Gå til innhold

En i mannens familie ønsker å være fotograf, men har aldri tatt bryllupsbilder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal gifte oss og mannens fetter er fotograf. Han er litt snål, men altså et er ikke sikkert det har noe å si. Han vil veldig gjerne ta bildene av oss. Men han fotograferer natur, ikke mennesker. Jeg ser også for meg at det kan bli vanskelig å både være gjest og ta bilder under vielse, middag, festen osv. Han har heller ingen bryllupsfoto å vise til. 

Jeg synes også det er kjipt om vi ikke bli fornøyd med bildene da jeg tror det er MYE vanskeligere å si i fra om dette (gjort er gjort, så evt ingenting å gjøre noe med da) ifht om vi har en annen fotograf. 

Anonymkode: 7fc9d...faa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bryllupsfotograf, og vil l ikke anbefale det ut fra din beskrivelse. Mange er mer en nok fornøyd med å bare få bilder. Får inntrykk av at du ser forskjell på bilder, noe ikke alle gjør. 

Om du blir fornøyd eller ikke, du får ikke dagen igjen. En bryllupsfotograf kan ikke trylle, men i snitt vil jeg tro du sitter igjen med mange flere bra bilder. 

Det er stor forskjell på å fotografere natur og mennesker. Mine naturbilder er dølle og kjedelige, men når det kommer til mennesker har jeg glede i dem. Det er to forskjellige sjangere. 

De flinkeste er også de dyreste, men bildene har du resten av livet! 

Anonymkode: 37875...d72

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

IKKE GJØR DET!!!  Det er totalt annerledes når du skal ta bilder ut i naturen kontra bilder i en mørk rom hvor du ikke skal bruke blitz. I tillegg - våres fotograf måte bruke kamera #2 da kamera #1 streik akkurat når jeg skulle komme ned gangen.  Synes det er så rart at folk som har null erfaring tror de klarer å ta bryllupsbilder.  Det er MYE stress! Bare google "bad wedding photographers" of forventer slik. 

Anonymkode: 18232...ece

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok ikke valgt en av gjestene som fotograf, og spesielt ikke hvis han ikke er bryllupsfotograf. Det syns jeg fetteren til mannen din burde skjønne også. Si at dere vil invitere han som gjest og ikke fotograf, og at dere vil at han skal kose seg i bryllupet og ikke løpe rundt med et kamera

Anonymkode: 94552...915

• Liker 4
Skrevet

Si at du ønsker en spesifikk look på bildene dine. Er han fotograf så skjønner han det. 

Jeg ville jo ikke valgt en hvilken som helst bryllupsfotograf heller liksom selv om deres bilder sikkert er fine. Man vil jo ha noen som tar slike bilder man selv vil

Man får ALDRI tatt bryllupsbilder igjen, så der MÅ man gå for noen man føler seg trygg på

Er man fersk som bryllupsfotograf så er det vanlig å bli med en som er dreven i yrket for å lære. Ikke bare hoppe ut i det

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville valgt en fotograf som er god på bryllup. Vi var aldri i tvil om det, og foruten mat var fotograf en av de største postene i budsjettet vårt. 

En ting er bilder av dere sammen. En annen ting er hvordan gode fotografer gjør at du blir «kastet tilbake» til den dagen når du ser bildene. 

Jeg er uendelig glad for bildene våre. Pappa døde tidligere i år, og det er så godt å ha bilder hvor fotografen har fanget opp blikk og følelser så vel som hvordan man så ut den dagen. Fotografen kostet penger, men bildene er uvurderlige. ❤️

Anonymkode: 52af3...0d4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Finn en fotograf som har erfaring med bryllupsbilder. Å ha fine bilder fra bryllupet er så viktig at jeg ikke ville tatt sjansen på en uerfaren. Evt si at han gjerne må ta bilder underveis i bryllupet, men at selve brudebildene tar en ekspert 

Anonymkode: c9614...df4

• Liker 2
Skrevet

Er han fagutdannet fotograf? I og med at fotograf ikke er en beskyttet tittel, så kan hvem som helst kjøpe et kamera og kalle seg det. Jeg har ei venninne som har mesterbrev som fotograf, og hun kunne sikkert brukt en hel kveld på historier om de som kommer til henne i fortvilelse for å høre om hun kan redde bryllupsbildene, som ble tatt av vennen som tar så fine bilder/han som bare skulle ha 4 000,- for hele dagen/ dattera til naboen som er "fotograf" osv. Dessverre er det ofte lite hun kan få gjort med bilder med dårlig oppløsning, brudekjoler som ser blå eller oransje ut, feil lyssetting eller, den verste, "ooops. jeg kom til å slette alle bildene...". Ikke ta noen sjanser. Hyr en fotograf med utdanning, som kan vise til flotte bilder i en stil dere liker, så kan heller fetteren få i oppdrag å fotografere selskapet, gjestene, blomstene og detaljer i kjole og pynt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...