Gå til innhold

Misunnelig på venninnes vektnedgang og kommentarer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bestevenninna mi har gått ned utrolig mye etter gb operasjon, og jeg er selvsagt veldig glad for henne og at hun har det bra, men jeg er også litt misunnelig og jeg føler hun får veldig mye skryt som hun tar for gitt. Spesielt siden få vet det er operasjon og folk hele tiden sier "åh så flink du har vært", også videre. Hun har gjort mye selv og det er ikke bare bare sånn sett, men likevel får hun mye gratis nå i starten, og kan ikke spise som før heller. Jeg  er veldig flau over at jeg er så misunnelig :tristbla: Hva bør jeg gjøre? Skal jeg si noe til henne?

Anonymkode: 306a3...e8f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Husk at slik overvekt hun har hatt er livstruende farlig. Hun var vel ekstremt overvektig eller?

Hun er ikke lengre i livstruende fare og hva er det å være misunnelig på? At hun får en normal kropp og kan leve lengre? Gå inn i deg selv og tenk. Hun er jo besteveninna di. Unner du ikke henne en sunn kropp og et langt liv?

Anonymkode: 8e362...c5b

• Liker 10
Skrevet

Du bør bli nærsynt og konsentrere deg om dine egne mål. Kortsiktige og langsiktige. 

De andre er ikke deg. Glem dem. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

For en god veninne du er...

Anonymkode: d921f...6cd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg godt TS.  Det er helt vanlige, normale  menneskelige følelser. Jeg har vært i samme situasjon på begge punkter.
Har en venninne som tok GB for mange år siden, da følte jeg det samme som deg , selvom jeg unnet henne 100% at hun ble normalvektig og nøt livet .
Nå har jeg selv tatt GB og har tatt av mye, og jeg får også høre at jeg har vært flink , men jeg har vært åpen om at jeg har tatt operasjonen .  Vet det er mange som velger å holde det hemmelig.

Ikke tenk så mye på det TS. Du er ikke et dårlig menneske, og det kommer til å gå over om en stund :)

Anonymkode: cd5d5...ec6

• Liker 3
Skrevet

Det er som AB over skriver, menneskelige tanker. Og mange vil nok kjenne på disse følelsene ei gang i blant, før man tar til fornuften og faktisk tenker over hva man føler.

Din venninne har tatt et valg. Hun oppnår nå flotte resultater. Og selv om hun er operert, så har det ikke kommet gratis. Når jeg ser på ei venninne av meg, som også er operert, så synes jeg det er flott hva hun har oppnådd. Fra å ha gått på blodtrykksmedisiner, til å slippe disse helt. Fra å ha vært ei som har holdt seg inne, så er hun nå med på turer i fjellet og koser seg også med en fest i ny og ne. Hun er til stede for barna sine. Kjempeflott. Hun fortjener all den skryt hun kan få.

Til og begynne med gav jo operasjonen henne en boost på slankinga. Ting gikk av seg selv, så begynte hun å trene og ting gikk enda bedre. Men hun må jo gå på medisiner resten av livet. Hun har vært blant de uheldige som har fått tarmslyng. Hun har vært innlagt flere ganger grunnet smerter, feiloperasjoner i forhold til fjerning av hud og korrigering av magemuskler. Dette er ting de absolutt ikke er verd å misunne.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Man kan bli misunnlig på hvem som helst mo man bare ser på det positive. Du ser bort ifra det kjipe ved å måtte operere, eller hvor lenge hun er lidd, og ser kun på at hun får positive kommentarer og har gått ned i vekt. Tror du livet hennes plustelig har blitt en dans på roser eller at hun har blitt superlykkelig? At nå har hun ingen problemer i livet lenger?

Innse at selv om hun har gått ned i vekt, så spinner ikke hele hennes verden rundt vekt. Hun vil fortsatt ha de problemene hun hadde før i livet. Kanskje krangling med kjæresten, vanskeligheter med å få barn, ensom, problemer på jobb, lavts selvbilde osv. Selv om du ikke kan se hennes daglige problemer, så betyr ikke det at alt er flott nå når hun ble operert. 

Anonymkode: f40a6...80f

Skrevet

Du bør respektere at hun ikke ønsker å fortelle alle om operasjonen. Det er en privatsak. 

Unn henne fremgangen. Prøv å ikke tenke på det som at hun tar kred for noe som hun ikke fortjener i og med hun er operert. Det er en del av hennes prosess og hun har tatt avgjørelsen om den operasjonen og er en del av bildet. Jeg ville ikke nevnt det for noen. Bare skryt av henne. Hvis noen lurer så kan de spørre henne. 

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bestevenninna mi har gått ned utrolig mye etter gb operasjon, og jeg er selvsagt veldig glad for henne og at hun har det bra, men jeg er også litt misunnelig og jeg føler hun får veldig mye skryt som hun tar for gitt. Spesielt siden få vet det er operasjon og folk hele tiden sier "åh så flink du har vært", også videre. Hun har gjort mye selv og det er ikke bare bare sånn sett, men likevel får hun mye gratis nå i starten, og kan ikke spise som før heller. Jeg  er veldig flau over at jeg er så misunnelig :tristbla: Hva bør jeg gjøre? Skal jeg si noe til henne?

Hvorfor er du misunnelig? Skader det deg at hun har det bedre enn hun hadde det før? Om du er feit og kvalifiserer til operasjon så får du prøve å få en slik selv da vel.

Skrevet
På 3.6.2019 den 1.50, AnonymBruker skrev:

Ingenting.

Du skal heller prøve å bruke denne energien på å forbedre deg selv. Uten operasjon.

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ei som går med pose på magen etter tarmslyng som komplikasjon etter en sånn operasjon. Hun måtte legges i kunstig koma og var nær døden, og hun er enda ikke ute av fare. 

Det er ikke noe å være misunnelig på.

Anonymkode: c2fc2...9ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er misunnelig på ei som har vært så overvektig st hun velger å ta et høyrisikoinngrep med muligheter for uførhet?

Det er du som må endre din livsstil og ditt tankemønster her.

Anonymkode: 907d2...0b1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...