AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #1 Skrevet 3. juni 2019 Hei. Vi driver å ser etter hus og jeg lurer på hva dere tenker her inne. Vi ønsker rekkehus, ny leilighet, eventuelt nytt hus men ikke får stort på Ranheim en plass. Vi er en familie på 3 stk, snart 4. Øvre Ranheim kategoriseres med Olderdalen, Jakobsli osv. Mye hus, barnefamilier, og litt landlig følelse med åkeren som nabo. Motorveien ødelegger en del, og jeg har sett at det er mye trafikk der også. Nedre Ranheim er Grillstad fjæra, Ranheimsveien med masse idrett og tilbud, sjøen og flere butikker i gåavstand. Skolen ligger godt til rett ved sjøen. Anonymkode: 4ece8...474
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #3 Skrevet 3. juni 2019 ranheim er et forblåst høl. Jobber ned der. Alltid iskald vind. Dessuten er det et veinett som ikke står i stil med utbyggingsplanene der nede, som det kommer til å hope seg opp med trafikk og forurensning tilsvarende det vi ser på lade nå, og som forøvrig komemr til å bli verre. Folk i trondheim må slutte å skulle bosette seg på østsiden. Det er fult der, dra sørover eller på byåsen. Anonymkode: 081a1...038 6
SnartMammaLykke Skrevet 3. juni 2019 #4 Skrevet 3. juni 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: ranheim er et forblåst høl. Jobber ned der. Alltid iskald vind. Dessuten er det et veinett som ikke står i stil med utbyggingsplanene der nede, som det kommer til å hope seg opp med trafikk og forurensning tilsvarende det vi ser på lade nå, og som forøvrig komemr til å bli verre. Folk i trondheim må slutte å skulle bosette seg på østsiden. Det er fult der, dra sørover eller på byåsen. Anonymkode: 081a1...038 Dette er det merkeligste jeg har lest på lenge. Nedre Ranheim er et idyllisk sted med tidlig vår rett ved sjøen, masse kulturtilbud, ny barneskole, flotte turstier, og ikke minst er det masse folkeliv grunnet Ranheim fotball som gjør det drit bra!👍😀 I tillegg er det mange ressurssterke familier som bor der grunnet god økonomi og høyere utdanning. Det er også sentralt med bare 10 minutt kjøring til byen! Grillstad Marina trekker også opp plassen veldig med sine luksuriøse brygger, spanske preg og ikke minst store grøntområder med masse plass for både ungdom og familier på sommeren. At det blåser litt i ny og ned er normalt ved havet, men det er overhode inget forblåst høl.. Jeg trodde dette var grunnleggende allmennkunnskap🤔 Har selv bodd på Byåsen og aldri har jeg mistrivdes så ille. Å ha snø liggende til langt ute i Juni, samt aldri få følelsen av skikkelig vår og sommer er jeg helt ferdig med! Jeg kan gjerne dra på tur i Marka, men jeg vil ikke bo i Marka sammen med elg og tiur😂 Ranheim er langt bedre en Byåsen!!!! 6
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #5 Skrevet 3. juni 2019 2 minutter siden, SnartMammaLykke said: Dette er det merkeligste jeg har lest på lenge. Nedre Ranheim er et idyllisk sted med tidlig vår rett ved sjøen, masse kulturtilbud, ny barneskole, flotte turstier, og ikke minst er det masse folkeliv grunnet Ranheim fotball som gjør det drit bra!👍😀 I tillegg er det mange ressurssterke familier som bor der grunnet god økonomi og høyere utdanning. Det er også sentralt med bare 10 minutt kjøring til byen! Grillstad Marina trekker også opp plassen veldig med sine luksuriøse brygger, spanske preg og ikke minst store grøntområder med masse plass for både ungdom og familier på sommeren. At det blåser litt i ny og ned er normalt ved havet, men det er overhode inget forblåst høl.. Jeg trodde dette var grunnleggende allmennkunnskap🤔 Har selv bodd på Byåsen og aldri har jeg mistrivdes så ille. Å ha snø liggende til langt ute i Juni, samt aldri få følelsen av skikkelig vår og sommer er jeg helt ferdig med! Jeg kan gjerne dra på tur i Marka, men jeg vil ikke bo i Marka sammen med elg og tiur😂 Ranheim er langt bedre en Byåsen!!!! Jo, områdene nede ved Grilstad er helt jævlig om vinteren. Som om ikke Trondheim hadde sur og kald vind fra før av, så får du i hvert fall nok av det nedi der! Anonymkode: 90f05...a68 5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #6 Skrevet 3. juni 2019 Jeg har bodd i øvre Ranheim tidligere, men anbefaler nedre Ranheim ved sjøen. Grunnen til det er at det er mer sol der og mindre snø. Det kan være mye snø og slaps på øvre Ranheim mens det ikke er et snev av snø på nedre Ranheim. Hadde jeg valgt på nytt ville jeg valgt nedre Ranheim😊 Anonymkode: 64d4a...911 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #7 Skrevet 3. juni 2019 Jeg har bodd på Ranheim og ville valgt det bort. Mye vind, dårlig utbygd nedbør tanke på butikker, helsestasjon osv. Det er fint på nedre Ranheim, men du må fort opp i 5-6 millioner om du skal ha et fint rekkehus. Anonymkode: 9c15e...f3a 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #8 Skrevet 3. juni 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: ranheim er et forblåst høl. Jobber ned der. Alltid iskald vind. Dessuten er det et veinett som ikke står i stil med utbyggingsplanene der nede, som det kommer til å hope seg opp med trafikk og forurensning tilsvarende det vi ser på lade nå, og som forøvrig komemr til å bli verre. Folk i trondheim må slutte å skulle bosette seg på østsiden. Det er fult der, dra sørover eller på byåsen. Anonymkode: 081a1...038 Jeg trivdes bedre på Ranheim enn Byåasen iallfall😊 Syns ikke Ranheim er et forblåst høl heller. Anonymkode: 64d4a...911 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #9 Skrevet 3. juni 2019 9 minutter siden, SnartMammaLykke skrev: Dette er det merkeligste jeg har lest på lenge. Nedre Ranheim er et idyllisk sted med tidlig vår rett ved sjøen, masse kulturtilbud, ny barneskole, flotte turstier, og ikke minst er det masse folkeliv grunnet Ranheim fotball som gjør det drit bra!👍😀 I tillegg er det mange ressurssterke familier som bor der grunnet god økonomi og høyere utdanning. Det er også sentralt med bare 10 minutt kjøring til byen! Grillstad Marina trekker også opp plassen veldig med sine luksuriøse brygger, spanske preg og ikke minst store grøntområder med masse plass for både ungdom og familier på sommeren. At det blåser litt i ny og ned er normalt ved havet, men det er overhode inget forblåst høl.. Jeg trodde dette var grunnleggende allmennkunnskap🤔 Har selv bodd på Byåsen og aldri har jeg mistrivdes så ille. Å ha snø liggende til langt ute i Juni, samt aldri få følelsen av skikkelig vår og sommer er jeg helt ferdig med! Jeg kan gjerne dra på tur i Marka, men jeg vil ikke bo i Marka sammen med elg og tiur😂 Ranheim er langt bedre en Byåsen!!!! Men Ranheim skole er jo overfylt, og elever har måttet busses opp til Vikåsen. De har bygget veldig mye der de siste årene. Langt fra byen og lite kulturtilbud synes jeg. Mye vind også.. Anonymkode: 9c15e...f3a 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #10 Skrevet 3. juni 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bodd på Ranheim og ville valgt det bort. Mye vind, dårlig utbygd nedbør tanke på butikker, helsestasjon osv. Det er fint på nedre Ranheim, men du må fort opp i 5-6 millioner om du skal ha et fint rekkehus. Anonymkode: 9c15e...f3a Tja, du har jo Coop extra, Rema 1000, bunnpris og Coop prix i umiddelbar nærhet på Ranheim. Helsestasjon er på Jakobsli. Er man avhengig av å bo gåavstand til helsestasjon vil jeg kanskje anbefale å bo på Jakobsli. Anonymkode: 64d4a...911 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #11 Skrevet 3. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, du har jo Coop extra, Rema 1000, bunnpris og Coop prix i umiddelbar nærhet på Ranheim. Helsestasjon er på Jakobsli. Er man avhengig av å bo gåavstand til helsestasjon vil jeg kanskje anbefale å bo på Jakobsli. Anonymkode: 64d4a...911 Ingen kjøpesenter, ingen vinmonopol. Alt sånt har vi på Byåsen😂 Anonymkode: 9c15e...f3a 2
SnartMammaLykke Skrevet 3. juni 2019 #12 Skrevet 3. juni 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen kjøpesenter, ingen vinmonopol. Alt sånt har vi på Byåsen😂 Anonymkode: 9c15e...f3a Vinmonopol kommer på det nye kjøpesenteret som skal bygges fra og med juli, og er ferdig etablert i slutten av 2019. Så der tok du feil gitt😁👍 2
SnartMammaLykke Skrevet 3. juni 2019 #13 Skrevet 3. juni 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men Ranheim skole er jo overfylt, og elever har måttet busses opp til Vikåsen. De har bygget veldig mye der de siste årene. Langt fra byen og lite kulturtilbud synes jeg. Mye vind også.. Anonymkode: 9c15e...f3a Langt fra byen... Det tar 10 minutt med bil fra Ranheim og inn til Sentrum. Hvordan i all verden kan det være langt unna sentrum🤔 Tiller, Kattem, Melhus er med andre ord langt unna byen! 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #14 Skrevet 3. juni 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, du har jo Coop extra, Rema 1000, bunnpris og Coop prix i umiddelbar nærhet på Ranheim. Helsestasjon er på Jakobsli. Er man avhengig av å bo gåavstand til helsestasjon vil jeg kanskje anbefale å bo på Jakobsli. Anonymkode: 64d4a...911 Er det virkelig noen som baserer huskjøp pga umiddelbar nærhet til helsestasjon?😂 Jeg har aldri vært på en helsestasjon før, og tror ikke folk er så avhengig av det heller.. Anonymkode: 4ece8...474 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #15 Skrevet 3. juni 2019 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men Ranheim skole er jo overfylt, og elever har måttet busses opp til Vikåsen. De har bygget veldig mye der de siste årene. Langt fra byen og lite kulturtilbud synes jeg. Mye vind også.. Anonymkode: 9c15e...f3a Ts her Jeg har ei jeg kjenner som jobber på Ranheim barneskole, og hun sier at skolen SKAL utvides da den ble bygd for liten. De har allerede planen i gang, og det er ikke lenge til de begynner med utbygging. Med tanke på at så mange ønsker å gå der, så er jo dette er godt tegn tenker jeg. Men Gud hvor dyrt det er på nedre Ranheim. Det er tydelig at dette er plassen for eliten... Vi har sett på noen hus og de frister stort, men de ligger langt over 6 millioner kroner, og noen ligger helt oppe i 7/8 mill... Vi har jo ikke uendelig med penger heller, da vi tjener godt men vi er ikke millionærer. Jeg er personlig veldig glad i natur, frisk luft, sjøbris, og jeg kan på mange måter kalles et naturbarn. Jeg blir lykkelig av å bo nære turstier, og jeg elsker å være nære sjøen. På mange måter søker jeg meg til sjøen ubevisst, og jeg kjenner en slags ro ved sjøen som er vanskelig å beskrive. Det å gå tur med hundene og ungene uten å måtte gå på asfalt er mye verdt for meg. Jeg har tilbringt mye av sommeren nede i fjæra, og jeg må si at ingenting er mer idyllisk en friheten av å sprade rundt i en blomstereng med umiddelbar nærhet til sjøen. Men det koster! I tillegg er jeg litt opptatt av at barna skal kunne gå til og fra skole uten kjøring og henting, så kunne tenkt meg å bo nære skolen. Og jeg liker at det er litt folkeliv i nærheten, og det er det visst på arenaen der det spilles masse fotballkamper osv. Så har vi øvre Ranheim. Her føler jeg at vi får litt mer for pengene, og her er det litt mitt mer variasjon i type folk som bor. Her kan vi finne alt fra store funkis til små leiligheter får god pris. Åkeren på Olderdalen er veldig fin, og jeg får en skikkelig landlig følelse der oppe. Synd at motorveien er der, da den som alle andre motorveier bråker og støver en del. Har også inntrykk av at det bor mange barnefamilier her, så det er positivt. Men det er lite butikker og slikt på Olderdalen. Og jeg har ikke sett noe til fotballbaner og tilbud for barn. Og den eneste butikken de har er en Coop prix som ser veldig sliten ut. På mange måter ser det ut som de som bor her er avhengig av stor hage for å ha noe å gjøre på. Men de har en fantastisk utsikt utover mot sjøen, da de som bor i høyden ser ut til å ha det helt fantastisk. Så ser jeg at Overvik skal bygges ut, så det kommer sikkert litt flere tilbud da?! Anonymkode: 4ece8...474
stan Skrevet 3. juni 2019 #16 Skrevet 3. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jo, områdene nede ved Grilstad er helt jævlig om vinteren. Som om ikke Trondheim hadde sur og kald vind fra før av, så får du i hvert fall nok av det nedi der! Anonymkode: 90f05...a68 Hele Trondheim, ja hele Norge er kaldt og surt om vinteren. Øvre eller nedre Ranheim spiller ingen rolle i så måte. 4
SnartMammaLykke Skrevet 3. juni 2019 #17 Skrevet 3. juni 2019 2 minutter siden, stan skrev: Hele Trondheim, ja hele Norge er kaldt og surt om vinteren. Øvre eller nedre Ranheim spiller ingen rolle i så måte. Hahahaha, det er så sant!!!
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #18 Skrevet 3. juni 2019 Hva med øvre da? Er ikke øvre like lukrativt som nedre? Anonymkode: 4ece8...474
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #19 Skrevet 3. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tja, du har jo Coop extra, Rema 1000, bunnpris og Coop prix i umiddelbar nærhet på Ranheim. Helsestasjon er på Jakobsli. Er man avhengig av å bo gåavstand til helsestasjon vil jeg kanskje anbefale å bo på Jakobsli. Anonymkode: 64d4a...911 Jakobsli er asfalt og ikke en del av Ranheim. Jakobsli er langt billigere en øvre Ranheim, og det er mye lengre unna sjøen. Det er en trist plass! Anonymkode: 4ece8...474 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #20 Skrevet 3. juni 2019 4 minutter siden, stan said: Hele Trondheim, ja hele Norge er kaldt og surt om vinteren. Øvre eller nedre Ranheim spiller ingen rolle i så måte. Men SPESIELT nedre ranheim. Har vært der på vinteren ved flere anledninger, og jeg drar ikke tilbake frivillig. Sykt vindete, og forbaska glatt rundt hele Grilstad Marina. Ikke noe poeng i å strø der, det blåser bare bort. Mye bedre oppe i Olderdalen (ikke at jeg kunne tenkt meg å bo der heller da). Anonymkode: 90f05...a68 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå