Gå til innhold

Å gifte seg på tinghuset uten å pynte seg....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det «normalt»? Skal muligens gifte meg borgerlig. Tenker å bare ha på meg helt dagligdagse klær. Er det uvanlig?

Anonymkode: e08d0...289

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel litt uvanlig å ikke pynte seg i det hele tatt, men hvis det er det du ønsker så er det helt opp til deg.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Vi giftet oss i antrekk "pen hverdag", i lunsjen (utvidet lunsj) i sin tid. Ingen visste at vi var gift før 4 år etter. Da hadde vi en fest og en uhøytidelig vielse, foretatt av en venn av oss, overrasket venner og familie ifbm annen feiring. Går fint an til å gifte seg i hverdagsantrekk, men det er jo helt greit å ha ren bluse og droppe slitte jeans ;)

Anonymkode: 8cbdd...f7f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen bryr seg😊

Anonymkode: d5a95...ac1

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøpte meg en hvit Tiger of Sweden kjole, ville pynte meg selv om vi hadde selve bryllupet i utlandet.  Brukte kjolen på kvelden også, vi var ute å spiste sammen med forloverene.   Man gifter seg en gang, da går man ikke i hverdagsklær. Man har en kjole i skapet man kan bruke.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke "normalt", men er vel opp til hver enkelt hva dem vil🙂

Anonymkode: 25618...70e

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt klart vanligere å pynte seg litt, men ingen på tinghuset bryr seg. Er det viktig å være så hverdagslig som mulig? Hadde det ikke vært hyggelig å ta på seg litt pene hverdagsklær i det minste?

Anonymkode: 783ce...cab

AnonymBruker
Skrevet

Tenk litt over hvilke andre ting som Tinghuset brukes til. 

Det er sikkerhetskontroll for å komme inn i huset, i alle fall i Oslo.

Det er domstoler som holder til i samme hus. Menneskene som jobber der går med formelle klær, og skal man være med i en rettssak blir man også bedt om å bruke det.

Da tropper du ikke opp i joggeklær, eller dagligdagse hverdagsklær, selv om det er ditt eget bryllup. 

Man skal ha litt respekt for det huset, og det som skjer der.

Anonymkode: 25d1e...6ec

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...