AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #61 Skrevet 3. juni 2019 5 minutter siden, Kritt skrev: Dette blir veldig hypotetisk, men: Jeg tenker at jeg det kunne vært ok å vite at vedkommende angret. Jeg ville imidlertid ikke ønsket å møte ham. Formålet med møtet ville jo vært at jeg skulle tilgi, og det ville jeg neppe klart eller ønsket. Skulle jeg ha ansvar for at voldtektsmannen skulle lette samvittigheten, liksom? Nei takk. Tror også det å møte vedkommende ville vært veldig opprivende. Hva om han sa at han ikke forventet å bli tilgitt, at han likevel vilke du skulle vite at han angret, og at du måtte si fra om det var noe han kunne gjøre for å gjøre det "godt" igjen? Anonymkode: 4d079...d21
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #62 Skrevet 3. juni 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hva løser penger i ei slik sak? Blodpenger! Jeg hadde ikke ville hatt om det så var en million. Penger løser ikke traumer Anonymkode: e5335...2d2 Penger løser ikke traumer, men penger løser mye annet. Traumer kan ha bidratt til at du fikk en dårligere økonomi enn du ellers ville fått. F.eks ikke klarte å fullføre utdannelse du ellers ville ha tatt, ble uføretrygdet etc. Anonymkode: 4d079...d21
Gjest Kritt Skrevet 3. juni 2019 #63 Skrevet 3. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva om han sa at han ikke forventet å bli tilgitt, at han likevel vilke du skulle vite at han angret, og at du måtte si fra om det var noe han kunne gjøre for å gjøre det "godt" igjen? Anonymkode: 4d079...d21 Det ville føles nokså klamt, tror jeg. Ville jo følt at han ba om tilgivelse, selv om han ikke uttrykte det slik. Tror jeg ville unngått et slikt møte. Ordene ville føles stusselige i forhold til hva jeg hadde opplevd.
MortenMinstelønn Skrevet 3. juni 2019 #64 Skrevet 3. juni 2019 Det er stor mulighet for at blant de anonyme brukerne i denne tråden så finnes det ikke bare voldtektsofre, men også voldtekstmenn. Som i varierende grad angrer. Sikkert lurt å ha det i tankene. Jeg tar en pause. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #65 Skrevet 3. juni 2019 Hva om det ikke var en voldtekt, men et vokdtektsforsøk, ville det gjort noen forskjell på hvordan dere vilke reagert på en eventuell unnskyldning fra gjerningsmannen? Anonymkode: 4d079...d21
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #66 Skrevet 3. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: ... hvordan hadde du reagert om gjerningsmannen i ettertid hadde oppsøkt deg og bedt om unskyldning, angret oppriktig? Jeg forventer ikke at folk klarer å tilgi noe sånt, men hadde du satt pris på at han angret og ba om tilgivelse, eller hadde du følt det ubehagelig, som en ekstra belastning? Anonymkode: 4d079...d21 Jeg hadde nærmest drept vedkommende dersom jeg hadde visst hvem det var, og hadde vedkommende oppsøkt meg, så hadde jeg definitivt endt opp i fengsel selv. Anonymkode: adcbe...2f6 2
gullmedalje Skrevet 3. juni 2019 #67 Skrevet 3. juni 2019 For min del hadde det vært ganske situasjonsbetinget. Hvis det var en sovevoldtekt etter nachspiel der han hadde feiltolket meg og trodde jeg var våken og unnskyldningen kom kort tid etter så kunne jeg tilgitt. Hadde det vært en overfallsvoldtekt eller bruk av tvang mens jeg var våken og bevisst og derfor utført med overlegg så nei!
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #68 Skrevet 3. juni 2019 1 minutt siden, MortenMinstelønn skrev: Det er stor mulighet for at blant de anonyme brukerne i denne tråden så finnes det ikke bare voldtektsofre, men også voldtekstmenn. Som i varierende grad angrer. Sikkert lurt å ha det i tankene. Jeg tar en pause. Det er selvsagt mulig. Jeg tror ikke de fleste voldtektsnenn angrer, eller i det hele tatt innser at de har gjort noe galt. Men noen angrer helt sikkert. Anonymkode: 4d079...d21
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 3. juni 2019 #69 Skrevet 3. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva om det ikke var en voldtekt, men et vokdtektsforsøk, ville det gjort noen forskjell på hvordan dere vilke reagert på en eventuell unnskyldning fra gjerningsmannen? Anonymkode: 4d079...d21 Jeg hadde satt pris på unnskyldning, men hadde ikke ønsket et fysisk møte med personen grunnet sterk frykt. Uavhengig av om det var en fullbyrdet voldtekt eller et voldtektsforsøk. Angst hadde stoppet meg for å klare og snakke med personen.
MortenMinstelønn Skrevet 3. juni 2019 #70 Skrevet 3. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er selvsagt mulig. Jeg tror ikke de fleste voldtektsnenn angrer, eller i det hele tatt innser at de har gjort noe galt. Men noen angrer helt sikkert. Jeg vet ikke. Jeg kan ikke sette meg inn i det. Jeg har jobbet i den tredje verden på steder hvor kvinner har få rettigheter og jeg kjenner jeg ikke orker mer nå. Blir litt kvalm av hele problemstillingen. Jeg drar og trener litt.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #71 Skrevet 3. juni 2019 13 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Enig. Ble selv oppsøkt av en person som traumatiserte meg som barn. Jeg fungerte ikke resten av den dagen, forsåvidt ikke dagen etter heller. Var helt i oppløsning, klarte ingenting. Psykiatrien sier at det nesten var som et nytt traume, og de rundt meg har vitnet om at jeg virket dårligere og mer ustabil psykisk i lang tid etter hendelsen. Så, hadde aldri ønsket å bli oppsøkt av en person som hadde voldtatt meg, uansett hvilken grunn personen hadde for å oppsøke meg. Å bli oppsøkt hadde bare skapt enda mer sinne og ikke minst angst for alt knyttet til personen. Om personen skulle be om tilgivelse burde det blitt gjort på en annen måte enn ved et fysisk møte. Å bli overrumplet plutselig uten noen forvarsel er helt fryktelig. Det setter en så ut av spill at en føler seg som et spøkelse... Det setter en fullstendig ut av funksjon. Ja, og så er det noe med at da ville ikke gjerningsmannen ha forstått særlig mye av hva han hadde utsatt meg for! Jeg skjønner godt at du opplevde det traumatisk. Det tyder på stor mangel av respekt at man kan oppsøke ofre på den måten! Anonymkode: 92423...596
Thyra Skrevet 3. juni 2019 #72 Skrevet 3. juni 2019 5 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Jeg hadde satt pris på unnskyldning, men hadde ikke ønsket et fysisk møte med personen grunnet sterk frykt. Uavhengig av om det var en fullbyrdet voldtekt eller et voldtektsforsøk. Angst hadde stoppet meg for å klare og snakke med personen. Hvis dere møttes i en setting hvor du visste at han ikke kunne gjøre deg noe. Om det var andre til stede, eller om han satt i rullestol, eller lå i sykesengen...
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #73 Skrevet 3. juni 2019 Jeg hadde aldri tatt i mot en unnskyldning. Det fins ikke en grunn i verden for at en mann som har stå, og greier å beholde den mens han gjør noe grusomt mot en kvinne skal unnskyldes. Det er nok av muligheter for å angre før han har gjennomført voldtekten. Hadde han derimot kastrert seg selv eller skadet pikken sin så kunne jeg vurdert å sette pris på at han gjorde det. Anonymkode: 508b5...b8e 1
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 3. juni 2019 #74 Skrevet 3. juni 2019 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, og så er det noe med at da ville ikke gjerningsmannen ha forstått særlig mye av hva han hadde utsatt meg for! Jeg skjønner godt at du opplevde det traumatisk. Det tyder på stor mangel av respekt at man kan oppsøke ofre på den måten! Anonymkode: 92423...596 Ja, absolutt respektløst. 6 timer siden, Thyra skrev: Hvis dere møttes i en setting hvor du visste at han ikke kunne gjøre deg noe. Om det var andre til stede, eller om han satt i rullestol, eller lå i sykesengen... Nei. Likevel ikke greit grunnet frykt. Frykt kan føles selv om det ikke er en fysisk trussel tilstede, da traumer lagres i kroppen og kan aktiveres selv om man ikke er i en faktisk fare. Endret 3. juni 2019 av Kjærlighetsbarn98
fordijegvil Skrevet 3. juni 2019 #75 Skrevet 3. juni 2019 54 minutter siden, MortenMinstelønn skrev: Oh shit! Ville du ikke ha anmeldt selv? Redselen for ikke å bli trodd? Rettsaken. Jeg hadde glemt hele den smørja der. Aner ikke, har heldigvis sluppet unna den problemstillingen. Mulig jeg bare hadde skutt ham 🤔 2
Thyra Skrevet 3. juni 2019 #76 Skrevet 3. juni 2019 8 minutter siden, fordijegvil skrev: Aner ikke, har heldigvis sluppet unna den problemstillingen. Mulig jeg bare hadde skutt ham 🤔 Han er ikke verdt å sitte i fengsel for.
Gjest catalula Skrevet 3. juni 2019 #77 Skrevet 3. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva om det ikke var en voldtekt, men et vokdtektsforsøk, ville det gjort noen forskjell på hvordan dere vilke reagert på en eventuell unnskyldning fra gjerningsmannen? Anonymkode: 4d079...d21 Nei. Denne personen ville mest sannsynlig bare gjort det for sin egen del. Det finnes ingenting godt med å møte denne persone for en bull shit unnskyldning. Det ville bare vært enda en egoistisk handling fra en egoistisk person som kun gjør ting for sin egen nytelse. Usj!
MortenMinstelønn Skrevet 3. juni 2019 #78 Skrevet 3. juni 2019 36 minutter siden, fordijegvil skrev: Aner ikke, har heldigvis sluppet unna den problemstillingen. Mulig jeg bare hadde skutt ham 🤔 Bruk lyddemper. Tenk på naboene. 🙄 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #79 Skrevet 3. juni 2019 2 timer siden, MortenMinstelønn skrev: Skulle ønske du vant litt penger. Slik at du kunne engasjere etterforskere som gikk livene deres ekstra i sømmene og skapte store problemer for dem. Alle har noe de skjuler. Det er ingenting galt med litt hevnlyst. Det er naturlig. Senest i går var jeg veldig fokusert i en tråd jeg lagde om norsk straffekultur. Jeg forsto etterhvert at jeg ble for hard. Men det er i slike scenarioer som dette jeg vil at vi slår til! Det er ikke greit. De fortjener hard medfart. Ønsker deg derimot, alt vel:) Tusen takk skal du ha Anonymkode: fc610...5a6 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #80 Skrevet 3. juni 2019 Jeg merker at mange legger opp til at livet automatisk er ødelagt om man blir voldtatt. Jeg har stor forståelse for at det noen er slik, men man skal ikke ta det som en selvfølge. Jeg ble selv utsatt for en overfallsvoldtekt, og jeg tenkte ikke mer på det etter et par uker. Er redd det for enkelte kan bli en selvoppfyllende profeti om man tenker at livet automatisk er ødelagt. Har selvsagt stor forståelse for at det for noen er slik, men ikke alle Anonymkode: 852ae...bf2 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå