Gå til innhold

Om du hadde blitt voldtatt..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

... hvordan hadde du reagert om gjerningsmannen i ettertid hadde oppsøkt deg og bedt om unskyldning, angret oppriktig? Jeg forventer ikke at folk klarer å tilgi noe sånt, men hadde du satt pris på at han angret og ba om tilgivelse, eller hadde du følt det ubehagelig, som en ekstra belastning? 

Anonymkode: 4d079...d21

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er en viss prosentsjanse for at jeg hadde blitt morder. Hvis en mann hadde voldtatt meg. En viss sjanse. Men så er jo jeg mann og tenker ikke rasjonelt. 

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde ødelagt meg fullstendig. 

Anonymkode: e3ec2...d02

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det bare menn som voldtar TS?

Anonymkode: a55b5...a42

• Liker 1
Skrevet

Hadde satt pris på om han angret. Hadde jeg sett at han virkelig var lei seg så hadde det hjulpet mye

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bedt han dra langt til helvete og sendt rottweileren etter han.

Anonymkode: 34a0e...560

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

99% av dem er vel menn.

Anonymkode: 31c10...d29

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skjedde med meg. Han skrev en melding til meg to måneder etterpå hvor han angret og ville snakke med meg. Blokkerte nummeret hans. At han viste anger var kanskje et lite plaster på såret og ga meg håp om at han ikke kom til å gjøre det mot flere kvinner. Men var totalt uaktuelt å møte ham. 

Anonymkode: 65ca5...79b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

99% av dem er vel menn.

Hva tenker du om en slik kommentar når det sitter mennesker rundt i landet og har blitt utsatt for vold og overgrep av en kvinne?

• Liker 1
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet (endret)

Jeg hadde syntes det var bra om han hadde angret og sagt unnskyld, at han hadde erkjent hva han hadde gjort. Samtidig hadde det ikke vært greit å plutselig bli oppsøkt, hadde fått veldig panikk tror jeg. Så jeg hadde foretrukket at vi i samråd med f.eks politi avtalte et møte på forhånd fremfor å plutselig treffe på den gjeldende personen. Det kunne blitt traumatisk uansett om personen kom for å si unnskyld eller ikke...

Endret av Kjærlighetsbarn98
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sovet bedre om nettene om jeg viste han at angret og kanskje også slet med litt av hvert på grunn av det. Noe vedkommende fortjener. Jeg hadde aldri tilgitt og vært det klar og tydelig ovenfor han om dette også. 
Voldtekt er utilgivelig.  

Anonymkode: 38e50...c92

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

... hvordan hadde du reagert om gjerningsmannen i ettertid hadde oppsøkt deg og bedt om unskyldning, angret oppriktig? Jeg forventer ikke at folk klarer å tilgi noe sånt, men hadde du satt pris på at han angret og ba om tilgivelse, eller hadde du følt det ubehagelig, som en ekstra belastning? 

Jeg tror jeg hadde reagert som de fleste sannsynlig vis ville gjort... Nemlig med avsky. En unnskyldning betyr ingenting, og om man er så fucked up at man velger å voldta, så er man ikke godhjertet nok til å faktisk få dårlig samvittighet og angre fordi de har skadet noen. Sannsynligvis unnskylder de seg på egen bekostning, og det ville ikke gjort at jeg følte meg bedre iallefall. Jeg hadde heller aldri tilgitt. 

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå snakker trådstarter om en voldtektsmann. Har hun skrevet at det bare er menn som voldtar? Nei. Men hun skriver om en voldtektsmann. Er det vanskelig å forstå for deg? Du skal ikke dra inn andre aspekter som vrir om på det trådstarter skriver, for å spore ekstra godt av? Fader altså. Folk som skal pirke på alt! 

Anonymkode: d2b2d...274

• Liker 16
Gjest Warrior
Skrevet

Hadde nok følt meg litt bedre for at personen angrer og viser det. Så hadde vel takket for det, men voldtekt går ikke an å tilgi. 

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

99% av dem er vel menn.

Det er flere kvinner enn folk tror.

Skrevet

Jeg hadde overhodet ikke tilgitt en mann som voldtok meg. Det hadde ødelagt meg fullstendig.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke satt pris på kontakt i etterkant. En del kan nok bli påminnet om overgrepet og retraumatisert, når en ønsker å legge det hele bak seg og komme seg videre i livet. Flott om vedkommende angrer og aldri voldtar igjen, men ord blir for fattige for min del. 

Anonymkode: 36cd9...207

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tenkt at han kun gjorde det for å selv føle seg bedre, altså helt uten betydning for meg.

Anonymkode: 03396...f1d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg tilgir aldri. Det er uten sidestykke det aller verste noen har gjort mot meg, så hva er det å tilgi?

Hva tenker du om dette selv, TS?

P.S. For de som vil vite om kjønnsfordelingen på voldtektsutøvere(noe som strengt tatt er en avsporing fra en tråd om tilgivelse/ikke tilgivelse) viser tall fra 2017 dette:

Blant de anmeldte for voldtekt i 2017 var 97,6 prosent menn/gutter (1670) og 2,4 prosent kvinner/jenter (41).

https://www.politiet.no/globalassets/04-aktuelt-tall-og-fakta/voldtekt-og-seksuallovbrudd/voldtektssituasjonen-i-norge-2017

Anonymkode: 1c30e...00c

• Liker 2
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har man gjort noe slik, så bør man ikke plutselig oppsøke offeret uten noe form for avtale på forhånd. Å plutselig bli oppsøkt av en person som har traumatisert én, kan bli et nytt traume. 

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du om en slik kommentar når det sitter mennesker rundt i landet og har blitt utsatt for vold og overgrep av en kvinne?

Er fortsatt fakta 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En unnskyldning er verdiløs. Gi heller 50 000 kr eller mer som unnskyldning, og si at selv om du vet det er langt fra å gjøre opp for deg, så ønsker du gjøre noe for å unnskylde deg. Du burde selvsagt ikke møte på døren plustelig. Send brev der du spør om å få tilsendt konto nr hennes/ hans på mobilnr xxx, så skal du sette inn pengene

Anonymkode: 5d617...045

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...