MortenMinstelønn Skrevet 3. juni 2019 #21 Skrevet 3. juni 2019 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: ... hvordan hadde du reagert om gjerningsmannen i ettertid hadde oppsøkt deg og bedt om unskyldning, Som kvinne hadde jeg tenkt. Hvorfor oppsøker du meg? Skal ikke du sitte i fengsel mange år til? Som mann? Tja. Jeg har jo drept fyren troligvis og sitter i fengsel selv.
The Kitten Skrevet 3. juni 2019 #22 Skrevet 3. juni 2019 Jeg tenkte lenge at jeg ville ha en unnskyldning og en forklaring. Men jeg har innsett at ingen unnskyldning eller forklaring kommer til å hjelpe meg. Da var det bedre å få ham dømt.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #23 Skrevet 3. juni 2019 49 minutter siden, MortenMinstelønn skrev: Det er en viss prosentsjanse for at jeg hadde blitt morder. Hvis en mann hadde voldtatt meg. En viss sjanse. Men så er jo jeg mann og tenker ikke rasjonelt. Dette er min umiddelbare reaksjon, men jeg er kvinne. Hadde jeg hatt et våpen for hånden er det nok en fare for at jeg hadde mistet besinnelsen. Jeg har opplevd overfallsvoldtekt, og det er mulig saken hadde vært annerledes om det var en jeg kjente eller lignende (men tviler). Alt jeg ønsker for min overgrepsmann er at han skal lide, og hvis han hadde våget seg nær meg igjen hadde det vært en glede å se han dø. Anonymkode: fc610...5a6 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #24 Skrevet 3. juni 2019 Dette er ett slikt scenario en ikke vet hva en ville følt før en har opplevd det selv. Anonymkode: 05af6...7ff 1
MortenMinstelønn Skrevet 3. juni 2019 #25 Skrevet 3. juni 2019 (endret) 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er min umiddelbare reaksjon, men jeg er kvinne. Hadde jeg hatt et våpen for hånden er det nok en fare for at jeg hadde mistet besinnelsen. Jeg har opplevd overfallsvoldtekt, og det er mulig saken hadde vært annerledes om det var en jeg kjente eller lignende (men tviler). Alt jeg ønsker for min overgrepsmann er at han skal lide, og hvis han hadde våget seg nær meg igjen hadde det vært en glede å se han dø. Skulle ønske du vant litt penger. Slik at du kunne engasjere etterforskere som gikk livene deres ekstra i sømmene og skapte store problemer for dem. Alle har noe de skjuler. Det er ingenting galt med litt hevnlyst. Det er naturlig. Senest i går var jeg veldig fokusert i en tråd jeg lagde om norsk straffekultur. Jeg forsto etterhvert at jeg ble for hard. Men det er i slike scenarioer som dette jeg vil at vi slår til! Det er ikke greit. De fortjener hard medfart. Ønsker deg derimot, alt vel:) Endret 3. juni 2019 av MortenMinstelønn
Thyra Skrevet 3. juni 2019 #26 Skrevet 3. juni 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det bare menn som voldtar TS? Anonymkode: a55b5...a42 Nei, men de er i overveldende flertall. Endret 3. juni 2019 av Thyra 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #28 Skrevet 3. juni 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker du om en slik kommentar når det sitter mennesker rundt i landet og har blitt utsatt for vold og overgrep av en kvinne? Anonymkode: a55b5...a42 At flertallet av dem som voldtar er menn gjlr vel ikke opokevelsen til dem som har blitt voldtatt eller utsatt for overgrep fra en kvinne noe mindre verdt? Det er flest menn som voldtar. Denne tråden handler om voldtekt, ikke vold generelt. Anonymkode: 4d079...d21
MortenMinstelønn Skrevet 3. juni 2019 #29 Skrevet 3. juni 2019 (endret) Kan mine "brødre" som skal sutre om noen få kvinnelige overgripere, lage en egen tråd om det? TS, har ikke bedt om synspunkter rundt kvinnelige voldtektspersoner. Det finnes derimot kvinner i tråden som sier de har blitt voldtatt. Seriøst, gutter? Lag en tråd til om hvor fælt vi hvite norske menn har det. Edit. Det skal liksom inn i alle seriøse tråder på KG. Dette er ikke en kjønnskamp. Hold fokus. Endret 3. juni 2019 av MortenMinstelønn 8
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #30 Skrevet 3. juni 2019 3 minutter siden, Tusseladen skrev: Voldtekt er utilgivelig. Ja, men hadde det hjulpet (litt) om vedkommende viste at han skjønte at han hadde gjort noe galt, og angret? Anonymkode: 4d079...d21
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #31 Skrevet 3. juni 2019 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror jeg hadde reagert som de fleste sannsynlig vis ville gjort... Nemlig med avsky. En unnskyldning betyr ingenting, og om man er så fucked up at man velger å voldta, så er man ikke godhjertet nok til å faktisk få dårlig samvittighet og angre fordi de har skadet noen. Sannsynligvis unnskylder de seg på egen bekostning, og det ville ikke gjort at jeg følte meg bedre iallefall. Jeg hadde heller aldri tilgitt. Anonymkode: d2b2d...274 Hva om han som gjorde det var ruset, ble uberegnelig i fylla, hadde psykiske problemer osv, men hadde tatt tak i livet sitt, blitt edru, tenkt gjennom ting, blitt frelst etc... Er det så utenkelig at han kunne ha vært i stand til å angre på noe han gjorde tidligere? Anonymkode: 4d079...d21
MortenMinstelønn Skrevet 3. juni 2019 #32 Skrevet 3. juni 2019 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva om han som gjorde det var ruset, ble uberegnelig i fylla, hadde psykiske problemer osv, men hadde tatt tak i livet sitt, blitt edru, tenkt gjennom ting, blitt frelst etc... Er det så utenkelig at han kunne ha vært i stand til å angre på noe han gjorde tidligere? Du spør ikke meg men jeg svarer. Jeg tenker at for å komme til det stadiet hvor du blir seksuelt opphisset av at noen stritter i mot, kanskje gråter. Kanskje du må holde hendene over munne hennes, så finnes det ingen alkohol eller annen rus som kan forklare din handling. Faktisk ingen vei ut av det der. Ja, du kan endre livet ditt. Men du kan ikke forvente å bli tilgitt. Og, ja. Du skal sitte mange år inne slik at vi andre kan fokusere på finere ting i livet. Og når jeg skriver "du," så mener jeg selvfølgelig ikke deg personlig. Edit. Er jeg hevnlysten. Litt. Vold, voldtekt og mord. Det skal slås hardt ned! Vi vil ikke ha det. Ingen vil ha det. Så ikke la oss rote oss bort i jussen. Det er uakseptabelt. Og det skal straffes hardt. Endret 3. juni 2019 av MortenMinstelønn
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #33 Skrevet 3. juni 2019 11 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, men hadde det hjulpet (litt) om vedkommende viste at han skjønte at han hadde gjort noe galt, og angret? Anonymkode: 4d079...d21 Nei. Hvorfor er en person du aldri vil se igjen, som ødela livet ditt, ha noen effekt på hvordan livet ditt er? Det er kun den som sier unnskyld som føler seg bedre. Som sagt, gi penger, flere titusen om du virkelig og genuint ønsker be om unnskyldning Anonymkode: 5d617...045
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #34 Skrevet 3. juni 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hva om han som gjorde det var ruset, ble uberegnelig i fylla, hadde psykiske problemer osv, men hadde tatt tak i livet sitt, blitt edru, tenkt gjennom ting, blitt frelst etc... Er det så utenkelig at han kunne ha vært i stand til å angre på noe han gjorde tidligere? Anonymkode: 4d079...d21 DET HAR INGENTING Å SI Han fortjener å brenne i helvete likevel Og hvorfor får du dette til å handle om voldtektsmannen, som om han fortjener sympati? Anonymkode: 34a0e...560 5
Crocodilerawk Skrevet 3. juni 2019 #35 Skrevet 3. juni 2019 Ett ord: Angstanfall. Eg hadde ikkje drept vedkommede. Eg hadde ikkje vært istand til det.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #36 Skrevet 3. juni 2019 3 minutter siden, MortenMinstelønn skrev: Du spør ikke meg men jeg svarer. Jeg tenker at for å komme til det stadiet hvor du blir seksuelt opphisset av at noen stritter i mot, kanskje gråter. Kanskje du må holde hendene over munne hennes, så finnes det ingen alkohol eller annen rus som kan forklare din handling. Faktisk ingen vei ut av det der. Ja, du kan endre livet ditt. Men du kan ikke forvente å bli tilgitt. Og, ja. Du skal sitte mange år inne slik at vi andre kan fokusere på finere ting i livet. Og når jeg skriver "du," så mener jeg selvfølgelig ikke deg personlig. Edit. Er jeg hevnlysten. Litt. Vold, voldtekt og mord. Det skal slås hardt ned! Nei, jeg har jo skrevet at de ikke kan forvente å bli tilgitt. Jeg spør rett og slett hvordan dere ville ha reagert på en slik unskyldning. Rus og psykisk ubalanse kan faktisk til en viss grad føre til at man misforstår andres kroppsspråk og reaksjoner. En voldtektsmann blir ikke nødvendigvis opphisset av at noen stritter i mot eller gråter, kanskje han ikke bryr seg, kanskje han tenker at det er et spill... Anonymkode: 4d079...d21
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #37 Skrevet 3. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: DET HAR INGENTING Å SI Han fortjener å brenne i helvete likevel Og hvorfor får du dette til å handle om voldtektsmannen, som om han fortjener sympati? Anonymkode: 34a0e...560 Nei, han fortjener ikke sympati. Prøver bare å forklare at det kan være mulig å være i stand til å voldta og i ettertid være i stand til å skjønne at han har handlet galt. Anonymkode: 4d079...d21 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #38 Skrevet 3. juni 2019 Just now, AnonymBruker said: Nei, han fortjener ikke sympati. Prøver bare å forklare at det kan være mulig å være i stand til å voldta og i ettertid være i stand til å skjønne at han har handlet galt. Anonymkode: 4d079...d21 Ja og så? Det får være hans problem. Anonymkode: 34a0e...560
MortenMinstelønn Skrevet 3. juni 2019 #39 Skrevet 3. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Rus og psykisk ubalanse kan faktisk til en viss grad føre til at man misforstår andres kroppsspråk og reaksjoner. En voldtektsmann blir ikke nødvendigvis opphisset av at noen stritter i mot eller gråter, kanskje han ikke bryr seg, kanskje han tenker at det er et spill... Da tenker jeg at personen er farlig lite opptatt av andres signaler. Hvis han ikke bryr seg, så er vi tilbake til start. Prøv å tenke på en viktig kvinne i ditt liv. I en slik situasjon. Det skjerper sansene. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #40 Skrevet 3. juni 2019 Jeg hadde satt pris på en unnskyldning. Det hadde vist at han tok det fulle og hele ansvaret, for noe som kan plage noen av oss er faktisk skyldfølelse og skam. Det hadde vært litt lettere om jeg hadde sluppet tanker om det, for selv om han i mitt tilfelle ble dømt, og det ikke på noen måte var min skyld, kunne veldig vonde tanker om det komme, kun fordi jeg valgte han som kjæreste. Det var slutt da det skjedde. Om man får en unnskyldning, så trenger man ikke svare. Eller tilgi. Men en vil jo at de skal innse hva de egentlig gjør med mennesker. Ser en foreslår at en kunne betalt en større sum. Jeg sier bare en ting: jeg ville aldri i livet tatt i mot en eneste krone om han tilbød seg! Anonymkode: 92423...596 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå