AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #1 Skrevet 3. juni 2019 Opp til hvilken alder er det naturlig at foreldre også er med når barnet blir bedt i en bursdag? Anonymkode: c7a2e...463
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #2 Skrevet 3. juni 2019 Barn er forskjellige. Men her vi bor har det vært foreldre med opptil 1.klasse, men veldig få. Anonymkode: 797d9...77b 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #3 Skrevet 3. juni 2019 Her var alle med i 4-årsdagen, ca halvparten i 5-årsdagen og noen få i 6-årsdagen. Fra 7-årsdagen har ingen vært med. Anonymkode: 18ee3...813 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #4 Skrevet 3. juni 2019 Her er vi to sett foreldre som fortsatt er med i andreklasse fordi vi har unger som av ulike årsaker trenger det. Anonymkode: e60fa...937 1
Arkana Skrevet 3. juni 2019 #5 Skrevet 3. juni 2019 Her har foreldre pleid å være med så lenge barnet går i barnehagen. Om et barn er usikker og sjenert eller av andre årsaker (sykdom, utagerende barn e.l.) trenger å ha med en forelder også på skolen syns jeg som vertinne at det selvsagt er helt fint. Det viktigste er jo at barnet kommer og det er uansett aldri en belastning å ha med en forelder eller to. 5
altflyter Skrevet 3. juni 2019 #6 Skrevet 3. juni 2019 Tror det aller vanligste er at de går alene fra skolealder, men å skulle forholde seg til "det vanlige" som foreldre, tror jeg er lite lurt. Man må nesten føle på hva ungen er klar for. Noen 4-åringer klarer seg fint alene i bursdag, mens noen 8-åringer fortsatt trenger mor eller far av ulike årsaker. Tror det er lurest å stole på seg selv og hva som føles rett. 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #7 Skrevet 3. juni 2019 Frem til 1 klasse. Men kommer Ann på tryggheten til barnet. Min eldste datter fulgte jeg siste gang den sommeren hun fylte 6. Minste barnet fulgte jeg frem til ca 6.5 år.. var ofte den eneste forelderen der med yngstemann men ble tatt imot med et smil og hjalp til der jeg kunne. Anonymkode: e4fc8...97a
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #8 Skrevet 3. juni 2019 19 minutter siden, Arkana skrev: Her har foreldre pleid å være med så lenge barnet går i barnehagen. Om et barn er usikker og sjenert eller av andre årsaker (sykdom, utagerende barn e.l.) trenger å ha med en forelder også på skolen syns jeg som vertinne at det selvsagt er helt fint. Det viktigste er jo at barnet kommer og det er uansett aldri en belastning å ha med en forelder eller to. Uff, nå føler jeg meg slem, jeg synes det er MYE ekstra belastning når foreldrene er med. Prøver å unngå barnebursdager i det lengste, nettopp for å unngå at de voksne blir igjen. En eller to til å servere, prate med og som ikke minst følger med på hvordan jeg gjør det. Synes det er ubehagelig jeg. Anonymkode: 08575...5e1 9
solmåneogstjerner Skrevet 3. juni 2019 #9 Skrevet 3. juni 2019 Fire år var siste gang jeg var med noen av barna mine. Om barnet er eldre enn fem så ville jeg satt veldig pris på om du sa i fra på forhånd om det er mulighet for at du må bli igjen. Setter ikke pris på at foreldre bare blir der når jeg ikke vet om det på forhånd. (Selvsagt vet jeg at nervøsiteten plutselig kan komme). Men foreldre som bare blir med inn og setter seg ned når barna er så store: det vil jeg ha beskjed om på forhånd ihvertfall. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #10 Skrevet 3. juni 2019 2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Fire år var siste gang jeg var med noen av barna mine. Om barnet er eldre enn fem så ville jeg satt veldig pris på om du sa i fra på forhånd om det er mulighet for at du må bli igjen. Setter ikke pris på at foreldre bare blir der når jeg ikke vet om det på forhånd. (Selvsagt vet jeg at nervøsiteten plutselig kan komme). Men foreldre som bare blir med inn og setter seg ned når barna er så store: det vil jeg ha beskjed om på forhånd ihvertfall. Hvorfor det? Anonymkode: e60fa...937 1
Nuith Skrevet 3. juni 2019 #11 Skrevet 3. juni 2019 Synes det er koselig når foreldre er med jeg. Får blitt bedre kjent, samt møtt småsøsken (som gjerne også er med). Alle foreldre er med enda her, og de er skolestartere til høsten. 4 1
Gjest Kritt Skrevet 3. juni 2019 #12 Skrevet 3. juni 2019 (endret) Hos oss var det vanlig at foreldre var med til fire-fem år. Men på den tiden var gjerne hele avdelinger eller annen gruppe fra barnehagen invitert, slik at barna ble fulgt i samlet tropp derfra. Det er jo mindre skremmende enn å komme alene i bursdag med flere andre barn man ikke kjenner. Endret 3. juni 2019 av Kritt
kisskissbangbang Skrevet 3. juni 2019 #13 Skrevet 3. juni 2019 Her er det vanlig at foreldra er med til barna er 4. Etter det er det kanskje én eller to foreldre som blir igjen. Vi feira nettopp femårsdagen til mellomste her, med gutter fra 3/4 til 6 år. Det var ikke foreldrene til de yngste som ble igjen, men mødrene til to som blir 5 år i år. På femårsdagen til eldste var det ingen foreldre som ble værende. Det handler nok mer om trygghet enn om alder.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #14 Skrevet 3. juni 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff, nå føler jeg meg slem, jeg synes det er MYE ekstra belastning når foreldrene er med. Prøver å unngå barnebursdager i det lengste, nettopp for å unngå at de voksne blir igjen. En eller to til å servere, prate med og som ikke minst følger med på hvordan jeg gjør det. Synes det er ubehagelig jeg. Anonymkode: 08575...5e1 Tro meg, jeg forventer ikke verken servering eller samtale. Og jeg gir en lang en i hvordan du gjør det. Derimot tilbyr jeg meg å hjelpe til, skjenker mer enn gjerne brus, hanker inn klassens rabagast som er på vei opp i grillen, løser opp slåsskampen bak hjørnet så du kan trøste og plastre et skrubbsår eller hva det måtte være. Og vil du ikke ha hjelp, sniker jeg meg lengst mulig unna jentungen så hun skal bli nødt til å strekke seg litt selv - aller helst ut av huset eller på andre siden av huset om mulig. Mens jeg innerst inne skulle ønske jeg hadde en helt vanlig unge som kunne sendes i bursdag alene så jeg kunne fått en sårt tiltrengt time for meg selv. Anonymkode: e60fa...937 7
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #15 Skrevet 3. juni 2019 Vi har ikke vært med 4-åringen de få gangene han har vært i bursdag. Er ikke det litt påtrengende at foreldrene blir med inn? 🙈 Vi er selvfølgelig tilstede i bursdager på lekeland. Anonymkode: 687c2...203 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #16 Skrevet 3. juni 2019 Har tre barn, tror ikke jeg har opplevd at noen har vært med lenger enn til nest siste år i barnehagen. Jeg synes også det er slitsomt når foreldre er med- er flere å servere og man får litt «prestasjonsangst». Men sier selvsagt ja og byr på kaffe og kake når de kommer. Anonymkode: ac564...51e 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #17 Skrevet 3. juni 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff, nå føler jeg meg slem, jeg synes det er MYE ekstra belastning når foreldrene er med. Prøver å unngå barnebursdager i det lengste, nettopp for å unngå at de voksne blir igjen. En eller to til å servere, prate med og som ikke minst følger med på hvordan jeg gjør det. Synes det er ubehagelig jeg. Anonymkode: 08575...5e1 Ja, det tenker jeg også. Derfor har vi ikke blitt med inn når 4-åringen har vært i bursdag. Visste ikke at det var vanlig en gang (med mindre det er noe spesielt). Anonymkode: 687c2...203
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #18 Skrevet 3. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi har ikke vært med 4-åringen de få gangene han har vært i bursdag. Er ikke det litt påtrengende at foreldrene blir med inn? 🙈 Vi er selvfølgelig tilstede i bursdager på lekeland. Anonymkode: 687c2...203 Nei, hvorfor skulle det være det? Alternativet er ofte at ungen nekter å være med i bursdagen og blir med forelderen hjem igjen. Det er synd det også. Anonymkode: e60fa...937 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #19 Skrevet 3. juni 2019 Men har selvsagt forståelse for at noen barn er utrygge og trenger foreldrene av ulike årsaker. Anonymkode: ac564...51e 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #20 Skrevet 3. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, hvorfor skulle det være det? Alternativet er ofte at ungen nekter å være med i bursdagen og blir med forelderen hjem igjen. Det er synd det også. Anonymkode: e60fa...937 Ja, ser den. Det har aldri vært en utfordring med mine, kan være derfor jeg ikke har tenkt på det. Skal ha første feiring her snart, så da får jeg ha litt kaffe klart i tilfelle foreldrene blir med inn 👍 Anonymkode: 687c2...203 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå