Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har en liten gutt på 5 uker med mye magevondt. Han har hatt dette siden han ble født, men alle trodde da at det var fordi jeg gikk på antibiotika. Går ikke på dette lenger, men mageknipen har vedvart. Presser MYE og OFTE iløpet av en dag og er tydelig preget av dette, kanskje spesielt på natt. Har skikkelig eksplosive promper når han endelig får ut luft og har flere avføringer som på bildet. Har ikke merket sammenheng med det jeg spiser da han har vondt døgnet rundt. Har begynt å lure på om han kan svelge luft under amming, men syns han har et bra grep.

Andre som har barn med slike bæsjebleier? Er der normalt? Tips mot luft? Forsøker minifom.

Skal på helsestasjon imorgen 

8669C051-6571-4EA1-BBB6-D97ED13051D9.jpeg

Anonymkode: 2928b...2b0

Skrevet

Bleien der er nok ikke uvanlig, men om han har så mye vondt hele tiden burde han sjekkes nærmere hos lege. Kan være refluks, allergier, spenninger, noe helt annet eller ingenting i det hele tatt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville vurdert melkeallergi. Dessverre har helsestasjon gjerne lite kunnskap om det.. 

Anonymkode: e77a4...a8c

AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig. Babyer kan svært lite, og en av feilene de gjør er at det kniper igjen rumpehullet når de egentlig prøver på å presse. Da hoper det seg opp med både det ene og det andre.

Anonymkode: 12df1...2d1

• Liker 1
Skrevet

Akkurat bæsjebleia ser helt normal ut etter min erfaring, men har han mye vondt er det greit med en utvidet sjekk. 

• Liker 1
Skrevet

"Gul senneps-bæsj" er helt normalt for en baby som lever på morsmelk. Alle babyer har vel det. I alle fall de jeg kjenner til har hatt det når de er så små og ammes.

Men det med luftsmerter hørtes jo ikke bra ut. Kan du ta kontakt med en barnelege, ikke bare fastlegen?

AnonymBruker
Skrevet

Den bleia er jo helt normal? Sånn ser alle her ut, iallefall. Av og til eksploderer det skikkelig nedi der. Har aldri tenkt at noe er galt egentlig.

Får du til å rape han godt etter amming?

Anonymkode: 08bb4...186

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser helt normalt ut. Har ei på 3 mnd som har sånne bleier. 

Anonymkode: 633b1...b6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har en liten gutt på 5 uker med mye magevondt. Han har hatt dette siden han ble født, men alle trodde da at det var fordi jeg gikk på antibiotika. Går ikke på dette lenger, men mageknipen har vedvart. Presser MYE og OFTE iløpet av en dag og er tydelig preget av dette, kanskje spesielt på natt. Har skikkelig eksplosive promper når han endelig får ut luft og har flere avføringer som på bildet. Har ikke merket sammenheng med det jeg spiser da han har vondt døgnet rundt. Har begynt å lure på om han kan svelge luft under amming, men syns han har et bra grep.

Andre som har barn med slike bæsjebleier? Er der normalt? Tips mot luft? Forsøker minifom.

Skal på helsestasjon imorgen 

8669C051-6571-4EA1-BBB6-D97ED13051D9.jpeg

Anonymkode: 2928b...2b0

Jeg vil anbefale å spørre i gruppa "barn med melkeallergi" på facebook. Her var all pressingen og luftplagene og det pga at barnet var allergisk til melkeproteiner.

Anonymkode: 61c9a...173

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil anbefale å spørre i gruppa "barn med melkeallergi" på facebook. Her var all pressingen og luftplagene og det pga at barnet var allergisk til melkeproteiner.

Anonymkode: 61c9a...173

Nei nei nei. Opplever man at barnet sitt har plager som er plagsom så tar man kontakt med lege, ikke en gruppe på Facebook. Først lege og så heller melde seg inn i grupper dersom f.eks. barnet skulle fått påvist en allergi og man ønsker tips. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Synes også bleia ser helt normal ut for et baby som ammes. Hvis du tror barnet har det ubehagelig, er det selvfølgelig best å ta kontakt med lege. 

Anonymkode: a506a...0c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei 

avføringen ser fin ut 

jeg har hatt tre barn med tre ulike mageproblemer og alle tre gangene tok det meg tid å finne ut av hva det var. 

1) hadde kolikk. Skrek om natta alltid samme tid ca 12-04 konstant skrik. Også vondt for å sove på dagtid med mindre jeg gikk turer med vogn på kjemperuglete underlag. Mye promping på dagen. 

2) hadde refluks. Skrek under mating , slet innmari med ammingen og hadde alltid vondt så fort han ble lagt ned. Fikk etterhvert type ticks (sandifer syndrom) og det var først da at han ble medisinert mot refluks og ble bra

3) melkeallergi (kuprotein, ikke laktose) grønn bæsj, nattkolikk selv etter 6 mnd, sov aldri uten Paracet , kramper i magen, mye slim etterhvert i avføringen 

Kjenner du igjen noe av dette?... 

utrolig vanskelig å vite. 

Mine reagerte også på løk i maten... 

Anonymkode: 30686...453

AnonymBruker
Skrevet

Eg synest det ser helt normalt ut.

Anonymkode: 145b1...453

AnonymBruker
Skrevet

Det ser normalt ut, men jeg syns det er litt slimete og jeg ser ikke de karakteriStiske «frøene» som ofte er i morsmelkbæsj. 

Min hadde stramt tungebånd, som gjorde at han svelget mye luft. Kunne ha veldig eksplosiv og skummende (synlig når han bæsjet) avføring.

Anonymkode: 4edc1...ea6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...