Gå til innhold

tre barn to rom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i en 80 kvm leilighet med to soverom. har to barn som snart skal begynne å dele rom, er 4 år mellom disse. Er gravid igjen nå og lurer på om folk syns det er ok å fordele to soverom på tre barn og to voksne? barnas rom har god størrelse så plassmessig skal det nok gå fint i mine øyner, men vet ikke om det er sosialt akseptert? 

Anonymkode: 8c2b1...26a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kommer an på alderen til ungene og hvor lenge det skal være slik.

Men i utgangspunktet høres det ikke ut som en optimal løsning

Endret av gobbledigook
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Problemet kommer når eldstemann blir noe eldre og har behov for å kunne trekke seg litt tilbake, samt ikke ønsker å kunne ha tingene sine i fred. Men i et par-tre år går det sikkert fint.

Anonymkode: 4b534...f7b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er i samme situasjon. Tenker at det går greit når ungene er små, men er på utkikk etter noe større. 

Anonymkode: 1a595...25f

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i stort (nok) hus. Soverom nok til alle, men jentene mine bor fremdeles på rom sammen. Det er 2 år mellom dem, og de foretrekker det sånn. Men de har alltid bodd på rom sammen da, henger igjen fra den tida vi bodde i leilighet. 

Jeg tenker at når du merker at eldstemann trenger eget rom, så kan midterste dele rom med minste en periode? Går det an? 

Anonymkode: a7973...da4

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi bor i en 80 kvm leilighet med to soverom. har to barn som snart skal begynne å dele rom, er 4 år mellom disse. Er gravid igjen nå og lurer på om folk syns det er ok å fordele to soverom på tre barn og to voksne? barnas rom har god størrelse så plassmessig skal det nok gå fint i mine øyner, men vet ikke om det er sosialt akseptert? 

Kanskje de første årene, men ikke opp mot barneskolen osv. Barn fortjener privatliv og mulighet til å trekke seg unna. Egoistisk.

Anonymkode: 94b47...a58

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje de første årene, men ikke opp mot barneskolen osv. Barn fortjener privatliv og mulighet til å trekke seg unna. Egoistisk.

Anonymkode: 94b47...a58

Det er bare snakk om et par år maks. Jeg vil gi ungene mine det beste og derfor vurderer vi å ha det sånn frem til vi får kjøpt et sted med nok rom til alle. Hvordan er det egoistisk? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...