AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #1 Skrevet 3. juni 2019 Skal prøve å forklarte kort og anonymt.. For noen år siden gikk sameiet av boligen til sak mot kommunen i en sak som gjaldt spørsmålet om det var kommunen eller sameiet som var ansvarlig for vedlikehold av innkjørselen vår.. Konklusjonen i saken var at sameiet var ansvarlig, og beboerne måtte selv betale for vedlikeholdet. Noe vi ennå ikke har gjort. Dommen ble sagt å være tvilsom pga det ikke fantes noen som helst dokumentasjon om hvem som faktisk stod registrert som eier av dette området, eller hvem som hadde laget innkjørselen. I denne saken var det noen i sameiet som ikke tok del i rettsaken. Og nå i ettertid har det kommet opp dokumenter som sier at det faktisk er kommunen som både eier området og som har laget innkjørselen. Det jeg da lurer på er om disse, som ikke var med i første rettsak, kan gå til ny sak mot kommunen når det nå foreligger nye beviser? Anonymkode: b2ef3...489
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #2 Skrevet 3. juni 2019 Ja, selvsagt. Man kan i teorien saksøke en motpart så mange ganger man vil, men i praksis gjøres jo ikke det når den første saken har blitt avgjort, siden dommerne tar i betraktning dommen som ble avgitt i den første saken. Unntaket er hvis det kan føres nye bevis som tydelig stiller saken i et nytt lys, og det gjelder jo sameiet deres. Siden dette er helt nye bevis, så ville jeg tatt det opp med en jurist først for sikkerhet skyld, for å avgjøre om det er lurt å diskutere det direkte med kommunen eller gå rett på ny sak. Avhengig av hvor lang tid som har gått siden domsavsigelse i den første saken, så er det ikke sikkert dere har krav på å få igjen penger for forrige runde med vedlikehold uannsett (saken og det økonomiske kravet kan være foreldet), men jeg vil jo si det likevel er viktig å få etablert det faktum at kommunen faktisk er eier. Det kan ha mye å si for fremtidig vedlikehold, siden det jo da vil være kommunen som vil måtte stå for dette. Anonymkode: d87a0...32d 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #3 Skrevet 3. juni 2019 Tusen takk! Nå ble jeg lettet! TS Anonymkode: b2ef3...489
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå