Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen bodd på Island? Eller bor der nå? :) 

Jeg lurer på hvordan det er. Er det veldig anderledes fra Norge? Trives dere? 

Anonymkode: a0ad4...a06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er aldri skikkelig varmt der. Men du kan likevel bade hele året. Alt som skjer på Island skjer rundt kysten. Det er dyrt der, dyrere enn her. Men folk er veldig hyggelige🙂

Skrevet

Aldri bodd der, vært på tur, snaut 3 mnd. Dyrere enn norge, -må på polet for å få skikkelig øl. Mye norske matvarer.

Oppfattet det nesten som 2 land. Reykjavik, + ¨forstader¨ moderne og ¨hippt¨. ¨Hovedstaden¨ i Nordl-landet, -17000 innbygere IIRC, der det andre av 2 sykehus ligger, og alle mindre plasser er veldig anderledes IMO. Masse Spennende \ rå natur, -men savnet variasjonen i norsk natur etter en stund, -spess. Skikkelig skog. Ingen ulempe å være norsk.

a. 

Gjest Linaria
Skrevet

Jeg har kjent mange islendinger og vært der mye, men bare bodd der i et par måneder en sommer.

Nå spørs det om du vil bo i Reykjavik eller andre steder. Island er for det første ekstremt dyrt, og de tjener mindre penger enn i Norge. Jeg fikk flere jobbtilbud bare ved å gå rundt og kunne snakke islandsk og flytende engelsk, så tror ikke det er vanskelig å få jobb, men kanskje litt vanskelig å få ting til å gå rundt ellers. Du bør f.eks. ikke være alt for klar i nattklubber. Ellers er det jo nydelig natur og kan være ganske fint vær om sommeren, selv om det alltid er litt "friskt". Om vinteren er det bare mørkt og trist unntatt nordlys.

Jeg hadde store planer om å flytte dit for noen år siden da jeg hadde kjæreste derfra, i hvert fall studere der et år eller to, men etter to måneder der på sommerkurs, savnet jeg virkelig variasjon i ting å finne på. Det var bare ikke nok å oppleve i Reykjavik for meg, og det føltes så langt unna alt mulig, og alt man kunne finne på kostet så mye, og det var for dårlig vær til å gå tur.

Men det er veldig trygt der, jeg haiket ute på landsbygda uten å være noe som helst redd, man kan gå rundt hele natta som jente uten å være spesielt redd for noe. Alle snakker engelsk. Da jeg studerte islandsk i Reykjavik var det faktisk vanskelig å finne noen i sentrum som kunne islandsk. Reykjavik har blitt en rar by.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...