AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #1 Skrevet 3. juni 2019 Orker dere å lage hjemmelaget middag hver eneste dag? Hvor henter dere inspirasjon fra? Blir det mest rullering av retter, eller lager dere mye nytt til middag? Spør dere som har barn mellom 0-15 år ca. Kjenner jeg til tider er lei av matlagning, har nok mistet gnisten. Anonymkode: 0db17...af7
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #2 Skrevet 3. juni 2019 I dag har vi grandis 😁 Anonymkode: dff54...b37 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #3 Skrevet 3. juni 2019 Nei, det gjør jeg ikke. Noen ganger blir det rester fra dagen før og andre ganger bruker jeg toro. Det er sjelden jeg lager noe som er helt hjemmelaget. Det gjør jeg helst i helgene når jeg har ekstra tid. Anonymkode: 580cf...795 1
Gjest RødeFare Skrevet 3. juni 2019 #4 Skrevet 3. juni 2019 (endret) Ja, vi lager hjemmelaget hver dag. Jeg og mannen bytter på annenhver dag. Inspirasjon til å lage nye ting går litt i bølger, sikkert sammen med generelt overskudd. Har en del kokebøker og blogger og slikt jeg følger, men også en del enkle go-to retter som er raske å lage. Endret 3. juni 2019 av RødeFare Trykkleif
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #5 Skrevet 3. juni 2019 Jeg har laget en liste over middager hele familien liker godt, og hver gang noe nytt prøves (Frutimian, Matprat, Trines matblogg) og alle liker det går det rett på lista. Så lager jeg ukesmeny med den lista i bakhånd, da blir det plutselig veldig lettvint Anonymkode: 6baf2...2aa 4
Simmis Skrevet 3. juni 2019 #6 Skrevet 3. juni 2019 Vi har hjemmelaget middag hver dag, mandag-søndag. Jeg henter inspirasjon fra matprat og godt.no, men barna har sine favoritter som vi rullerer litt med også. Pleier å lage middagsliste hver søndag for hele uka.
SemperFi Skrevet 3. juni 2019 #7 Skrevet 3. juni 2019 Nei. Absolutt ikke. Ofte lager jeg mat som jeg har dagen etterpå også, eller om jeg lager lapskaus, supper så fryser jeg det ned og tar det opp senere. 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #8 Skrevet 3. juni 2019 Ja. Har tre ark der jeg har skrevet opp alle rettene vi liker. Den er kjekk å hente frem når vi er matleie. Å lage middag er kjapt gjort og avslappende. Anonymkode: 872e9...085
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #10 Skrevet 3. juni 2019 Vi har jo hjemmelaget middag hver dag, men vi bruker ofte halvfabrikat (ferdig kjøpte kjøttkaker, fiskegrateng, tomatsuppe, pastasaus, tacoskjell osv). Mener du hvor ofte mat fra bunnen? I så fall et par ganger i uka, max. Anonymkode: 64866...c3d 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #11 Skrevet 3. juni 2019 Ja, mannen min gjør heldigvis det. I perioder har vi matkasse. Anonymkode: 5f0ad...7c8
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #12 Skrevet 3. juni 2019 Ja, ofte også to forskjellige middager, men ikke avanserte greier etter jobb. I dag var det koteletter med potet hjemmelagd brun saus og rotgrønnsaker som jeg gratinerte. Jeg spiser ikke kjøtt, så derfor to middager, eller som i dag, to middager i ett😂 Anonymkode: 5a66e...d95
Tanuki Skrevet 3. juni 2019 #13 Skrevet 3. juni 2019 Ja,omtrent. 1-2 ganger blir det restemat, resten av uka blir det fra bunnen.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #14 Skrevet 3. juni 2019 Ja. Vi spiser mat laget fra bunnen hver dag, men ofte lager jeg store porsjoner og fryser ned slik at jeg har en ferdig laget middag i uken. Er alenemor med 2 barnehagebarn. Anonymkode: ed230...87d 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #15 Skrevet 3. juni 2019 Definer hjemmelaget? Vi bruker litt Toroposer og sånt, men vi lager middag. Om enn ikke helt fra bunnen av hver dag. Anonymkode: d74dd...05c 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #16 Skrevet 3. juni 2019 Vi varierer mellom middag laget fra bunnen av og middag laget av halvfabrikat kombinert med fra bunnen av (feks ferdigkjøpt kjøttkaker med hjemmelaget saus, poteter og grønnsaker). Sjelden vi har helfabrikat. Anonymkode: e2e91...c9b
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #17 Skrevet 3. juni 2019 Lager i store porsjoner og fryser ned. Lager også en del sousvide. Hvor stor variasjon og hvor mye nytt kommer an på dagsformen og hvor mye produksjon jeg har hatt på jobb. Anonymkode: 81229...483
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #18 Skrevet 3. juni 2019 Før vi fikk barn var alt hjemmelaget. Nå har vi en på 15 mnd, og siden han kom til verden har det blitt litt mer toro. Fiskekaker og fiskeboller lager vi ikke selv. Vi har gått litt i en tralt. Middagene er så slitsomme at vi ikke orker bruke tid på å eksperimentere. Det er null matro og lite rom for å kose seg med maten, med en ettåring som hyler og spreller og skal spise selv og kaster mat veggimellom... Håper vi kommer mer i gamle tralten og får kose oss med maten om et par år... Anonymkode: a0a7b...359 1
Antirobe Skrevet 3. juni 2019 #19 Skrevet 3. juni 2019 I utgangspunktet ja, men lager for eksempel ikke fiskekaker fra bunnen av på en hverdag. Da blir det fra fiskedisken. Vi tyr også av og til til veldig lettvindte løsninger på middagen, og har minst en dag i uken rundstykker, eggerøre og røkelaks til middag. Dette etter barnets ønske, da det er det beste hun vet (og næringsmessig helt innenfor syns jeg). 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #20 Skrevet 3. juni 2019 For det aller meste så blir det hjemmelaget fra bunnen hver dag. Mye er jo veldig enkelt å lage selv. Spiser noe halv/helfabrikata som pitabrød fra frysedisken eller tacolefser, i tillegg til fiskepinner og grillmat (pølser, ferdigmarinert kjøtt osv). En gang i blant har vi takeaway eller spiser ute, som regel sushi, pizza eller indisk. Anonymkode: 21ab3...f46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå