Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg begynner å studere på UIS til høsten, og har aldri vært der før. Jeg lurer på om noen kan gi meg litt info om skolen, om studiet de gikk på (bare for å se hvordan det kan være lagt opp) og generelt hvordan det er å være student i byen.

Takk 🙂 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har studert her i 3 år, så begynner å få litt erfaring. Litt vanskelig å svare på når du ikke lurer på noe konkret, men jeg kan skrive det jeg kommer på. Først og fremst vil jeg anbefale deg å være med på fadderuka, det er der jeg har fått de nærmeste vennene mine. Skolen er ganske stor, så kan være litt forvirrende første dagen, men du kommer fort inn i det! De fleste studiene har vel ca 3-4 dager med forelesning i uka, så det er godt mulig å ha deltidsjobb ved siden av. Noe er obligatorisk, men jeg har inntrykk av at veldig lite av det er det. Jeg studerte barnevern, så om du tilfeldigvis skal studere det samme så kan jeg skrive litt mer utdypende om det :) På skolen har de et godt helsesøstertilbud, og de har også psykolog. Har aldri gått til psykologene, men hos helsesøster får man enkelt resept på prevensjonsmidler, testing av kjønnsykdommer og antibiotika i hånda om man skulle ha noen kjønnssykdommer. Jeg synes Stavanger er en fin by å være student i, og at byen er passelig stor. Det største problemet er gjerne at mange av studentene er fra stavanger, og har sine "gamle" venner fra før. Samtidig er det mange innflyttere også, så det går stort sett fint! 

Anonymkode: 46ec5...61a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...