AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #1 Del Skrevet 2. juni 2019 Ingrediensene er: naturlig mineralvann, vann, kullsyre og aroma. Anonymkode: 75867...522 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #2 Del Skrevet 2. juni 2019 Slapp av. Anonymkode: c0bc4...e4d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin Skrevet 3. juni 2019 #3 Del Skrevet 3. juni 2019 Man skal være forsiktig med Farris, tar man for mye, så eser man ut som en ballong. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #4 Del Skrevet 3. juni 2019 6 minutter siden, FrankDrebin said: Man skal være forsiktig med Farris, tar man for mye, så eser man ut som en ballong. Ting kan jo være usunt selv om man ikke eser ut som en ballong av det. Tenker for eksempel på saltinnholdet. Og det er jo bare et spørsmål. TS Anonymkode: 75867...522 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #5 Del Skrevet 3. juni 2019 Den uten smakstilsetning er sunn. Den med smakstilsetning er med på å etse bort tennene. Det gjelder alt av brus, juice, også det som er sukkerfritt. Anonymkode: 7d7d2...f45 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 3. juni 2019 #6 Del Skrevet 3. juni 2019 Kroppen trenger faktisk salt. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #7 Del Skrevet 3. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Den uten smakstilsetning er sunn. Den med smakstilsetning er med på å etse bort tennene. Det gjelder alt av brus, juice, også det som er sukkerfritt. Anonymkode: 7d7d2...f45 Hva om man drikker det med sugerør? TS Anonymkode: 75867...522 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ild Skrevet 3. juni 2019 #8 Del Skrevet 3. juni 2019 Jeg tror (vet ikke) at også den uten smak etser på tennene. Kullsyre = syre, eller? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin Skrevet 3. juni 2019 #9 Del Skrevet 3. juni 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ting kan jo være usunt selv om man ikke eser ut som en ballong av det. Tenker for eksempel på saltinnholdet. Og det er jo bare et spørsmål. TS Anonymkode: 75867...522 Joda, kunne bare ikke dy meg. Det er klart at om man bøtter innpå med Farris eller annen kullsyreholdig drikke vil man føle seg litt oppblåst etterhvert, men ellers er det rimelig harmløst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 3. juni 2019 #10 Del Skrevet 3. juni 2019 Det er sunt. Kullsyre i seg selv gjør vannet litt surere, men ikke i nærheten av så surt som f.eks brus eller juice. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #11 Del Skrevet 3. juni 2019 10 minutter siden, FrankDrebin said: Joda, kunne bare ikke dy meg. Det er klart at om man bøtter innpå med Farris eller annen kullsyreholdig drikke vil man føle seg litt oppblåst etterhvert, men ellers er det rimelig harmløst. Okei. Jeg lurte på det, for det blir en del farris her i gården! TS Anonymkode: 75867...522 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #12 Del Skrevet 3. juni 2019 13 minutter siden, Isambard said: Det er sunt. Kullsyre i seg selv gjør vannet litt surere, men ikke i nærheten av så surt som f.eks brus eller juice. Greit å vite. TS Anonymkode: 75867...522 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin Skrevet 3. juni 2019 #13 Del Skrevet 3. juni 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei. Jeg lurte på det, for det blir en del farris her i gården! TS Anonymkode: 75867...522 Blir en del her også, spesielt på varme dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #14 Del Skrevet 3. juni 2019 I store mengder vil farris inneholde for mye salt, spesielt om man svetter lite. I tillegg vil farris med smak være surt, slik at man må tenke over tennene om man smådrikker hele dagen. Kullsyre kan også føre til oppblåst mage og raping. I moderate mengder på varme dager er det likevel ikke noe i veien for å drikke farris. Dersom man mister mye salt gjennom f.eks svette kan farris være bedre enn vanlig vann, siden man da får gjenopprettet saltbalansen. Farris er også sunnere enn brus, dersom det er det som er alternativet. Det er også sunnere å drikke farris enn å drikke vin eller øl, siden man slipper de ekstra kaloriene og skadevirkninger fra alkoholen. Anonymkode: bd64e...2fa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erin84 Skrevet 3. juni 2019 #15 Del Skrevet 3. juni 2019 Farris er veldig bra for folk som stresser mye, i følge en naturterapeut jeg var hos. Grunnen var at kroppen tappes for natrium når vi stresser (særlig hos de som sliter med utmattelse) 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #16 Del Skrevet 3. juni 2019 5 timer siden, Erin84 skrev: Farris er veldig bra for folk som stresser mye, i følge en naturterapeut jeg var hos. Grunnen var at kroppen tappes for natrium når vi stresser (særlig hos de som sliter med utmattelse) Jaha... den var ny. Ville først lest noe faktabasert jeg- som dette feks: https://nhi.no/forstehjelp/akuttmedisin/diverse/hyponatremi/ Anonymkode: 6c4e0...3b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erin84 Skrevet 3. juni 2019 #17 Del Skrevet 3. juni 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jaha... den var ny. Ville først lest noe faktabasert jeg- som dette feks: https://nhi.no/forstehjelp/akuttmedisin/diverse/hyponatremi/ Anonymkode: 6c4e0...3b6 Håranalyse viser mengden natrium på cellenivå, blodprøver sier ingen verdens ting om hvor mye en har i kroppen, det er bare et øyeblikksbilde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenMinstelønn Skrevet 3. juni 2019 #18 Del Skrevet 3. juni 2019 Jeg har hørt at den over tid også kan redusere mulighet for empati. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 3. juni 2019 #19 Del Skrevet 3. juni 2019 https://www.tv2.no/a/10195576/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #20 Del Skrevet 3. juni 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: I store mengder vil farris inneholde for mye salt, spesielt om man svetter lite. I tillegg vil farris med smak være surt, slik at man må tenke over tennene om man smådrikker hele dagen. Kullsyre kan også føre til oppblåst mage og raping. I moderate mengder på varme dager er det likevel ikke noe i veien for å drikke farris. Dersom man mister mye salt gjennom f.eks svette kan farris være bedre enn vanlig vann, siden man da får gjenopprettet saltbalansen. Farris er også sunnere enn brus, dersom det er det som er alternativet. Det er også sunnere å drikke farris enn å drikke vin eller øl, siden man slipper de ekstra kaloriene og skadevirkninger fra alkoholen. Anonymkode: bd64e...2fa Kullsyren gjør også slik at væsken blir hurtigere tatt opp i kroppen, derfor anbefales kullsyrevann på varme og svette dager Anonymkode: 9f391...2a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå