men ikke fadt turnus, skift når som helst mellom 6-22) og holder på med mye annet ved siden av akkurat nå. Ble støttekontakt for under et halvt år siden, og vil gjerne fortsette for både min og brukers del, men jeg kan aldri ha mobilen min på, og vedkommende får panikk om jeg ikke svarer hvertfall én gang om dagen og det begynner ærlig å slite meg ut nå. Jeg har sagt ifra til de som tar vare på personen i hverdagen, til vedkommende selv, samt til min overordnede, men så lenge bruker har mobil og/eller vet hvor jeg bor (liten kommune) kommer jeg ikke langt. Er intr i å fortsette å møte bruker hver uke og å være en støttis, men per nå må jeg sette hverdagen min på vent for å snakke med bruker 24/7 samtidig som jeg bare er fysiskt sammen med bruker 3-5t i uka. Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 8fb3e...aaa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville avtalt tidspunkt og dager hen kan ringe deg.

Du må være tydelig på at du ønsker dette.

Hvis du ikke får lønn av å snakke i telefonen, burde du få det.

Hvis ikke hadde jeg kuttet ut telefon samtalene.

Du må få faste ringetider og lønn for samtalene.

Eller er det null ringing. Du har ett liv du også.

Nå vet jeg at jeg ikke skal bli støttekontakt, noe jeg har vurdert men vært skeptisk pga akkurat det du forteller her...

Anonymkode: 2a257...3d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...