Gå til innhold

Er 17 år, har møtt en på 24 år

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei:) 

Jeg er en jente på 17 år, snart 18. Har møtt en mann som er 24.. Hva syntes dere om en så stor aldersforskjell? burde jeg vente til jeg blir 18 før vi har mer kontakt? Jeg føler selv at jeg er voksen for alderen og har alltid vært med eldre men ikke så stor aldersforskjell som nå. Han sier selv at han syntes det er litt drøyt og vil helst vente til jeg er 18 med tanke på hva folk vil si. Jeg er egentlig ganske enig. men må bare spør, om dere hadde hørt at en venn av dere på 24 hadde vært med ei på 17? hadde dere reagert veldig?

Plis ikke noe drittslenging, vil bare ha seriøse og saklige svar. 

Anonymkode: 82712...28e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at du er svært ung og da er det lett å bli utnyttet av eldre menn. 

Det føles kanskje ikke sånn, men det er stor forskjell i modenhet mellom en på 17 og en på 24. Hadde dere begge vært eldre, så hadde det vært annerledes. 

Min første tanke er hvorfor en 24-åring ikke finner seg en på sin egen alder. Du er ikke myndig enda og jeg betviler ikke at du er moden. Det kan hende du ser litt annerledes på ting om noen år. 

Jeg vil råde deg til å gå forsiktig fram og ikke la denne mannen utnytte deg. Så får du bare se om forholdet varer. Hvem vet 😊

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Siden du bare er tenåring så kan du vente. Du har hele livet foran deg og har god tid til å date.  Ikke innled forhold til voksne menn. De vil bare utnytte deg for sex. Vent til du er 20 år da er du mer voksen i hodet 

Anonymkode: 841e2...c3f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninde som er 19 (jeg blir 18 snart, hun ble 19 dagen før vi dro), vi dro på ferie der hun skulle møte en kompis som er 23. Han tok med sin beste kompis og vi klikket sykt bra. Det bare ble sånn. Det kan godt hende han utnytter meg, så skal være forsiktig. 

Tusentakk for svar :) 

TS

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har en venninde som er 19 (jeg blir 18 snart, hun ble 19 dagen før vi dro), vi dro på ferie der hun skulle møte en kompis som er 23. Han tok med sin beste kompis og vi klikket sykt bra. Det bare ble sånn. Det kan godt hende han utnytter meg, så skal være forsiktig. 

TS

Hvor dro dere på ferie?

Anonymkode: 93b37...fff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville vært skeptisk. En normal person på 24 år har ingenting med en 17 åring å gjøre. 

Anonymkode: 87f69...974

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Har det ingenting å si at jeg blir 18 i år? Syntes dere det hadde vært like galt om jeg allerede var 18?

AnonymBruker
Skrevet

Min kusine var rundt 15/16 når hun møtte kjæresten som da var over 20 og de har nå vært sammen i rundt 20 år

Anonymkode: 927d6...d94

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var 25 begynte jeg å date ei som var 17. 

Dette er 15 år siden, og det gikk bare fint. Vi er nå gift, og har to barn sammen - og er begge normale :)

Anonymkode: a5785...f1a

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har det ingenting å si at jeg blir 18 i år? Syntes dere det hadde vært like galt om jeg allerede var 18?

Syns du skal føle på hva du selv mener fremfor å høre på bedrevitere. Kjærlighet kjenner ingen alder, og du er 18 år snart som du sier. 6 års forskjell er ikke mye med tanke på at gutter er mere umodne i  starten av20 årene, så vil si dere er jevnbyrdige. Ofte så klikker man med en person og da spiller alder liten rolle. Høres ut som du liker han godt, så syns du skal gi det et forsøk hvis du føler for det😊

Anonymkode: a3a89...86e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Kan du fortelle litt hva dere tenkte, hvordan andre reagerte, hvordan dere møttes? Helt ærlig så føler jeg ikke så mye på den aldersforskjellen, å det betyr ikke at han er umoden eller noe. Jeg merker at han er eldre liksom men ikke på noe negativ måte, jeg har alltid vært tiltrekkt av eldre menn.

Men ja jeg liker han godt så takk til deg som skrev sist, skal følge magefølelsen

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser det er noe umodent med en mann og så unge jenter. Ikke normalt.

Anonymkode: d8a94...604

• Liker 9
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Menn som går etter så unge jenter er som regel umodne (selvsagt unntak, derfor jeg skriver "som regel"). Vil råde deg til å gå forsiktig frem her. 

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

TS

Jeg lurer fremdeles på hvor dere dro på ferie.

Anonymkode: 93b37...fff

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi dro på en weekendtur til en by i Norge. Vi er midt i eksamenstider og trengte ett avbrekk fra skole. 

Skrevet (endret)
1 time siden, altflyter skrev:

Jeg tenker at du er svært ung og da er det lett å bli utnyttet av eldre menn. 

Det føles kanskje ikke sånn, men det er stor forskjell i modenhet mellom en på 17 og en på 24. Hadde dere begge vært eldre, så hadde det vært annerledes. 

Min første tanke er hvorfor en 24-åring ikke finner seg en på sin egen alder. Du er ikke myndig enda og jeg betviler ikke at du er moden. Det kan hende du ser litt annerledes på ting om noen år. 

Jeg vil råde deg til å gå forsiktig fram og ikke la denne mannen utnytte deg. Så får du bare se om forholdet varer. Hvem vet 😊

Unnskyld meg men man finner den man finner, og hadde jeg blitt stormforelsket i ei som var 7 år yngre så hadde jeg ikke gått og lett etter ei på min egen alder,

men, varselbjellene ringer. At gutten trekker seg tyder på at han muligens ikke er altfor ivrig.

Endret av I Grosny
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, I Grosny skrev:

Unnskyld meg men man finner den man finner, og hadde jeg blitt stormforelsket i ei som var 7 år yngre så hadde jeg ikke gått og lett etter ei påmin egen alder,

men, varselbjellene ringer. At gutten trekker seg tyder på at han muligens ikke er altfor ivrig.

Han er nok redd fordi hun er så ung. Og det gjør han rett i . Her burde han gå forsiktig fram.

Anonymkode: 841e2...c3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 17 da jeg møtte min samboer som da var 26. Det var ingen som reagerte noe spesielt på det, ikke en gang mine foreldre. Det eneste var vel ei venninne av han som mente at det aldri kom til å funke. Nå er vi 25 og 34 og vi har det veldig fint sammen :)

Anonymkode: e13d6...4eb

• Liker 8
Gjest BabyBlue
Skrevet

Det er ikke uvirkelig at en mann på 24 blir interessert i en på 17. Noen bruker jo lang tid på å finne ut av studier, jobb og hjem og da utjevner jo det en del av aldersforskjellen. Men du burde vurdere hva slags person han er og ikke alderen. Se hva slags venner han har og miljøet han vanker i. Det er viktig for deg som er så ung og fortsatt er under dine foreldre sitt ansvar. Det er sesong for sommerflørt da, så få litt forståelse for hva han vil med deg før du blir for involvert. 

Som en som akkurat ble 25 kunne jeg aldri ha blitt sammen med en som var umyndig. Men sånn som jeg ser noen av mennene i begynnelsen av tjueårene lever så er det ikke rart at de passer bedre sammen med en yngre frøken. Bare pass på at du ikke blir moren hans - altså sørg for at han er en skikkelig fyr som betaler regninger og vasker sine egne klær. Noen varselbjeller går av når du er så ung og han er godt over myndig alder. 

Utenom det vil jeg si at universitetene har mange oppegående og kjekke menn, så ikke bli for ivrig med å slå deg ned. Du har fortsatt god tid på å finne kjærligheten :)

Skrevet

Jeg tenker at alderforskjellen starter å bli uviktig når den yngste parten er ferdig med vgs. At en førsteårsstudent hooker opp med en 24 år gammel partner er helt uproblematisk. Men det er bare moralsk synsing fra min side. Om dere to har det fint sammen, og ingen utnytter noen så synes jeg ingen har noe med det. :)

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...