AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #1 Skrevet 3. juni 2019 Jeg var i konfirmasjon i helga, først i kirken og så i middag. Begge stedene hadde de ulike foreldrene plassert seg nær utganger (være seg kirke eller telt i hagen), men benyttet seg ikke av disse. Små barn lager selvfølgelig litt lyd, men både under gudstjenesten og taler under middagen ble det etter hvert så sjenerende at jeg så flere reagere. Hvorfor ikke diskret snike seg ut døra og lufte barnet bittelitt? Det må da være det greieste for alle parter, inkludert barnet? Anonymkode: 76636...5dd 14
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #2 Skrevet 3. juni 2019 Hvorfor lage en tråd om det? 😅 Ja selvfølgelig burde de tatt med barna ut om de bråkte såpass at de forstyrrer seremonien. Men de kommer ikke til å svare her. Anonymkode: cfbb9...098 10
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #3 Skrevet 3. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor lage en tråd om det? 😅 Ja selvfølgelig burde de tatt med barna ut om de bråkte såpass at de forstyrrer seremonien. Men de kommer ikke til å svare her. Anonymkode: cfbb9...098 Jeg bare skjønner ikke hvorfor de ikke gjør noe? Er småbarnsforeldre døve for bråket? Anonymkode: 76636...5dd
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #4 Skrevet 3. juni 2019 De vil vel få med seg gudstjenesten og talene. Og ja, vi er faktisk litt døve for våre egne barns bråk 😘 Anonymkode: a62fd...74e 6
Whistler Skrevet 3. juni 2019 #5 Skrevet 3. juni 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: .................. Hvorfor ikke diskret snike seg ut døra og lufte barnet bittelitt? Det må da være det greieste for alle parter, inkludert barnet? Anonymkode: 76636...5dd Hvorfor ikke ta den helt ut med en gang og anbefale folk å sørge for at barna har nødvendig dispiplin til å sitte stille i de førti minuttene det tar? 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #6 Skrevet 3. juni 2019 38 minutter siden, Whistler skrev: Hvorfor ikke ta den helt ut med en gang og anbefale folk å sørge for at barna har nødvendig dispiplin til å sitte stille i de førti minuttene det tar? Så må man lære denne disiplinen da, hvordan tror du man lærer? Jo ved å øve seg på de konkrete situasjonene. Vi kan ikke bare unngå all offentlighet selv om vi har små barn som bråker. Jeg har en 2 åring som må øve seg på å sitte stille ved bordet på restaurant fir eksempel. Da må vi trene nettopp i en restaurant. Anonymkode: fe843...540 8
Whistler Skrevet 3. juni 2019 #7 Skrevet 3. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så må man lære denne disiplinen da, hvordan tror du man lærer? Jo ved å øve seg på de konkrete situasjonene. Vi kan ikke bare unngå all offentlighet selv om vi har små barn som bråker. Jeg har en 2 åring som må øve seg på å sitte stille ved bordet på restaurant fir eksempel. Da må vi trene nettopp i en restaurant. Anonymkode: fe843...540 Først må man trene hjemme på å sitte stille ved bordet. Når man greier det kan man trene ute på restauranter. Det er rett og slett ikke vanskeligere enn det. 22
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #8 Skrevet 3. juni 2019 Jeg er i grunnen enig med TS, jeg. Har småbarn selv og veldig lav terskel for å ta med barna ut hvis de forstyrrer. Det er noe med at på skoleavslutninger, konfirmasjoner, bryllup, konserter osv så er det noen andre som skal være i fokus. Hvis en toåring løper opp og ned kirkegangen eller babyen hyyyyler seg igjennom skuespillet som andreklasse har øvd på i ukevis, så er det litt ufint. Lydløs lek mellom kirkebenkene er en ting (som jeg personlig synes er helt innafor, sånt må være greit), men med en gang man forstyrrer ordentlig må mamma eller pappa trå til og forhindre at barnet ødelegger opplevelsen til mange flere. For øvrig er jeg både enig og uenig at man må "lære opp" barn til å sitte stille i slike situasjoner. Det er klart man må øve litt, men samtidig er det ingen toåringer som desperat trenger å lære seg å sitte stille på restaurant. Hvis man venter og tar han/henne med noen år senere, så vil barnet få det til, liksom. Alderen i seg selv gjør mye i forhold til om barn skjønner hvordan de skal oppføre seg i situasjonen. På fly, tog osv der man faktisk ikke har retrettmulighet har foreldre all min forståelse, men i situasjoner der det finnes en dør og man kan velge å ta med seg "uromomentet" ut, så skjønner jeg ikke de som lar være. Anonymkode: d336f...f4f 28
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #9 Skrevet 3. juni 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en 2 åring som må øve seg på å sitte stille ved bordet på restaurant fir eksempel. Da må vi trene nettopp i en restaurant. Ha-ha, morsom du. 2-åring på restaurant, liksom! Hold deg hjemme og pass ungen du, ikke plag restaurantgjestene. Anonymkode: c841c...398 8
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #10 Skrevet 3. juni 2019 8 minutter siden, Whistler skrev: Hvorfor ikke ta den helt ut med en gang og anbefale folk å sørge for at barna har nødvendig dispiplin til å sitte stille i de førti minuttene det tar? Det er jo det helt motsatte av hva jeg sier. Selvfølgelig kan ikke veldig små barn sitte stille så lenge, og da er det vel det beste for barna å få gå ut en tur? Anonymkode: 76636...5dd
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #11 Skrevet 3. juni 2019 Nå er det ikke enkelt for små barn p ditte stille i timevis. De får ikke med seg så mye tekst i taler og seremoni og kan underholde seg med dette. For dem er det bare å sitte stille på en stol i timevis, noe som er vanskelig. Og ikke unormalt med protester, eller at de lager lyd i forsøk på å underholde seg selv. Faktisk kan mye taler være kjedelig for voksne også. Temmelig mange som bare gjentar det de andre har sagt, eller drar det ut i all evighet. Anonymkode: 9ac24...164
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #12 Skrevet 3. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå er det ikke enkelt for små barn p ditte stille i timevis. De får ikke med seg så mye tekst i taler og seremoni og kan underholde seg med dette. For dem er det bare å sitte stille på en stol i timevis, noe som er vanskelig. Og ikke unormalt med protester, eller at de lager lyd i forsøk på å underholde seg selv. Faktisk kan mye taler være kjedelig for voksne også. Temmelig mange som bare gjentar det de andre har sagt, eller drar det ut i all evighet. Anonymkode: 9ac24...164 Det er forståelig! Men hvorfor ikke ta med barna en tur ut hvis de må være med? Svogeren min skaffet barnevakt til ettåringen sin nettopp fordi han visste at det kom til å bli en for lang dag for henne. Anonymkode: 76636...5dd 9
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #13 Skrevet 3. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er forståelig! Men hvorfor ikke ta med barna en tur ut hvis de må være med? Svogeren min skaffet barnevakt til ettåringen sin nettopp fordi han visste at det kom til å bli en for lang dag for henne. Anonymkode: 76636...5dd Jeg har valgt å bli hjemme enkelte sånne anledninger av akkurat den grunn, men det blir sure miner da også. Barnevakt er egentlig ikke en mulighet. Har et spesielt barn. Anonymkode: 9ac24...164 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #14 Skrevet 3. juni 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ha-ha, morsom du. 2-åring på restaurant, liksom! Hold deg hjemme og pass ungen du, ikke plag restaurantgjestene. Anonymkode: c841c...398 Ja, for folk går jo ut for å ikke takle andre mennesker 🙄 Da kan de som ikke tåler lyd holde seg hjemme og flytte på landet, så slipper de naboene også. Anonymkode: 648b3...278 2
Visdomstannaverker Skrevet 3. juni 2019 #15 Skrevet 3. juni 2019 24 minutter siden, Whistler skrev: Først må man trene hjemme på å sitte stille ved bordet. Når man greier det kan man trene ute på restauranter. Det er rett og slett ikke vanskeligere enn det. Min sitter helt stille hjemme ved matbordet, men ikke på restaurant. Alltid noe hun blir opphengt i. Feks i juletiden var det blinkende juletre, nå er det duplo/lekeplassen. Det er stor forskjell på hjemme og borte. 5
Whistler Skrevet 3. juni 2019 #16 Skrevet 3. juni 2019 1 minutt siden, Visdomstannaverker skrev: Min sitter helt stille hjemme ved matbordet, men ikke på restaurant. Alltid noe hun blir opphengt i. Feks i juletiden var det blinkende juletre, nå er det duplo/lekeplassen. Det er stor forskjell på hjemme og borte. Prøv å gå på restaurant med flere enn to barn. Du er helt avhengig av at grunnarbeidet hjemmfra sitter. Det er ikke veldig stor forskjell på trening og kamper når det gjelder å score mål. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #17 Skrevet 3. juni 2019 30 minutter siden, Whistler skrev: Først må man trene hjemme på å sitte stille ved bordet. Når man greier det kan man trene ute på restauranter. Det er rett og slett ikke vanskeligere enn det. Ja, det er jo akkurat det jeg sier. På ett tidspunkt må man også øve på å oppføre seg i offentligheten. Skal man lære å oppføre seg så må man også trene på det. Anonymkode: fe843...540
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #18 Skrevet 3. juni 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ha-ha, morsom du. 2-åring på restaurant, liksom! Hold deg hjemme og pass ungen du, ikke plag restaurantgjestene. Anonymkode: c841c...398 🤣🤣🤣 nei selvsagt ikke. Vi koser oss maks på restaurant😁 Anonymkode: fe843...540 1
Visdomstannaverker Skrevet 3. juni 2019 #19 Skrevet 3. juni 2019 6 minutter siden, Whistler skrev: Prøv å gå på restaurant med flere enn to barn. Du er helt avhengig av at grunnarbeidet hjemmfra sitter. Det er ikke veldig stor forskjell på trening og kamper når det gjelder å score mål. Hva har en idrettsaktivitet med småbarn på restaurant å gjøre? Kan ikke sammenlignes.. 2
Whistler Skrevet 3. juni 2019 #20 Skrevet 3. juni 2019 2 minutter siden, Visdomstannaverker skrev: Hva har en idrettsaktivitet med småbarn på restaurant å gjøre? Kan ikke sammenlignes.. Det er en helt fantastisk sammenligning, men hvis du ikke ser elefanten så skal ikke jeg nevne den. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå