Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal nå om et par uker på en sommerfest, og sommerklær og varme er av de tingene jeg misliker mest. Derfor har jeg ingen sommerkjoler eller noe annet som ville vært passende for en slik anledning og har ingen anelse om hva som kunne passet meg, men jeg ønsker jo å kle meg pent. Jeans og en pen topp er mer min stil, men det blir kanskje litt feil her. Jeg lurer derfor på om dere har noen forslag. Kanskje til typer kjole, snitt, farge, butikk eller kanskje spesifikke kjoler? Eller hva dere ville brukt til en sånn fest? Alt av hjelp tas godt imot.

Så hvordan ser jeg ut da. Jeg har pærefasong. Veldig brede hofter og lår og ikke så mye på overkroppen. Kanskje litt mer fett på armene enn jeg skulle ønsket etter en lang periode med mye stress. Jeg er veldig lys i huden og syns jeg ser litt "washed out" i hvitt og for lyse farger, og undertonen tror jeg er rosa. Rødt ser i hvertfall ofte mer orange ut enn rødt på meg. Jeg er også i begynnelsen av 20-årene.

Tusen takk for all hjelp :)

Endret av Persephone
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeans og en fin sommertopp burde kunne gå bra syns jeg. Sommerfest er jo ofte casual. 

Anonymkode: d2218...fe6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags sommerfest er det? Med arbeidssted, studiested eller bare venner? Jeg kunne fint gått i jeans og en sommertopp da iallfall :) Har hatt på det på sommerfest på jobb før. Du kan jo også ha noen pene bukser som ikke er jeans om du har det. (chinos kanskje? https://www.zalando.no/zalando-essentials-curvy-chinos-navy-zx121aa05-k12.html)  Personlig er jeg ofte mer komfortabel i skjørt og topp enn kjole, så det er jo et alternativ å kjøpe et skjørt bare og bruke en topp du har :) Kanskje et sort skjørt med en litt fargerik topp til ville vært fint til din fasong? Tror det er trendy med store blomstermønstre nå, og det er jo veldig sommerlig også. 

Anonymkode: d4b62...29e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle 3 kjolene som er linket hittil var og veldig fine! :) 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Cubus har enreklame for noen kjoler nå, disse passer bra til pæreform, med en cadigan over hvis man vil skjule armer. Kjole med trangere overdel og mer flaggrende underdel passer også pæreformen.

denne var både billig og rimelig nøytral https://www.zalando.no/mango-comi-strikket-kjole-light-yellow-m9121c3g5-e11.html

Anonymkode: 0726e...4b6

Denne passer fint til anledning og kroppsfasong tenker jeg https://www.floyd.no/klaer/kjoler/korte-kjoler/kjole-lila-butterfly-mork-bla

Anonymkode: 49132...11d

Hva med en maxikjole som sitter litt etter øverst, men litt flagrende korte ermer?! noe ala dette:

https://www.ellos.no/y-a-s/maxikjole-yasmalla-s-s-maxi-dress/1560801-01

Finnes sånne i de fleste butikker nå😊

Anonymkode: 50cfb...4c0

Å, alle de tre kjolene var jo veldig fine! Jeg pleier ofte å synes at lange kjoler er litt vel mye, men jeg syns alltids det er veldig fint når andre går med det. Men tettsittende oppe og videre nede høres ut som en god idé.

Skrevet

Hva slags sommerfest er det? Med arbeidssted, studiested eller bare venner? Jeg kunne fint gått i jeans og en sommertopp da iallfall :) Har hatt på det på sommerfest på jobb før. Du kan jo også ha noen pene bukser som ikke er jeans om du har det. (chinos kanskje? https://www.zalando.no/zalando-essentials-curvy-chinos-navy-zx121aa05-k12.html)  Personlig er jeg ofte mer komfortabel i skjørt og topp enn kjole, så det er jo et alternativ å kjøpe et skjørt bare og bruke en topp du har :) Kanskje et sort skjørt med en litt fargerik topp til ville vært fint til din fasong? Tror det er trendy med store blomstermønstre nå, og det er jo veldig sommerlig også. 

Et arbeidssted, men jeg er +1 så jeg kjenner egentlig ikke helt til hvor pent det er, men jeg tror kjole er "greia". Skjørt er jo et alternativ, ja. Det kan jeg jo også se på som alternativ.

AnonymBruker
Skrevet

Har også pærefasong og ser gjerne at skjørt og kjoler med a-form er flatterende. Bør være ettersittende i overkroppen for at det ikke skal virke «telt». 

Hvis du er noens +1 og det er jobbsommerfest, bør de korteste lengdene på skjørt/kjole unngås. Lengde til rundt kneet er gjerne flatterende på de fleste, mens den midilengden til midt på leggen stort sett bare ser bra ut på de som er tynne, lange eller bruker høye heler.

Er du litt misfornøyd med overarm, velg kjole med litt ermlemgde (litt ned på overarm, til albue eller 3/4), eller bruk en cardigan/bolero/jakke/blazer.

Selv syns jeg jeans og topp hadde blitt vel casual til sommerfest hos oss, men det kan jo variere, har du spurt han du skal være med?

Tipsene over er hva jeg selv syns er mest flatterende til den fasongen du beskriver (minner om min egen). 

Meeen, innenfor de «rammene» er jo mulighetene uendelige hva gjelder farger, mønstre og stil — det viktigste er å finne noe DU liker og føler deg vel i. Slikt synes og da stråler du :)

Anonymkode: e7eeb...401

Skrevet
På 3.6.2019 den 21.57, AnonymBruker skrev:

Har også pærefasong og ser gjerne at skjørt og kjoler med a-form er flatterende. Bør være ettersittende i overkroppen for at det ikke skal virke «telt». 

Hvis du er noens +1 og det er jobbsommerfest, bør de korteste lengdene på skjørt/kjole unngås. Lengde til rundt kneet er gjerne flatterende på de fleste, mens den midilengden til midt på leggen stort sett bare ser bra ut på de som er tynne, lange eller bruker høye heler.

Er du litt misfornøyd med overarm, velg kjole med litt ermlemgde (litt ned på overarm, til albue eller 3/4), eller bruk en cardigan/bolero/jakke/blazer.

Selv syns jeg jeans og topp hadde blitt vel casual til sommerfest hos oss, men det kan jo variere, har du spurt han du skal være med?

Tipsene over er hva jeg selv syns er mest flatterende til den fasongen du beskriver (minner om min egen). 

Meeen, innenfor de «rammene» er jo mulighetene uendelige hva gjelder farger, mønstre og stil — det viktigste er å finne noe DU liker og føler deg vel i. Slikt synes og da stråler du :)

Anonymkode: e7eeb...401

Takk for tips! Da burde jeg kanskje holde meg til en kjole som går til rundt kneet siden jeg ikke akkurat har tynne legger. Jeg syns ofte kjoler pleier å bli telt oppe og for stramme over rumpa så lenge de ikke er vide i skjørtet. Litt kjipt, men det er vel bare å leve med, ikke sant?

Han jeg drar med er litt usikker på hvor pent det er selv. Jeg tror ikke han tenker noe over det, og fikk det ikke med seg i fjor, men han kommer i hvertfall til å gå med dressjakke og skjorte. Noen ganger skulle jeg nesten håpet at det var like lett for "oss damer".

Men da tror jeg at jeg skal se etter noe som er tettsittende oppe og løst nede, kanskje sånne vide ermer så det ikke blir for pølseskinn der heller. Så tror jeg at jeg skal utfordre meg litt på farge. Jeg pleier vanligvis å gå for mørke farger sånn som sort, mørkelilla og mørkegrønn. Det blir nok kanskje litt vel dystert tenker jeg. Jeg prøver jo å gå litt utenfor min egen komfortsone av og til, men det er ikke alltid så lett.

Skrevet

Så kan du  ha kilehæl til. Buksa/kjolen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...