Energi-jenta Skrevet 2. juni 2019 #1 Skrevet 2. juni 2019 Jeg er så heldig å ha en svigermor som trår til med barnepass når det trengs. Hun synes det er veldig koselig å passe sønnen vår på 10 mnd, og stiller nesten alltid opp når det er noe. Jeg merker hvor mye det gjør for forholdet til min mann og meg å bare få noen timer barnefri, og ikke minst om vi får en natt hvor vi kan bli uthvilte. Min mor har aldri stilt opp de to gangene jeg har spurt om hjelp, bl.a. når babyen hadde kolikk. Så vet at det ikke er en selvfølge at besteforeldre stiller opp selv om de er friske og ikke har jobb. Problemet er jeg skulle så gjerne gitt noe tilbake til svigermor for dette, og kommer ikke på noe. Er det noen besteforeldre her ute som kan komme på noe jeg kan gjøre for henne? Jeg er så takknemlig, og føler liksom ikke det er nok å si takk hver gang når det betyr så mye som oss som familie. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #2 Skrevet 2. juni 2019 Kjøp en blomsterbukett og skriv ett fint kort, innrammet bilde av barnet, be på god middag av og til. Det blir min snille svigermor veldig glad for iallefall😀 Anonymkode: dd7b5...2ab 5
Energi-jenta Skrevet 2. juni 2019 Forfatter #3 Skrevet 2. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Kjøp en blomsterbukett og skriv ett fint kort, innrammet bilde av barnet, be på god middag av og til. Det blir min snille svigermor veldig glad for iallefall😀 Anonymkode: dd7b5...2ab Det var en veldig fin tanke! Takk for tipset 🤗
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #4 Skrevet 2. juni 2019 Svigermora di virker veldig hyggelig. Ta godt vare på ho.. 😊 Jeg vet selv hvor mye det utgjør å få litt fri når de stiller opp som barnevakt. Vi har to små barn. Det er slik hos oss også. Vi har idag alle besteforeldre i live heldigvis. Når det gjelder barnepass er kun 3 av dem engasjerte rundt barna. En av besteforeldrene er så håpløs og har ingen interesse for å finne på noe med barna. Og sånn har det alltid vært. Idag når barna et mellom 2 og 5 år, merkes det GODT hvem av besteforeldrene de vil være sammen med. De liker de 3 som er engasjerte, mens de ikke vil gi klem til den 4. Engang.. de har ikke noe forhold og barna er så sjenerte for den besteforelderen som de så vidt kjenner... Det jeg prøver å si er at svigermora di vil få en gave etterhvert. Et barnebarn som er glad i ho og vil være sammen med ho.. bare vent å se 😊. Jeg tror en blomst eller noe såbt kan være nok for svigermora di. Jeg tror det betyr mye mer at du FORTELLER henne dette og sier hvor mye det betyr for deg. Anonymkode: 3b145...883 1
Energi-jenta Skrevet 2. juni 2019 Forfatter #5 Skrevet 2. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Svigermora di virker veldig hyggelig. Ta godt vare på ho.. 😊 Jeg vet selv hvor mye det utgjør å få litt fri når de stiller opp som barnevakt. Vi har to små barn. Det er slik hos oss også. Vi har idag alle besteforeldre i live heldigvis. Når det gjelder barnepass er kun 3 av dem engasjerte rundt barna. En av besteforeldrene er så håpløs og har ingen interesse for å finne på noe med barna. Og sånn har det alltid vært. Idag når barna et mellom 2 og 5 år, merkes det GODT hvem av besteforeldrene de vil være sammen med. De liker de 3 som er engasjerte, mens de ikke vil gi klem til den 4. Engang.. de har ikke noe forhold og barna er så sjenerte for den besteforelderen som de så vidt kjenner... Det jeg prøver å si er at svigermora di vil få en gave etterhvert. Et barnebarn som er glad i ho og vil være sammen med ho.. bare vent å se 😊. Jeg tror en blomst eller noe såbt kan være nok for svigermora di. Jeg tror det betyr mye mer at du FORTELLER henne dette og sier hvor mye det betyr for deg. Anonymkode: 3b145...883 Jeg skal prøve på det. Er heldig å ha henne som svigermor, hun er så fantastisk på mange måter. Det er sant, hun kommer sikkert til å få mye igjen der når barnebarnet blir større og hun alltid har vært en stor del av livet hans. Takk for tipset 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #6 Skrevet 3. juni 2019 Høres ut som min Mor, hun strekker seg langt for å hjelpe søsteren min og familien hennes. Og faktisk er det det hun setter mest pris på mer tid og samvær med oss alle som familie. En middag der hun kun kommer til dekket bord. Invitasjon til kafétur/ kino / aktiviteter som bowling og bad. Uansett egentlig bare man viser at man vil være sammen med hun å ikke kun for barnevakt. Anonymkode: d69da...624 2
cilla89 Skrevet 3. juni 2019 #7 Skrevet 3. juni 2019 Her er det å bli invitert på middag populært. Og som også en annen nevnte, det å bli invitert og påspandert ute, hvor man ikke er barnevakt, men kun en del av familien. Så klart, med en baby går man ikke ut å spiser middag, iallefall ikke på kino. Men ha tanken i bakhodet om noen år 😉 Men kanskje en av dere, du eller mannen, kan ta hun med på teater en dag f.eks? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå