AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #1 Skrevet 3. juni 2019 Jeg skal handle sommergave til læreren (kvinne, ca 45 år) til barnet mitt fra klassen. Har dere noen tips om hva jeg kan kjøpe? Anonymkode: ba09e...329
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #3 Skrevet 3. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er dette vanlig? Anonymkode: 9f3f9...89d Noen steder. Unødvendig da de jo får lønn for jobben. Anonymkode: ef2f8...a21
Gundaen Skrevet 3. juni 2019 #4 Skrevet 3. juni 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen steder. Unødvendig da de jo får lønn for jobben. Anonymkode: ef2f8...a21 Det er helt sant, de får lønn for jobben. Men det blir jammen meg verdsatt med en liten oppmerksomhet dersom noen skulle ønske å gi det. 11 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #5 Skrevet 3. juni 2019 Jeg fikk en kaffekopp i fjor. Veldig koselig😊 Forventer jo absolutt ikke å få noe, men det er jo koselig. Og en kaffekopp eller noe sånt blir jo alltid brukt Anonymkode: 1d678...44e
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #6 Skrevet 3. juni 2019 Lærere -spesielt klasseforstandere, handler ofte inn ting til ungene våre av egen lomme i løpet av skoleåret. De er til stede for oss og barna utenom normal arbeidstid. De kjører barna hjem om de mister bussen, de arrangerer skuespill til jul og lærer ungene sang og dans til sommeren. I mine øyne er det helt naturlig å gi en liten gave. Endten det er en blomst og et flax-lodd eller noe annet fint. Så er det såååå fortjent! det samme gjelder trenere på fotball og håndballen. Dette er som regel frivillige. Foreldre til et av barna på laget feks. Skulle bare mangle at ikke de også skulle få en liten oppmerksomhet. Gir alle i klassen/laget 20-50kr hver så holder det i massevis. Anonymkode: 9d0e9...ce5 14 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #7 Skrevet 3. juni 2019 Jeg jobber med elever fra andre land, og får som regel sommergaver. Det er helt vanlig i en del andre kulturer, men selvfølgelig ikke nødvendig. Blomster går ofte igjen, men jeg har også fått sjokolade, kjøkkenglass, dusjsåpe og tradisjonell kinesisk te. Anonymkode: 8cfcb...10a
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #8 Skrevet 3. juni 2019 Fra mine elever har jeg fått bla.a: krus, konfekt, godteri, kort, blomster, vase, øredobber (avslutningsgave da klassen gikk ut av 7. klasse). I tillegg til ting fra elevene selv. Hjemmelagde ting/ godteri e.l. Da ser jeg at kort er skrevet av eleven selv, og ikke foreldrene. På skolen der jeg jobber er det omtrent femti-femti. Vi forventer ikke gaver, men noen foreldre/ klassekontakter er glad i å stelle i stand en liten sommergave. Veldig fint gjort! Jeg gir også alltid elevene mine (kun klassene jeg er kontaktlærer for) små sommergaver. Fra egen lomme, men ikke noe veldig kostbart, mest som en symbolsk gave. Jeg har pleid å printe ut bilder fra året som har gått på polaroidkort. Hver elev får kanskje 5-6 bilder de selv er med på, i tillegg gir jeg kanskje en slikkepinne og et lite kort. Anonymkode: 787fb...762 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #9 Skrevet 3. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lærere -spesielt klasseforstandere, handler ofte inn ting til ungene våre av egen lomme i løpet av skoleåret. De er til stede for oss og barna utenom normal arbeidstid. De kjører barna hjem om de mister bussen, de arrangerer skuespill til jul og lærer ungene sang og dans til sommeren. I mine øyne er det helt naturlig å gi en liten gave. Endten det er en blomst og et flax-lodd eller noe annet fint. Så er det såååå fortjent! det samme gjelder trenere på fotball og håndballen. Dette er som regel frivillige. Foreldre til et av barna på laget feks. Skulle bare mangle at ikke de også skulle få en liten oppmerksomhet. Gir alle i klassen/laget 20-50kr hver så holder det i massevis. Anonymkode: 9d0e9...ce5 Takk for at du er en forelder som virkelig ser hva vi lærere gjør! Til dere som sier "de får jo lønn", kan jeg fortelle at kontaktlærertillegget er svært lite, sett i sammenheng med hvor mye jobb det er. Man kan regne ca.en tusenlapp ekstra per elev - per år, og da snakker vi før skatt. Det er forresten tanken som teller. Det er veldig hyggelig å få en kopp, noe sjokolade etc. Anonymkode: b6e8f...2d2 8
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #11 Skrevet 3. juni 2019 En blomst? For eksempel hortensia Anonymkode: 48925...522
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #12 Skrevet 3. juni 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Lærere -spesielt klasseforstandere, handler ofte inn ting til ungene våre av egen lomme i løpet av skoleåret. De er til stede for oss og barna utenom normal arbeidstid. De kjører barna hjem om de mister bussen, de arrangerer skuespill til jul og lærer ungene sang og dans til sommeren. I mine øyne er det helt naturlig å gi en liten gave. Endten det er en blomst og et flax-lodd eller noe annet fint. Så er det såååå fortjent! det samme gjelder trenere på fotball og håndballen. Dette er som regel frivillige. Foreldre til et av barna på laget feks. Skulle bare mangle at ikke de også skulle få en liten oppmerksomhet. Gir alle i klassen/laget 20-50kr hver så holder det i massevis. Anonymkode: 9d0e9...ce5 ❤️ vår datter hadde en lærer på u-skolen som kjøpte en sjokolade og hang opp ballonger til hver elev ved bursdagen, og etter de hadde hatt litt trøkk på skolen en stund (store prosjekt, tentamen osv) så laget hun lapper/boller og tok med. En av elevene i klassen opplevde at mor og far dramatisk gikk fra hverandre, og denne gutten sendte meld til klassen om at han ikke kom pga drama hjemme. Så lærer dro hjem til familien i fritimene sine og snakket med denne gutten, og hadde med seg en god lunsj. Foreldrene til barnet var evig takknemlig for at noen hjalp ham, ikke så lett når huset står på hodet og den ene forelderen flytter brått ut og andre skal på jobb. Nei, gi en liten oppmerksomhet til gode lærere, de skal ikke bare lære fag, de skal også ha en god relasjon til barna våre og gjøre dem til gode, danna mennesker og samfunnsborgere. Jeg jobber selv som vikar i matte bare, etter at jeg ble permittert fra annen jobb, men jeg blir så inspirert av alle de gode lærerne jeg ser og de flotte lærerne mine barn har hatt. Anonymkode: 57e9f...5be 5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #13 Skrevet 3. juni 2019 TS her. Lærere fortjener virkelig en ekstra oppmerksomhet fra klassen etter endt skoleår. Jeg vet at denne læreren gir elevene mye fra egen lomme gjennom hele året i tillegg til å være en sabla god lærer og støttespiller utover det som kreves av stillingen hennes. På samme måte som andre ansatte får en bonus fra jobben (noe jeg er ganske sikker på at lærere ikke får) eller en oppmerksomhet fra kunder for en bra utført jobb, så fortjener også lærere dette. Vi i klassen har gitt sommergave til læreren (og assistenter om det har vært inni bildet) fra 1. klasse, og selvom de ikke forventer å få noe, så vet jeg at de setter veldig stor pris på det. Takk for tipsene jeg har fått. Det blir et personlig kort laget sammen med elevene, gavekort, sjokolade, vin og blomster. Anonymkode: ba09e...329 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #14 Skrevet 4. juni 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her. Lærere fortjener virkelig en ekstra oppmerksomhet fra klassen etter endt skoleår. Jeg vet at denne læreren gir elevene mye fra egen lomme gjennom hele året i tillegg til å være en sabla god lærer og støttespiller utover det som kreves av stillingen hennes. På samme måte som andre ansatte får en bonus fra jobben (noe jeg er ganske sikker på at lærere ikke får) eller en oppmerksomhet fra kunder for en bra utført jobb, så fortjener også lærere dette. Vi i klassen har gitt sommergave til læreren (og assistenter om det har vært inni bildet) fra 1. klasse, og selvom de ikke forventer å få noe, så vet jeg at de setter veldig stor pris på det. Takk for tipsene jeg har fått. Det blir et personlig kort laget sammen med elevene, gavekort, sjokolade, vin og blomster. Anonymkode: ba09e...329 Sukk. Gavekort, vin, blomst og sjokolade blir for mange ting. Gi heller en blomst og ett større gavekort. Hilsen en med tre barn, tre klasser, fem/seks fritidsaktiviteter + alskens jobbgreier i juni. Når jeg har vært ansvarlig for gaver til lærer, har jeg fiksa et gavekort i bokhandel og en blomst. Så kommer noen foreldre og syns det er for lite, og plutselig skal de ha teaterbilletter og restaurantbesøk i tillegg. Det er ikke at jeg ikke unner dem det, eller er lite raus, men vi har jo assistentene, de på sfo og de andre lærerne på trinnet også. Lista blir så høy. Det er mye å organisere. Og utgiften blir stor. Blomst: 150,-, sjokolade: 70,-kr, vin: 150,- kr, gavekort: 300,- minst = 670,-. så blomst til to/tre andre + sjokolade: 600,- til. Så vurderingen: burde de andre få gavekort kanskje de også, istedenfor sjokolade? De på sfo, kan de få fellesgave? Man må organisere dette kortet elevene skal skrive, når skal de gjøre det uten lærers viten, skal de skrive til andre også? Osv. etc. Bare det at du skriver her viser at du legger (litt for) mye i det. Denne læreren og sikkert de fleste lærere fortjener det helt sikkert, men et gavekort på 500,- kroner er vel like greit. (sjokolade kan du gi personlig, ikke fra klassekassen). Anonymkode: 365b5...15f
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #15 Skrevet 4. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sukk. Gavekort, vin, blomst og sjokolade blir for mange ting. Gi heller en blomst og ett større gavekort. Hilsen en med tre barn, tre klasser, fem/seks fritidsaktiviteter + alskens jobbgreier i juni. Når jeg har vært ansvarlig for gaver til lærer, har jeg fiksa et gavekort i bokhandel og en blomst. Så kommer noen foreldre og syns det er for lite, og plutselig skal de ha teaterbilletter og restaurantbesøk i tillegg. Det er ikke at jeg ikke unner dem det, eller er lite raus, men vi har jo assistentene, de på sfo og de andre lærerne på trinnet også. Lista blir så høy. Det er mye å organisere. Og utgiften blir stor. Blomst: 150,-, sjokolade: 70,-kr, vin: 150,- kr, gavekort: 300,- minst = 670,-. så blomst til to/tre andre + sjokolade: 600,- til. Så vurderingen: burde de andre få gavekort kanskje de også, istedenfor sjokolade? De på sfo, kan de få fellesgave? Man må organisere dette kortet elevene skal skrive, når skal de gjøre det uten lærers viten, skal de skrive til andre også? Osv. etc. Bare det at du skriver her viser at du legger (litt for) mye i det. Denne læreren og sikkert de fleste lærere fortjener det helt sikkert, men et gavekort på 500,- kroner er vel like greit. (sjokolade kan du gi personlig, ikke fra klassekassen). Anonymkode: 365b5...15f Hva har det at du har tre barn som har mange fritidsaktiviteter og mye å gjøre i juni noe som helst å gjøre med hva jeg velger å kjøpe til læreren til mitt barn? Anonymkode: ba09e...329 6
_popcorn_ Skrevet 4. juni 2019 #16 Skrevet 4. juni 2019 13 hours ago, AnonymBruker said: TS her. Lærere fortjener virkelig en ekstra oppmerksomhet fra klassen etter endt skoleår. Jeg vet at denne læreren gir elevene mye fra egen lomme gjennom hele året i tillegg til å være en sabla god lærer og støttespiller utover det som kreves av stillingen hennes. På samme måte som andre ansatte får en bonus fra jobben (noe jeg er ganske sikker på at lærere ikke får) eller en oppmerksomhet fra kunder for en bra utført jobb, så fortjener også lærere dette. Vi i klassen har gitt sommergave til læreren (og assistenter om det har vært inni bildet) fra 1. klasse, og selvom de ikke forventer å få noe, så vet jeg at de setter veldig stor pris på det. Takk for tipsene jeg har fått. Det blir et personlig kort laget sammen med elevene, gavekort, sjokolade, vin og blomster. Anonymkode: ba09e...329 Du skal altså kjøpe inn fra hele klassen, ikke bare fra deg og ditt barn? Tips og forslag blir jo litt ulikt når det er snakk om en samlegave eller om det er snakk om en personlig gave. Gavekort, sjokolade og blomster høres fint ut, men jeg ville droppet vin som gave fra mindreårige... Bytt vinen ut med en pose god kaffe eller te! 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #17 Skrevet 4. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva har det at du har tre barn som har mange fritidsaktiviteter og mye å gjøre i juni noe som helst å gjøre med hva jeg velger å kjøpe til læreren til mitt barn? Anonymkode: ba09e...329 Ikke hva DU velger å kjøpe og gjøre på egne vegne, men hva du eventuelt velger å kjøpe og organisere på vegne av meg og alle andre som igjen påvirker hva jeg må gjøre til neste år når jeg er klassekontakt eller i arrangementskomiteen i minst én klasse igjen. Det er bare hyggelig at man vil gi lærere en påskjønnelse, både privat og fra klassen. (Jeg var på en sommeravslutning i fjor i en 4. klasse, i et pyntet og oppdekket klasserom med flott koldtbord og duker og hele arrangementet var en stor konfirmasjon verdig. I naboklasserommet (vinduer i mellom), henta de pizza, barna sang, lærerne fikk noen ord og en gave. Jeg hadde satt mer pris på å ha vært der, særlig når det kom til ryddingen. Syns bare lista er unødvendig høy for en enkel ting som ønske hverandre god sommer og takk for i år.) Anonymkode: 365b5...15f 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #18 Skrevet 6. juni 2019 På 04.06.2019 den 11.12, AnonymBruker skrev: Ikke hva DU velger å kjøpe og gjøre på egne vegne, men hva du eventuelt velger å kjøpe og organisere på vegne av meg og alle andre som igjen påvirker hva jeg må gjøre til neste år når jeg er klassekontakt eller i arrangementskomiteen i minst én klasse igjen. Det er bare hyggelig at man vil gi lærere en påskjønnelse, både privat og fra klassen. (Jeg var på en sommeravslutning i fjor i en 4. klasse, i et pyntet og oppdekket klasserom med flott koldtbord og duker og hele arrangementet var en stor konfirmasjon verdig. I naboklasserommet (vinduer i mellom), henta de pizza, barna sang, lærerne fikk noen ord og en gave. Jeg hadde satt mer pris på å ha vært der, særlig når det kom til ryddingen. Syns bare lista er unødvendig høy for en enkel ting som ønske hverandre god sommer og takk for i år.) Anonymkode: 365b5...15f (Tillegg: Mottok akkurat årets invitasjon til sommeravslutning 2.klasse. Leid lokale og ikke "ta med noe mat som kan deles", Men: "Ta med ditt og datt konkret til koldtbord". RVSP også, så de vet hvem som kommer....) Anonymkode: 365b5...15f
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #19 Skrevet 2. juni 2022 Vi kjøpte sommergave til lærer hos Plakatbar. Valgte krus med eget navn som ble veldig fint :) Gave til lærer Anonymkode: 3d97e...a7f
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #20 Skrevet 2. juni 2022 On 6/3/2019 at 5:15 PM, AnonymBruker said: Lærere -spesielt klasseforstandere, handler ofte inn ting til ungene våre av egen lomme i løpet av skoleåret. De er til stede for oss og barna utenom normal arbeidstid. De kjører barna hjem om de mister bussen, de arrangerer skuespill til jul og lærer ungene sang og dans til sommeren. I mine øyne er det helt naturlig å gi en liten gave. Endten det er en blomst og et flax-lodd eller noe annet fint. Så er det såååå fortjent! det samme gjelder trenere på fotball og håndballen. Dette er som regel frivillige. Foreldre til et av barna på laget feks. Skulle bare mangle at ikke de også skulle få en liten oppmerksomhet. Gir alle i klassen/laget 20-50kr hver så holder det i massevis. Anonymkode: 9d0e9...ce5 Wow. Herlig å lese. Jeg er lærer og jeg gir elevene is fra egen lomme noen ganger i løpet av året, har med litt julegodt til siste skuledag før jul, kjøper inn bøker fra book depository og så videre. Det blir litt i løpet av ett år, men jeg får så mye igjen for det. Kjekt å høre at det blir lagt merke til ❤️ Jeg gir alltid en liten oppmerksomhet til jul og sommer til de barnehageansatte. Anonymkode: 9ddd6...bed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå