Gå til innhold

Trenger hjelp med London - Reise

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan får jeg meg fra Stansted flyplass til London sentrum? Jeg ser at de har ulike alternativer. Det rimeligste blir buss, men hvor lang tid tar det og kjører bussen for eksempel til Bond Street/Oxford street?

Anonymkode: a340f...b5c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Toget er sikkert det kjappeste og greieste alternativet. Jeg har pleid å ta Stansted express og så bytte til t-bane i sentrum, men det kan hende det også går lokaltog?

En gang tok jeg buss for å spare penger - endte opp med å sitte fast i kø og det tok nesten 2 timer.... Det var skikkelig kjipt å kaste bort london-tid på denne måten. Men det kommer kanskje an på tid på døgnet og slikt.

Anonymkode: bff35...070

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes mye informasjon om å reise til og fra Stansted på deres egne nettsider. Vil også anbefale at du søker opp den store Londontråden her på forumet.

Anonymkode: 44e8d...003

Skrevet

Vil ikke uten videre anbefale buss eller taxi i London dersom du ikke reiser på natta. Trafikken kan være et mareritt. Tog/undergrunnsbane er stort sett det beste.

Ta toget fra Stansted til Tottenham Hale, der bytter du til undergrunnsbane videre. Er aldri noe problem å finne frem, alt er godt merket og det er alltid noen som kan vise deg vei.

Skrevet

Har tatt buss fra Stansted til sentrum flere ganger uten at trafikken har vært noe problem, og det går bussen fra rett utenfor flyplassen hver 20. minutt eller noe sånt. Selve turen koster vel bare en hundrelapp, og tar drøyt halvannen time. Det er også et ekspresstog, men det er mye dyrere (£25 omtrent). Taxi koster fort £100, så det kan være greit hvis man er mange nok til å fylle hele drosjen. Her har du en litt mer omfattende guide til å komme seg fra flyplasser i London og til sentrum

Men uansett hva du gjør så er det rimelig enkelt å komme seg frem, så jeg ville ikke stressa veldig mye med å planlegge det om jeg var deg. Bare kos deg og kjøp en buss eller togbillett når du er fremme på flyplassen ;)

AnonymBruker
Skrevet

Ta toget du. Ikke tenk på NOE annet! 🙂 Easypeasy.

Anonymkode: 926c5...d26

• Liker 3
Skrevet

Har tatt både taxi, tog og buss og tog er definitivt det enkleste og raskeste. Du ankommer London Liverpool Street stasjon og tar undergrunnen derfra dit du måtte ønske. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor kjøper jrg egentlig tog billett? Finnes det maskiner eller mennesker som selger det på flyplassen? 

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor kjøper jrg egentlig tog billett? Finnes det maskiner eller mennesker som selger det på flyplassen? 

Jada, både maskiner og mennesker :)  Hvis du skal være noen dager og har tenkt å farte litt rundt bør du også kjøpe metro/ busskort, da enkeltbilletter er veldig dyrt. 

Anonymkode: e5158...6e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...