Gå til innhold

Hjelp meg med grønnsaker til overs

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå har jeg endel purre, noe rød paprika og gul paprika og chili til overs. Noen som har noen ideer til hva jeg kan gjøre med dette før det blir dårlig? :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wok, ovnsbakt kyllingfilet eller fisk, Kjapp oppvarming i panna som tilbehør til noe annet. Paprika og chili på pizza eller i en pastarett. Fiskeform med fløte og purre. Mulighetene er mange.

Skrevet

Kutt opp og surr lett i en panne og frys ned. Jeg pleier å bruke slikt til omeletter o.l.

Skrevet

Kutt i små biter og legg i fryseren. Enkelt å greit når du trenger litt til en mat rett.

Jeg pleier å lage vegetar lasagne når jeg skal rydde i grønnsaksskuffen. Men da trenger du litt mer enn det du nevner.

Skrevet

Chili fryser jeg alltid umiddelbart, veldig greit å ha i fryseren til enhver tid. Del i to på langs, fjern frø og frys gjerne i ziplock-pose.

En fin måte å bruke opp mye paprika på, er å grille den. Rød og gul er nettopp de som egner seg best. Del i to på langs, fjern hinner og frø og legg på stekeplate med bakepapir med snittflaten ned. Sett under grill i ovnen til de er helsvarte og fjern skinnet.

Kan marineres i god olivenolje og hvitløk (og evnt middelhavsansjos) og brukes som forrett, i salater, pastasaus etc. Eller du kan kjøre dem til puré i stavmikser, tilsette salt, pepper, chili, hvitløk og litt sitron og bruke som saus, feks til fisk, eller tilsette kraft og lage paprikapurésuppe. Prøv - grillet paprika er kjempegodt! :sikle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...