AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #1 Skrevet 2. juni 2019 Uff,hvor skal jeg starte? Lille er 16 mnd,og jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid. Barnefar og jeg ville ha et barn til,men absolutt ikke NÅ! Jeg ble gravid på p-pillen i tillegg..så dette er et stort sjokk for oss begge.Endelig begynner jeg å føle at ting går lettere i hverdagen,får mer søvn,og lille er generelt lettere å være rundt... Så til alle spøramålene:...Jeg har en liten yaris hybrid. Nettopp kjøpt bilen og ikke mulighet å få til noe større bil. Jeg kommer til å klare å få til to barnestoler inn i bilen (to av dem bak eller en bak og en foran) også har jeg plass til kun EN vogn... Det er akkurat dette som er problemet med to tette barn:Har plass til EN vogn.Så søskenvogn kan jeg ikke kjøpe eller ha i bilen.Så dersom jeg skal ut med begge barna uten sambo,må jeg velge hvem skal ha vogna 😕 Må jo være nyfødt,så hva gjør jeg når lille får trass?Har ikke noe vogn til han 😕 Lille vil være ca 2 år når nr.2 er født.Vi går ikke ut av huset alle mann med en gang så klart,men det vil være dager når jeg skal ut med begge barna alene. Hva gjør folk? Vogn til eldste og nyfødt i bæresele (kan jo ikke være behagelig så lenge?). Eller nyfødt i vogn og eldste går pent og pyntlig ved siden av?😂 I verstefall ha han på søskenbrett? Men man vil jo sitte og slappe av om mn er sliten?Søren....skjønner ikke hva jeg skal gjøre. Når man er to år så trenger man vel vogn? Help me!Har skikkelig angst over dette...ser ikke for meg at vi kommer til å klare oss uten bilen til far...BLAH!! Anonymkode: d4914...18f
Lerkefugl Skrevet 2. juni 2019 #2 Skrevet 2. juni 2019 Kan ikke mannen ta yarisen når du har begge to? Gratulerer forresten. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #3 Skrevet 2. juni 2019 Akkurat nå, Lerkefugl skrev: Kan ikke mannen ta yarisen når du har begge to? Gratulerer forresten. Takk❤️ Det går ikke :( Han får ikke plass i førersete pga bilstol/vogn. jeg kan ikke kjøre bilen hans for han har gir 😰Bra tenkt iallfall :) Anonymkode: d4914...18f
Gjest Mass Skrevet 2. juni 2019 #4 Skrevet 2. juni 2019 Det er jo ikke sikkert den eldste trenger vognen noe særlig når den tid kommer. Jeg merket hvertfall at det meste gikk seg til. Alt var jo ikke enkelt, men det ordnet seg alltid på en eller annen måte. Det er vanskelig for deg å se for deg hvordan det blir før du står i det og ser hvilke løsninger som må til. Behovene kan endre seg fra hvordan du kjenner det i dag for du vet jo ikke hvordan din eldste er når den tid kommer.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #5 Skrevet 2. juni 2019 Jeg har også nylig oppdaget at jeg er gravid, og det blir 20 mnd. i mellom søsknene. Det er litt uventet, men veldig velkomment med et barn til, men akkurat den vogn- og bilsituasjonen bekymrer meg litt. Foreløpig løsning her er ståbrett på vogna og bæresele/sjal. Vår første har aldri likt å ligge i vogn, så vi brukte nesten bare bæretøy til henne, dermed virker ikke det så uoverkommelig. Om eldste kan og vil bruke ståbrettet, gjenstår å se da. Gratulerer, og lykke til Anonymkode: 6c73d...c26
Sirah Skrevet 2. juni 2019 #6 Skrevet 2. juni 2019 Først av alt: Gratulerer TS Dette fikser du! Yarisen kan du selge. Kjøp en større bil som er noen år eldre som det er det det står på. Eventuelt så lærer du deg å kjøre bil med gir. Det fikser du
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #7 Skrevet 2. juni 2019 Kjøp takboks til bilen😀 det ble redningen her😅 Anonymkode: 984de...219 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #8 Skrevet 3. juni 2019 6 timer siden, Sirah skrev: Først av alt: Gratulerer TS Dette fikser du! Yarisen kan du selge. Kjøp en større bil som er noen år eldre som det er det det står på. Eventuelt så lærer du deg å kjøre bil med gir. Det fikser du Uff,får ikke solgt bilen med masse lån på den..:/ Anonymkode: d4914...18f
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #9 Skrevet 3. juni 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjøp takboks til bilen😀 det ble redningen her😅 Anonymkode: 984de...219 Takboks på yaris går vel ikke 😂🤔 hva har du i takboksen?:) Anonymkode: d4914...18f
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #10 Skrevet 3. juni 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også nylig oppdaget at jeg er gravid, og det blir 20 mnd. i mellom søsknene. Det er litt uventet, men veldig velkomment med et barn til, men akkurat den vogn- og bilsituasjonen bekymrer meg litt. Foreløpig løsning her er ståbrett på vogna og bæresele/sjal. Vår første har aldri likt å ligge i vogn, så vi brukte nesten bare bæretøy til henne, dermed virker ikke det så uoverkommelig. Om eldste kan og vil bruke ståbrettet, gjenstår å se da. Gratulerer, og lykke til Anonymkode: 6c73d...c26 Uff,hjelper å høre at vi ikke er de eneste som har masse beskymringer rundt dette!Lykke til ❤️ Anonymkode: d4914...18f
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #11 Skrevet 3. juni 2019 Jeg har to tette, to års mellomrom akkurat, og hadde aldri behov for to vogner eller søskenvogn. Det gikk fint. Hadde ikke søskenbrett heller. Hun eldste hadde trille som vi nesten aldri brukte. Det er selvfølgelig forskjell på unger, men det gikk fint for oss. Nå som de er 3 og 5 er jeg kjempeglad for to tette, de har så mye glede av hverandre, og har egentlig hatt det siden minste ble født 😊 Anonymkode: 196f1...a4e
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #12 Skrevet 3. juni 2019 BÆRESJAL <33 Jeg fikk to tette (15 måneder mellom de) og den yngste bodde i bæresjalet frem til hun var 2 år. Anonymkode: b045a...6e9 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #13 Skrevet 3. juni 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Takboks på yaris går vel ikke 😂🤔 hva har du i takboksen?:) Anonymkode: d4914...18f Nei, jeg vet ikke hva som går på en yaris😂 har null peiling på bil, men en liten takboks går vel på den og? 😅 har vogna i den, og evt kofferter og annet når jeg skal bort☺️ Anonymkode: 984de...219 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #14 Skrevet 3. juni 2019 Jeg har kun 1 år mellom mine eldste, og jeg trengte aldri søskenvogn. Baby var i bæresele/bæresjal når eldste skulle sove i vogna, og baby lå i vogn og eldste lærte seg fort ståbrett som jeg hektet på vognen. Ble litt verre da jeg fikk enda en til, og da hadde tre tette, men hadde aldri søskenvogn Har også en liten Leaf så har også liten bil. Anonymkode: afa68...59c 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #15 Skrevet 3. juni 2019 Vi hadde en slik, med vanlig mykbag til baby, den var super: Phil Ted: Anonymkode: d451b...697
gretchenlowell Skrevet 3. juni 2019 #16 Skrevet 3. juni 2019 Jeg har to tette og bæresjal var redningen her. To vogner/søskenvogn fungerte ikke for meg. Jeg er overbevist om at når du lander litt i forhold til graviditeten så vil løsningene komme litt av seg selv. 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 3. juni 2019 #17 Skrevet 3. juni 2019 Eldste kan vel ha en trille på den tiden? De reisetrillene tar jo null plass.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #18 Skrevet 3. juni 2019 Bæresele til minste og trille til største 😊 Anonymkode: a909a...d17
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #19 Skrevet 3. juni 2019 Du kan muligens få plass til en dobbeltrille, men vet ikke hvor aktuelt det for deg. F.eks babyjogger city tour 2 double 2019 tar sammenlagt bare 43 x 55 og 17 cm høy. Og du kan ha bag på som også kan legges sammen. Anonymkode: 05701...544
gullmedalje Skrevet 3. juni 2019 #20 Skrevet 3. juni 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk❤️ Det går ikke Han får ikke plass i førersete pga bilstol/vogn. jeg kan ikke kjøre bilen hans for han har gir 😰Bra tenkt iallfall Anonymkode: d4914...18f Men hvis dere bytter biler og du skal alene med barna så vil det jo ikke stå noen bilstol i veien... han skal være veldig lang hvis han overhodet ikke får plass i en Yaris! Så kan dere evt selge hans bil og kjøpe en med automat. Har du ikke lappen for manuelt gir, eller er du bare uerfaren? Hvos det er det siste kan du jo bare begynne å øve, det er ikke så vanskelig. og: hvis dette er det største problemet ditt med to tette så sier jeg bare gratulerer, dette vil ordne seg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå